eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaOptymalizacja rozdzielczosci fotografii do prezentacji na ekranie telewizora 16:9 › Re: Optymalizacja rozdzielczosci fotografii do prezentacji na ekranie telewizora 16:9
  • Data: 2009-10-08 06:08:17
    Temat: Re: Optymalizacja rozdzielczosci fotografii do prezentacji na ekranie telewizora 16:9
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Właśnie skalowanie obrazu jest podstawowym źródłem utraty jakości.

    przeciez to skalowanie odbywa sie zawsze o ile rozdzielczosci
    bezwzgledne zdjecia i monitora sa rozne , a chcesz zobaczyc obraz w
    wielkosci monitora.
    jesli sam nie zrobisz wczesniej skalowania to dokonaja tego programy
    systemowe.

    jesli przeskalujesz do odpwiedniego wymiaru ponowne przeskalowanie
    przez program systemowy nie bedzie konieczne - w kazdym przypadku ono
    jednak nastapi.

    jedni uwazaja ze przez resizing w dol poprawia sie jakosc i daliby
    sobie za taka teorie obciac jaja , twierdzisz ze

    "> Właśnie skalowanie obrazu jest podstawowym źródłem utraty jakości."

    przeskalowanie obrazu ( w dol ) jest podstawowym zrodlem utraty
    informacji - o jakosci ( odwzorowania ) nic a priori nie mozna
    powiedziec. Ta zalezy rowniez od warunkow obserwacji

    > To nie ma żadnego znaczenia w tym przypadku.

    jesli nie ma znaczenia to przeskalowanie wczesniej oznacza tylko
    strate czasu.

    > A co to jest "rozdzielczosc bezwzgledna"?

    w odroznieniu do rozdzielczosci wzglednej istnieje bezwzgledna -
    termin dosyc stary w fotografii cyfrowej.

    to calkowita liczba PX z jakiej sklada sie obraz albo liczba Dt z
    jaka posiada monitor cyfrowy.