eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaOptymalizacja rozdzielczosci fotografii do prezentacji na ekranie telewizora 16:9 › Re: Optymalizacja rozdzielczosci fotografii do prezentacji na ekranie telewizora 16:9
  • Data: 2009-10-06 13:04:23
    Temat: Re: Optymalizacja rozdzielczosci fotografii do prezentacji na ekranie telewizora 16:9
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    John Smith pisze:
    > Czytanie jpegów nie jest standardową funkcją odtwarzacza DVD (nie wiem
    > jak w przypadku BD).
    Wyraziłem się nieprecyzyjnie. Standard to w jednym znaczeniu warunki
    techniczne określone w normie, a w drugim - coś typowego.
    Miałem na myśli to drugie znaczenie - typowo odtwarzacze DVD odczytują
    pliki ze zdjęciami w formacie jpg. Jeśli się mylę - ograniczmy
    rozważania do takich, które potrafią to robić. Pomińmy też nazwy plików
    i foldery (struktura danych będzie jak najprostsza).
    Pozostaje kwestia komunikacji odtwarzacza z telewizorem, która odbywa
    się wg. specyfikacji sygnałów wizyjnych - i tu jest problem. Zakładam,
    że odtwarzacz DVD (PAL) skaluje zdjęcie do formatu 720x576 (z ew.
    dodaniem czarnych pasów).
    Chciałbym wysłać przygotowane odpowiednio zdjęcia do różnych osób (różne
    odtwarzacze), ale nie mogę wcześniej wypróbować jak będą wyglądały na
    ekranie (i chciałbym wyprodukować jeden, powielony w kilku egzemplarzach
    zestaw). W formacie oryginalnym (z aparatów fotograficznych) jest różnie
    (ale były to rozdzielczości większe niż 1920x1080) - stąd moje pytanie.
    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za dotychczasowe wypowiedzi w dyskusji.
    f.