eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaOptymalizacja rozdzielczosci fotografii do prezentacji na ekranie telewizora 16:9 › Re: Optymalizacja rozdzielczosci fotografii do prezentacji na ekranie telewizora 16:9
  • Data: 2009-10-06 14:14:14
    Temat: Re: Optymalizacja rozdzielczosci fotografii do prezentacji na ekranie telewizora 16:9
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Fonon napisał(a):
    > Witam,
    > Wyraziłem się nieprecyzyjnie. Standard to w jednym znaczeniu warunki
    > techniczne określone w normie, a w drugim - coś typowego.
    > Miałem na myśli to drugie znaczenie - typowo odtwarzacze DVD odczytują
    > pliki ze zdjęciami w formacie jpg. Jeśli się mylę - ograniczmy
    > rozważania do takich, które potrafią to robić. Pomińmy też nazwy plików
    > i foldery (struktura danych będzie jak najprostsza).
    > Pozostaje kwestia komunikacji odtwarzacza z telewizorem, która odbywa
    > się wg. specyfikacji sygnałów wizyjnych - i tu jest problem. Zakładam,
> [...]

    Wszystkim nie dogodzisz.
    Nie wiesz jaki kto ma TV (16:9 czy 4:3), czy będzie oglądał w formacie
    Letterbox czy Pan&Scan. A może pośrednim (da się na moim Samsungu). Tak
    czy owak odtwarzacz i/lub TV może po drodze coś skalować. Ja bym się
    skupił na rozdzielczościach HD i Full HD, czyli np tak jak proponował
    TomekM (3840x2160). Ewentualnie dodał drugi folder ze zdjęciami pod PAL
    (4:3).

    --
    Mirek