  • 11. Data: 2011-10-27 20:12:24
    Temat: Re: Opony - strona z informacjami i rozbudowanym filtrowaniem
    Od: p0li <p...@a...WYTNIJ.pl>

    T->Dnia 2011-10-27 16:04:59 niejaki Iksinski napisał:
    > Będę jednak upierdliwy... ;-) Oferta na niemieckiej stronie różni się od
    > oferty strony oponytanio (u nas nie ma np. rozmiaru o którym piszesz), więc
    > to nie jest ten sam sklep (chociaż właściciel obu jest ten sam). ;-P

    niieee no skąąd

    http://dl.dropbox.com/u/16740334/Nasza%20oferta%20w%
    20rozmiarze%20255_60%20R15%20-%20oponytanio.pdf

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 12. Data: 2011-10-27 20:56:49
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "p0li" <p...@a...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

    > niieee no skąąd
    >
    > http://dl.dropbox.com/u/16740334/Nasza%20oferta%20w%
    20rozmiarze%20255_60%20R15%20-%20oponytanio.pdf

    Kurde, jak sprawdzałem to nie było tego rozmiaru, słowo słowo... ;-) Bydlaki
    złośliwie dodali. ;-)
    Niestety ja pdf'a nie zrobiłem więc: hau, hau, hau... ;-)

  • 13. Data: 2011-10-27 21:11:40
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "kkk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 27 Paź, 15:16, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:

    >Kupujcie sobie nadal i polecajcie (bo tanio) w internecie :))

    Podałeś ceny bardzo zbliżone do allegrowych, więc nie wiem co chciałeś
    udowodnić.
    Wystarczy znaleźć sprzedawcę w swoim mieście, żeby zaoszczędzić koszty
    wysyłki i cena "miażdży" Twojego lokalnego oponiarza. ;-)
    A jak masz do tego kartę z cashbackiem, to płacisz przez PzA i urywasz
    dodatkowe kilkanaście/kilkadziesiąt złotych na komplecie.
    Lokalny gumiarz jak zobaczy w ręku kartę to wyrzuci za drzwi. ;-)

    Inna sprawa, że na allegro często wystawiają się właśnie lokalne firmy
    oponiarskie. I często mają lepsze ceny niż duże sklepy internetowe.
    Jak mam jeździć po lokalnych gumiarzach i sprawdzać, który da mi dobrą cenę,
    to wolę odpalić przeglądarkę i zrobić to samo w godzinę, zamiast objeżdzać
    pół Warszawy przez kilka dni. Tym bardziej, że sami z siebie nie lubią dawać
    sensownych upustów, tylko trzeba wyjąć kartkę z ofertami z internetu i wtedy
    nagle pojawia się rabat.

    Więc tak. Ja będę nadal kupował i polecał internet - bo tanio.

  • 14. Data: 2011-10-27 21:36:26
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 27 Paź, 21:11, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:
> [...]
    v8g2000vbe.googlegroups.com...

    > Podałeś ceny bardzo zbliżone do allegrowych, więc nie wiem co chciałeś

    Z tego co widzę to podałem ceny znacznie niższe od sklepów (ceny są z
    montażem) - hmm cóż to chciałem udowodnić?

    > Wystarczy znaleźć sprzedawcę w swoim mieście, żeby zaoszczędzić koszty

    Ale po cóż miałbym szukać skoro bez szukania (dla mnie czas to
    pieniądz) mam to co potrzebuję i w dodatku taniej, prościej, szybciej?

    > wysyłki i cena "miażdży" Twojego lokalnego oponiarza. ;-)

    W jakim sensie? Sprzedawca z allegro założy mi na 16 alu opony za
    darmo?

    > A jak masz do tego kartę z cashbackiem, to płacisz przez PzA i urywasz
    > dodatkowe kilkanaście/kilkadziesiąt złotych na komplecie.

    Tak, tak jasne.

    > Lokalny gumiarz jak zobaczy w ręku kartę to wyrzuci za drzwi.

    Bankomat mam za rogiem, wypłata gotówki zajmie mi mniej niż szukanie
    droższych lub zbliżonych ofert w internecie (dlatego oparłem się o
    cenach z netu które Ty podałeś).

    > Inna sprawa, że na allegro często wystawiają się właśnie lokalne firmy
    > oponiarskie. I często mają lepsze ceny niż duże sklepy internetowe.

    Zgadzam się.

    > Jak mam jeździć po lokalnych gumiarzach i sprawdzać, który da mi dobrą cenę,
    > to wolę odpalić przeglądarkę i zrobić to samo w godzinę, zamiast objeżdzać
    > pół Warszawy przez kilka dni.

    Jeśli byś miał sprawdzonego to co najwyżej podjeżdżasz z zaliczką, a
    cena w necie i tak okazuje się wyższa lub co najwyżej ~równa, przy
    czym ja wolę odebrać sobie nowe opony w czasie zakupu niż użerać się z
    kurierami, a później upychać opony w mieszkaniu czy w aucie. Mam mniej
    czasu niż Ty :)

    > Tym bardziej, że sami z siebie nie lubią dawać
    > sensownych upustów, tylko trzeba wyjąć kartkę z ofertami z internetu i wtedy
    > nagle pojawia się rabat.

    Nie ma co generalizować - piszesz jakbyś odwiedził wszystkich
    "lokalnych" - znam takich co z "kartką" by Cię wyrzucili ;), a bez
    kartki i tak taniej niż w internecie (przykład cenowy wyżej)

    > Więc tak. Ja będę nadal kupował i polecał internet - bo tanio.

    A ja nie będę internetu polecał bo wygoda zakupu jest złudna (kurier
    itd jak napisałem powyżej), a cena ostatecznie, licząc z montażem i
    tak zwykle wyższa.

  • 15. Data: 2011-10-27 22:30:35
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "kkk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    >Z tego co widzę to podałem ceny znacznie niższe od sklepów (ceny są z
    >montażem) - hmm cóż to chciałem udowodnić?

    Ceny niższe od cen sklepów internetowych. Odnieś się do ofert z allegro,
    które też podałem.
    Ułatwię, bo podobno nie masz czasu...

    TS830: 450+25=475. Montaż z wyważeniem 15-20zł. Cena końcowa maksymalnie
    495zł.
    Ty podałeś 500zł.

    UG8: 475zł. Montaż jak wyżej. Cena końcowa maksymalnie 495zł.
    Ty podałeś 475zł. W tym wypadku Twoja oferta 20 zł taniej.

    Jednak podałem też ceny bez przesyłki, z odbiorem osobistym.
    TS830: 450zł plus montaż (znów przyjmę maksymalną stawkę) = 470zł
    Ty podałeś 500zł.

    UG8: 425zł plus montaż = 445.
    Ty podałeś 475zł.

    Wychodzi sporo taniej?

    >Ale po cóż miałbym szukać skoro bez szukania (dla mnie czas to
    >pieniądz) mam to co potrzebuję i w dodatku taniej, prościej, szybciej?

    Pitolisz, inaczej tego nie nazwę. Ten Twój gumiarz spadł Ci z nieba?
    Na cały asortyment ma takie dobre ceny? W każdym okresie?
    Być może jesteś dobrym klientem i ma takie ceny dla Ciebie. Jak ja przyjdę z
    ulicy dostanę od wejścia taką samą ofertę?

    Taniej też nie jest, co Ci udowodniłem wyżej.

    >W jakim sensie? Sprzedawca z allegro założy mi na 16 alu opony za
    >darmo?

    Patrz wyżej. Znajdujesz ofertę w swojej okolicy, nie płacisz za wysyłkę. W
    zdecydowanej większości opony sprzedaje gumiarz, który za rozsądne pieniądze
    te opony założy i wyważy.

    >Tak, tak jasne.

    Oprócz tego rozbudowanego zdania napiszesz coś więcej? Bo nie wiem czy
    negujesz to co napisałem, czy potwierdzasz.

    >Bankomat mam za rogiem, wypłata gotówki zajmie mi mniej niż szukanie
    >droższych lub zbliżonych ofert w internecie (dlatego oparłem się o
    >cenach z netu które Ty podałeś).

    Rozumiem, że korzystanie z internetu to dla Ciebie jakaś magiczna sztuka. Wg
    Ciebie ile trzeba na to szukanie poświęcić?
    Jak już wiem co chcę kupić, to sprawdzenie cen i decyzja u kogo kupuję to
    maksymalnie godzina (uwzględniam w tym czasie sprawdzenie cen w dużych
    sklepach internetowych, porównywarkach cen, allegro plus kilka telefonów
    sprawdzających ceny montażu i dostępność). Ile Ty musisz na to poświęcić?

> [...]
    >czym ja wolę odebrać sobie nowe opony w czasie zakupu niż użerać się z
    >kurierami, a później upychać opony w mieszkaniu czy w aucie. Mam mniej

    Znowu pitolisz. Nawet jeżeli masz sprawdzonego gumiarza, to i tak nie masz
    pewności, że dostajesz dobrą cenę (jeżeli wcześniej nie sprawdzisz cen w
    necie).
    Mam kilku znajomych, którzy święcie wierzyli, że tak jest. Już kilka razy z
    błędu ich wyprowadziłem.

    Zakup opon to nie jest zakup bułek za 50gr, więc przykładam do tego większą
    staranność. Poświęcenie dodatkowej godziny na zakup to nie jest moim zdaniem
    dużo.

    >Nie ma co generalizować - piszesz jakbyś odwiedził wszystkich
    >"lokalnych" - znam takich co z "kartką" by Cię wyrzucili ;),

    Oczywiście, że wszystkich nie odwiedzam bo to strata czasu. Wykonałem parę
    telefonów do najbliższych i po usłyszeniu jakie ceny podają to po prostu
    odpuściłem.
    Ja z kartką nigdy nie jeździłem, bo ja nie mam czasu na jeżdżenie i szukanie
    "sprawdzonego" gumiarza .

    a bez
    >kartki i tak taniej niż w internecie (przykład cenowy wyżej)

    To przeczytaj jeszcze raz, bo moim zdaniem nic nie udowodniłeś.

    >A ja nie będę internetu polecał bo wygoda zakupu jest złudna (kurier
    >itd jak napisałem powyżej), a cena ostatecznie, licząc z montażem i
    >tak zwykle wyższa.

    To nie jest prawda. W najgorszym przypadku cena jest zbliżona.
    Żeby była jasność. Zdaję sobie sprawę, że są zakłady, które mają dobre ceny,
    szczególnie dla niektórych klientów. Jednak w zdecydowanej większości ceny
    dla klienta z ulicy są sporo wyższe niż wyszukane w necie.

  • 16. Data: 2011-10-27 23:44:44
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 27 Paź, 22:30, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jednak podałem też ceny bez przesyłki, z odbiorem osobistym.
    > TS830: 450zł plus montaż (znów przyjmę maksymalną stawkę) = 470zł

    Wg Ciebie montaż to max stawka 20zł /sztuka na 16 felgę aluminiowa?
    Pewnie można u Kazia w szopie nawet sporo taniej......, wg mnie jest
    to raczej min. rozsądna kwota w warsztacie do którego nie bałbym się
    wjechać w większym mieście.
    Podajesz ceny z allegro, dzisiaj oferta jest - jutro jej nie ma. Poza
    tym znajdę np dzisiaj te opony które potrzebuję z odbiorem w moim
    mieście? - wątpię, to takie gdybanie...
    Ceny u "lokalnego" raczej porównywałbym do stałej i dużej oferty np
    opony.com, a nie allegro.

    > Być może jesteś dobrym klientem i ma takie ceny dla Ciebie. Jak ja przyjdę z
    > ulicy dostanę od wejścia taką samą ofertę?

    A bo to taki jeden?, na pewno nie, wystarczy się rozglądnąć, jest duża
    konkurencja, a firmom typu oponeo "znudziło się" robić obrót przy
    stracie (jak przez pierwsze lata działalności) - tym bardziej, że jest
    już rzesza "klientów internetowych" przekonanych że na pewno u nich
    jest taniej......

    > Rozumiem, że korzystanie z internetu to dla Ciebie jakaś magiczna sztuka. Wg
    > Ciebie ile trzeba na to szukanie poświęcić?

    Nie sądzę, 5 minut - wchodzę na opony.com i upewniam się, że po
    doliczeniu montażu jest zwykle drożej lub w najlepszym przypadku cena
    jest bardzo zbliżona, do tego co zaproponował sprzedawca parę ulic
    dalej.

> [...]
    > sprawdzających ceny montażu i dostępność). Ile Ty musisz na to poświęcić?

    Wirtualna oferta mnie nie interesuje, jest sporo różnych dziwnych firm
    od których dowiesz się że opon nie ma (lub nie w tej cenie) dopiero
    jak za nie zapłacisz - oczywiście zaoferują momentalnie inną
    "okazję" :) - daj spokój, już to przerabiałem. Widocznie tą max
    godzinę wolę spożytkować jednak inaczej. Oponeo jako szybki przegląd
    aktualnych cen mi wystarczy.

    > Mam kilku znajomych, którzy święcie wierzyli, że tak jest. Już kilka razy z
    > błędu ich wyprowadziłem.

    To tak jak u mnie tylko ja udowodniłem, że przez internet jest zwykle
    drożej - mam na mysli kupowanie w sklepie internetowym bo jak ktos
    miesiacami śledzi allegro to pewnie znajdzie taniej.

    > Zakup opon to nie jest zakup bułek za 50gr, więc przykładam do tego większą
    > staranność. Poświęcenie dodatkowej godziny na zakup to nie jest moim zdaniem
    > dużo.

    Zależy ile zyskasz. Szczerze - to ja mogłbym nawet dopłacić byle nie
    "droczyć" się z kurierem i nie upychać opon dopóki nie pojadę na ich
    montaż. Może masz dom z garażem a w domu ktoś siedzi całymi dniami.
    Dla mnie to duże minusy a allegro to niekompletna i niestała oferta -
    jak pisałem powyżej więc nie biorę jej pod uwagę.

    pozdrawiam

  • 17. Data: 2011-10-28 01:47:10
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "kkk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    On 27 Paź, 22:30, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:

    > Wg Ciebie montaż to max stawka 20zł /sztuka na 16 felgę aluminiowa?

    To jest stawka w warszawskich zakładach, więc wcale nie tanich. Ja tyle
    płaciłem w różnych miejscach w Warszawie.
    Poza Warszawą bywa taniej.

    >Pewnie można u Kazia w szopie nawet sporo taniej......, wg mnie jest
    >to raczej min. rozsądna kwota w warsztacie do którego nie bałbym się
    >wjechać w większym mieście.

    Do pana Kazia prowadzącego działalność w szopie nie jeżdżę, więc nie wiem.
    Jak napisałem wyżej to są ceny z warszawskich zakładów.

    >Podajesz ceny z allegro, dzisiaj oferta jest - jutro jej nie ma. Poza
    >tym znajdę np dzisiaj te opony które potrzebuję z odbiorem w moim
    >mieście? - wątpię, to takie gdybanie...

    Szkoda, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Zajrzyj, sprawdź, potem się
    mądrzyj. To nie są pojedyńcze przypadkowe aukcje, wystawiają się firmy,
    które z tego żyją.
    Zarówno nieduże zakłady dla których to jest dodatkowe źródło dochodu (oprócz
    usług i sprzedaży w lokalu), jak spore hurtownie, dla których sprzedaż jest
    głównym źródłem zysku.
    To są tacy sami sprzedawcy jak sklepy internetowe, tylko korzystają z innej
    platformy.

    >Ceny u "lokalnego" raczej porównywałbym do stałej i dużej oferty np
    >opony.com, a nie allegro.

    Co za bzdura. Większość sprzedawców na allegro (czy też korzystający np. z
    ceneo) ma wiele opon w swojej ofercie.
    Wyszukiwarka pomaga z _wielu_ ofert róznych sprzedawców wybrać
    najkorzystnejszą dla klienta. Masz praktycznie taki sam asortyment jak w
    dużych sklepach internetowych.

    Być może dla rozmiarów nietypowych czy niepopularnych na allegro jest mniej
    ofert. Tego nie sprawdzałem i o to spierać się nie będę.

> [...]
    >stracie (jak przez pierwsze lata działalności) - tym bardziej, że jest
    >już rzesza "klientów internetowych" przekonanych że na pewno u nich

    No to wyjaśnij mi, jak bez nakładu czasu i środków, sprawnie i szybko
    znaleźć w swojej okolicy "sprawdzonego" gumiarza, który da mi lepsze ceny,
    niż znajdę w internecie.
    W mojej bezpośredniej okolicy (powiedzmy w promieniu 3 km) mam ok. 15
    zakładów (tyle znam, tyle testowałem). W żadnym z nich nigdy nie dostałem
    oferty na opony lepszej niż znalazłem w necie. Najmniejsza przebitka (już po
    uwzględnieniu montażu) to było 30zł na sztuce, na niekorzyść takiego
    zakładu. Oczywiście nigdy jednorazowo nie sprawdziłem cen we wszystkich
    zakładach na raz. To wiedza z ostatnich kilku lat.
    W internecie najlepszą cenę znajdę w godzinę. Jak mam to sprawnie zrobić
    sprawdzając zakłady w mojej okolicy (chociaż wiem, że zawsze byli drożsi)?

> [...]
    >doliczeniu montażu jest zwykle drożej lub w najlepszym przypadku cena
    >jest bardzo zbliżona, do tego co zaproponował sprzedawca parę ulic

    To, że na opony.com czy w innych dużych sklepach z oponami jest drogo, to
    już ustaliliśmy.

> [...]
    >jak za nie zapłacisz - oczywiście zaoferują momentalnie inną
    >"okazję" :) - daj spokój, już to przerabiałem.

    I znowu piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia. Przewaga ofert np. na
    allegro jest taka, że w zdecydowanej większości są tam oferty sprzedaży
    opon, które sprzedawcy mają na składzie. Ponieważ często to nie są duże
    hurtownie, łatwiej się do nich dodzwonić (wysłać maila) i upewnić, że opony
    są do odbioru od ręki.

    >Widocznie tą max
    >godzinę wolę spożytkować jednak inaczej. Oponeo jako szybki przegląd
    >aktualnych cen mi wystarczy.

    Ależ ja Ci tego nie bronię. Dla mnie możesz do każdej opony dorzucać swojemu
    ulubionemu wulkanizatorowi nawet stówę na oponie. To Twoje pieniądze i
    naprawdę nie mam zamiaru Cię z nich rozliczać.

    >To tak jak u mnie tylko ja udowodniłem, że przez internet jest zwykle
    >drożej - mam na mysli kupowanie w sklepie internetowym bo jak ktos
    >miesiacami śledzi allegro to pewnie znajdzie taniej.

    Allegro już dawno przestało być portalem aukcyjnym. Teraz to w zasadzie coś
    bardziej w rodzaju platformy sklepowej, gdzie firmy mogą wystawiać swoją
    ofertę. Najwyraźniej tego nie wiesz i stąd ten sceptycyzm.

    Zaskoczę Cię, allegro to nie jedyny sposób szybkiego znalezienia dobrej
    oferty na jakiś towar (w tym wypadku opony). Są np. jeszcze porównywarki
    cen. Firmy same zgłaszają swoją ofertę i pozwalają klientom wybrać najlepszą
    cenę. Niesamowite, prawda?

    >Zależy ile zyskasz. Szczerze - to ja mogłbym nawet dopłacić byle nie
    >"droczyć" się z kurierem i nie upychać opon dopóki nie pojadę na ich
    >montaż.

    Ależ dopłacaj ile chcesz. Nie udowadniaj tylko, że dopłacając płacisz mniej,
    bo to bzdura.

    >Może masz dom z garażem a w domu ktoś siedzi całymi dniami.

    Pitolisz po raz kolejny. Kurier przyjedzie pod adres, który sam wskażesz do
    odbioru. Równie dobrze może to być np. Twój zakład pracy. Często można
    porozumieć się co do godziny.
    Nie zawsze trzeba również z kuriera korzystać, próbuję Ci wytłumaczyć, że
    internet umożliwia znalezienia dobrej oferty w bliskiej okolicy, nie
    ruszając tyłka sprzed komputera w ciągu jednej godziny. Nie ma możliwości,
    żeby w podobnym czasie sprawdzić ceny objeżdżając lokalnych wulkanizatorów.

    Zresztą o czym tu dyskutować. Jeżeli boisz się transakcji online, to
    będziesz wymyślał różne przeszkody i ja Ciebie nie przekonam.

    >Dla mnie to duże minusy a allegro to niekompletna i niestała oferta -
    >jak pisałem powyżej więc nie biorę jej pod uwagę.

    No to nie bierz. Kupuj gdzie chcesz, za ile chcesz i jak chcesz. Tylko zanim
    zaczniesz się o czymś wypowiadać, najpierw sprawdź czy wiesz o czym mówisz.
    Inaczej wychodzisz na ignoranta, jak w tym przypadku.

  • 18. Data: 2011-10-28 08:12:12
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Użytkownik "Grzegorz"

    > Na czym polega "prawdziwa" kierunkowość?
    Zgaduję, że chodzi o bieżnik typu V (taki w rodzaju wzoru w jodełkę). Wtedy
    istotnie nie ma wątpliwości.

  • 19. Data: 2011-10-28 11:23:56
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Ja też dostrzegam wady zakupów przez internet i złudną oszczędność. Np teraz
    Kleber zimowy 205/55R16 91 H w necie na ceneo był od 335 zł. W pierwszym
    serwisie do którego zajechałem cena 358 zł, montaż osobno. Wliczając koszt
    przesyłki opon 10 zł od sztuki (40 zł całość) oszczędzam 40 zł. Dla takiech
    kwoty nie warto mieć problemów z ewentualną gwarancją. Wiem, odpowiesz że i
    tak nie uznają ale przynajmniej na wyważarce jak się nie wyważy to mi
    zamienią albo jak zrobię 1 km i coś będzie nie tak i zawrócę to przypuszczam
    że też wymienią. Przez internet to praktycznie już kasa nie do odzyskania.
    Natomiast niewątpliwym kłopotem jest brak konkretnej opony w serwisie jesli
    ma się juz upatrony model. Dlatego ja wyszukałem sobie przez internet serwis
    opon w moim mieście który sprzedaje model jaki chcę i montuje na miejscu.
    Taniej jest od kuriera ale odliczając przesyłkę jestem do przodu.
    Podsumowując: uważam że najlepiej wyszukać dobrą cenę przez net ale odebrać
    osobiście i niech od razu Ci co sprzedają to niech od razu zakładają.

  • 20. Data: 2011-10-28 11:31:30
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > sprawdzając zakłady w mojej okolicy (chociaż wiem, że zawsze byli drożsi)?

    Ja zrobiłem tak: wszedłem na allegro, wpisałem model opony jaki mnie
    interesuje i miasto gdzie chcę odebrac osobiście. Znalazłem 3 oferty z czego
    2 w cenie 15 zł/szt wiecej niż najtańsza oferta na ceneo. Możliwy montaż na
    miejscu. Doliczając koszt kuriera do tych z ceneo jestem 5 zł/sztuce "w
    plecy". Ale przynajmniej jadę i zakładam i przynajmniej na starcie jak coś
    wyjdzie z oponą to zawracam i wymienią a nie bujam się przez pół zimy na
    letnich zanim odeślę, oni odeślą do producenta, ten wyda opinię i przyślą
    nową (o ile w ogóle przyślą)