    From: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony - strona z informacjami i rozbudowanym filtrowaniem
    Date: Fri, 28 Oct 2011 01:47:10 +0200

    Użytkownik "kkk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:2093db9c-7d93-440b-aad7-bffb741257c3@s14g2000vb
    j.googlegroups.com...
    On 27 Paź, 22:30, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:

    > Wg Ciebie montaż to max stawka 20zł /sztuka na 16 felgę aluminiowa?

    To jest stawka w warszawskich zakładach, więc wcale nie tanich. Ja tyle
    płaciłem w różnych miejscach w Warszawie.
    Poza Warszawą bywa taniej.

    >Pewnie można u Kazia w szopie nawet sporo taniej......, wg mnie jest
    >to raczej min. rozsądna kwota w warsztacie do którego nie bałbym się
    >wjechać w większym mieście.

    Do pana Kazia prowadzącego działalność w szopie nie jeżdżę, więc nie wiem.
    Jak napisałem wyżej to są ceny z warszawskich zakładów.

    >Podajesz ceny z allegro, dzisiaj oferta jest - jutro jej nie ma. Poza
    >tym znajdę np dzisiaj te opony które potrzebuję z odbiorem w moim
    >mieście? - wątpię, to takie gdybanie...

    Szkoda, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Zajrzyj, sprawdź, potem się
    mądrzyj. To nie są pojedyńcze przypadkowe aukcje, wystawiają się firmy,
    które z tego żyją.
    Zarówno nieduże zakłady dla których to jest dodatkowe źródło dochodu (oprócz
    usług i sprzedaży w lokalu), jak spore hurtownie, dla których sprzedaż jest
    głównym źródłem zysku.
    To są tacy sami sprzedawcy jak sklepy internetowe, tylko korzystają z innej
    platformy.

    >Ceny u "lokalnego" raczej porównywałbym do stałej i dużej oferty np
    >opony.com, a nie allegro.

    Co za bzdura. Większość sprzedawców na allegro (czy też korzystający np. z
    ceneo) ma wiele opon w swojej ofercie.
    Wyszukiwarka pomaga z _wielu_ ofert róznych sprzedawców wybrać
    najkorzystnejszą dla klienta. Masz praktycznie taki sam asortyment jak w
    dużych sklepach internetowych.

    Być może dla rozmiarów nietypowych czy niepopularnych na allegro jest mniej
    ofert. Tego nie sprawdzałem i o to spierać się nie będę.

    >A bo to taki jeden?, na pewno nie, wystarczy się rozglądnąć, jest duża
    >konkurencja, a firmom typu oponeo "znudziło się" robić obrót przy
    >stracie (jak przez pierwsze lata działalności) - tym bardziej, że jest
    >już rzesza "klientów internetowych" przekonanych że na pewno u nich
    >jest taniej......

    No to wyjaśnij mi, jak bez nakładu czasu i środków, sprawnie i szybko
    znaleźć w swojej okolicy "sprawdzonego" gumiarza, który da mi lepsze ceny,
    niż znajdę w internecie.
    W mojej bezpośredniej okolicy (powiedzmy w promieniu 3 km) mam ok. 15
    zakładów (tyle znam, tyle testowałem). W żadnym z nich nigdy nie dostałem
    oferty na opony lepszej niż znalazłem w necie. Najmniejsza przebitka (już po
    uwzględnieniu montażu) to było 30zł na sztuce, na niekorzyść takiego
    zakładu. Oczywiście nigdy jednorazowo nie sprawdziłem cen we wszystkich
    zakładach na raz. To wiedza z ostatnich kilku lat.
    W internecie najlepszą cenę znajdę w godzinę. Jak mam to sprawnie zrobić
    sprawdzając zakłady w mojej okolicy (chociaż wiem, że zawsze byli drożsi)?

    >Nie sądzę, 5 minut - wchodzę na opony.com i upewniam się, że po
    >doliczeniu montażu jest zwykle drożej lub w najlepszym przypadku cena
    >jest bardzo zbliżona, do tego co zaproponował sprzedawca parę ulic
    >dalej.

    To, że na opony.com czy w innych dużych sklepach z oponami jest drogo, to
    już ustaliliśmy.

    >Wirtualna oferta mnie nie interesuje, jest sporo różnych dziwnych firm
    >od których dowiesz się że opon nie ma (lub nie w tej cenie) dopiero
    >jak za nie zapłacisz - oczywiście zaoferują momentalnie inną
    >"okazję" :) - daj spokój, już to przerabiałem.

    I znowu piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia. Przewaga ofert np. na
    allegro jest taka, że w zdecydowanej większości są tam oferty sprzedaży
    opon, które sprzedawcy mają na składzie. Ponieważ często to nie są duże
    hurtownie, łatwiej się do nich dodzwonić (wysłać maila) i upewnić, że opony
    są do odbioru od ręki.

    >Widocznie tą max
    >godzinę wolę spożytkować jednak inaczej. Oponeo jako szybki przegląd
    >aktualnych cen mi wystarczy.

    Ależ ja Ci tego nie bronię. Dla mnie możesz do każdej opony dorzucać swojemu
    ulubionemu wulkanizatorowi nawet stówę na oponie. To Twoje pieniądze i
    naprawdę nie mam zamiaru Cię z nich rozliczać.

    >To tak jak u mnie tylko ja udowodniłem, że przez internet jest zwykle
    >drożej - mam na mysli kupowanie w sklepie internetowym bo jak ktos
    >miesiacami śledzi allegro to pewnie znajdzie taniej.

    Allegro już dawno przestało być portalem aukcyjnym. Teraz to w zasadzie coś
    bardziej w rodzaju platformy sklepowej, gdzie firmy mogą wystawiać swoją
    ofertę. Najwyraźniej tego nie wiesz i stąd ten sceptycyzm.

    Zaskoczę Cię, allegro to nie jedyny sposób szybkiego znalezienia dobrej
    oferty na jakiś towar (w tym wypadku opony). Są np. jeszcze porównywarki
    cen. Firmy same zgłaszają swoją ofertę i pozwalają klientom wybrać najlepszą
    cenę. Niesamowite, prawda?

    >Zależy ile zyskasz. Szczerze - to ja mogłbym nawet dopłacić byle nie
    >"droczyć" się z kurierem i nie upychać opon dopóki nie pojadę na ich
    >montaż.

    Ależ dopłacaj ile chcesz. Nie udowadniaj tylko, że dopłacając płacisz mniej,
    bo to bzdura.

    >Może masz dom z garażem a w domu ktoś siedzi całymi dniami.

    Pitolisz po raz kolejny. Kurier przyjedzie pod adres, który sam wskażesz do
    odbioru. Równie dobrze może to być np. Twój zakład pracy. Często można
    porozumieć się co do godziny.
    Nie zawsze trzeba również z kuriera korzystać, próbuję Ci wytłumaczyć, że
    internet umożliwia znalezienia dobrej oferty w bliskiej okolicy, nie
    ruszając tyłka sprzed komputera w ciągu jednej godziny. Nie ma możliwości,
    żeby w podobnym czasie sprawdzić ceny objeżdżając lokalnych wulkanizatorów.

    Zresztą o czym tu dyskutować. Jeżeli boisz się transakcji online, to
    będziesz wymyślał różne przeszkody i ja Ciebie nie przekonam.

    >Dla mnie to duże minusy a allegro to niekompletna i niestała oferta -
    >jak pisałem powyżej więc nie biorę jej pod uwagę.

    No to nie bierz. Kupuj gdzie chcesz, za ile chcesz i jak chcesz. Tylko zanim
    zaczniesz się o czymś wypowiadać, najpierw sprawdź czy wiesz o czym mówisz.
    Inaczej wychodzisz na ignoranta, jak w tym przypadku.