  • 1. Data: 2011-10-26 22:39:41
    Temat: szkoda komunikacyjna - oświadczenie sprawcy nic nie warte!
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    dziś PZU wyjasniło mi, że oświadczenie sprawcy które on podpisał nie jest
    nic warte.
    jeśli sprawca nie potwierdzi - a wówczs szkoda nie jest uznana.

    W tym przypadku na miejscu zdrzenia była wezwana policja, ale PZU ma problem
    z ustaleniem oświadczenia policji. Konkretniej udało mi się dociec, że PZU
    albo źle wystosowało zapytanie do policji (albo z innego nie znanego mi
    powodu) - policja wysłał im pizmo że nie było unich takiego zdarzenia.

    Suma sumarum pozostaję w sytuacji jakby nie było wezwanej policji, ale mam
    świadczenie sprawcy w ręku, które jako że - cytując PZU - nie jest
    potwierdzone przez sprawcę (wysłali pisamo (dwa) do sprawcy nie otrzymali
    żadnej odpowiedzi) -> sprawę zamknęli ze statusem odmowa wypłaty. nawet nie
    szkodzui że mam zdjęcia autasprawcy wykonane bezpiśrednio po nastąpieniu
    zdarzenia (inicjatywa własna).

    Gdyby nie własne dochodzenie na komisariatach - normalną (!) procedurą
    policja by trwała w oświadczeniu, że szkody nie było.

    Czy to nie kwalifiikuje się do rzecznika praw konsumenta? Na co mi w takim
    razie to chromolone oświadczenie sprawcy?

  • 2. Data: 2011-10-26 22:46:14
    Od: to <t...@x...abc>

    begin lamia

    > dziś PZU wyjasniło mi, że oświadczenie sprawcy które on podpisał nie
    > jest nic warte.
    > jeśli sprawca nie potwierdzi - a wówczs szkoda nie jest uznana.

    Nie myl. Nie będzie uznana przez PZU. Ale w sądzie z oświadczeniem
    sprawcy i zrobionymi przez siebie zdjęciami z miejsca kolizji na 99%
    wygrasz. Oświadczenie sprawcy to bardzo mocny dowód.

  • 3. Data: 2011-10-26 22:52:21
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-26 22:46, to pisze:
> [...]
    > sprawcy i zrobionymi przez siebie zdjęciami z miejsca kolizji na 99%
    > wygrasz. Oświadczenie sprawcy to bardzo mocny dowód.

    Nie byłbym taki pewny, nie wiemy co się wydarzyło gdzie i jak.
    Aktualnie przechodzę przez podobny przypadek tyle że to ja podpisałem
    oświadczenie którego się wyparłem. Okazało się że oświadczenie
    podpisałem po tym jak zostałem oszukany co do własności gruntu
    (usłyszałem że grunt jest prywatny i muszę przepuścić każdego z prawej
    mojej strony) następnego dnia dotarłem do informacji że część gruntu, to
    własność gminy i stan gruntu jako "Droga" a pozostała część gruntu, to
    grunt użytkowany rolniczo przez osobę prywatną. Tak więc owe
    oświadczenie nie ma żadnej mocy prawnej.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 4. Data: 2011-10-26 22:57:10
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Lewis

> [...]
    > gruntu jako "Droga" a pozostała część gruntu, to grunt użytkowany
    > rolniczo przez osobę prywatną. Tak więc owe oświadczenie nie ma żadnej

    Na tej samej zasadzie nie miałoby go oświadczenie policji, gdyby
    policjant analogicznie się pomylił.

  • 5. Data: 2011-10-26 22:59:36
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-10-26 22:52, Lewis pisze:

> [...]
    > grunt użytkowany rolniczo przez osobę prywatną. Tak więc owe
    > oświadczenie nie ma żadnej mocy prawnej.

    A to nie podchodzi pod jakies sfałszowanie oświadczenia? Raz mówisz
    jedno, innym razem co innego, troche taki mały paradoks sie robi.

  • 6. Data: 2011-10-26 23:00:38
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-26 22:57, to pisze:
    > begin Lewis

    > Na tej samej zasadzie nie miałoby go oświadczenie policji, gdyby
    > policjant analogicznie się pomylił.

    Haha najlepsze jest to że "szkodę" zgłosiłem na policje "post factum"
    skur****ny ustalili że droga jest niepubliczna i zaistniała sytuacja nie
    nosi znamion wykroczenia drogowego a zatem umywają ręce.
    Ale że droga jest własnością gminy i jest drogą a nie polem to już nie
    ustalili!
    Dopiero 3 lata później przy wsparciu prawników i dobraniu się do ksiąg
    wieczystych ustaliłem stan faktyczny. Tak działa polucja w naszym kraju.
    Pominę fakt że brat człowieka, z którym miałem stłuczkę pracuje w tym
    czymś zwanym policją...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2011-10-26 23:01:55
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-26 22:59, Nex@pl pisze:

    > A to nie podchodzi pod jakies sfałszowanie oświadczenia? Raz mówisz
    > jedno, innym razem co innego, troche taki mały paradoks sie robi.

    A zatajenie stanu faktycznego to jak traktować?
    Zostałem wprowadzony w błąd po czym jak ustaliłem inne fakty zaparłem
    się "wyłudzonego" oświadczenia.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 8. Data: 2011-10-26 23:35:09
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-10-26 23:01, Lewis pisze:

    > A zatajenie stanu faktycznego to jak traktować?
    > Zostałem wprowadzony w błąd po czym jak ustaliłem inne fakty zaparłem
    > się "wyłudzonego" oświadczenia.

    Nieznajomość prawa nie zwalnia z jego obowiązywania? :) Wiem, czepiam sie :P

  • 9. Data: 2011-10-26 23:37:35
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-26 23:35, Nex@pl pisze:

    > Nieznajomość prawa nie zwalnia z jego obowiązywania? :) Wiem, czepiam
    > sie :P

    Nieznajomość prawa a nieznajomość statusu prawnego czyjeś działki to
    dwie różne sprawy ;P

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 10. Data: 2011-10-27 08:40:09
    Od: z <z...@g...pl>

    Lewis pisze:
> [...]
    > grunt użytkowany rolniczo przez osobę prywatną. Tak więc owe
    > oświadczenie nie ma żadnej mocy prawnej.

    Hm... Zakładam że pod względem prawnym masz rację.
    Tylko że to jest trochę chore bo wina jest zależna od tego czyja jest
    działka? Na jakiej podstawie człowiek w nieznanym miejscu może takie
    rzeczy wiedzieć? Nie lepiej opierać się na ogólnych zasadach (prawa
    strona) Zakładam że jezdnia, nawierzchnia nie nie wskazuje wprost kto ma
    pierwszeństwo. Wychodzi na to że zgodnie z prawem ale uchylasz się od
    spowodowania kolizji. Ktoś mógłby napisać "cfaniaczek ze znajomym
    adwokatem" :-)