-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin3
!goblin.stu.neva.ru!sewer!alphared!news.uzoreto.com!aioe.org!peer02.ams4!peer.a
m4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5f8ab44e$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@4...com>
<5f8aec19$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<rmfkrh$c8i$3$Janusz@news.chmurka.net>
<1...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<7...@g...com>
<rn21pu$btk$1$Janusz@news.chmurka.net>
<3...@g...com>
<5f9523b0$0$11933$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<k5ozyfp5u9x.12qpgyov5xopa$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<5f993fb9$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5f997235$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Subject: Re: Opony na zimę
Date: Wed, 28 Oct 2020 17:42:32 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 162
Message-ID: <5f999f79$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.164.187
X-Trace: 1603903353 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 83.30.164.187:57921
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7694
X-Received-Body-CRC: 191022315
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2686972
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsAC64AE25051FCbudzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>>>>>>> W moim przypadku była to jednak bardzo słaba
>>>>>>>> przyczepność na mokrej nawierzchni, co nawet przy
>>>>>>>> prędkościach dopuszczalnych (50 km/h w mieście) powodowało
>>>>>>>> duże zagrożenie (poślizgi przy niewielkich prędkościach).
[...]
>>>>>Czyzby nie było to jasne ze chodzi o hamowanie z predkosci
>>>>>50km/h?
>>>> Dla mnie nie.
>>>Czego mnie to nie dziwi... ;-P
>
>> Ja tam wiem, ze poslizg na rozne sposoby mozna wywolac, a kolega
>> nie sprecyzowal o jakie chodzi.
>Bez urazy ale jak ktos wpada w jakis boczny poslizg, nadsterownosc
>etc
>na mokrym asfalcie to musi byc po prostu debilem...
Zachodzi pytanie - jestes geniuszem kierownicy, czy podwojnym
kapelusznikiem ? :-)
Nazwijmy to tak: zle ocenia sytuacje.
>>>> Praktycznie w kazdym samochodzie jak mocno wcisniesz hamulec, to
>>>> zerwiesz przyczepnosc i to przy niemal dowolnej predkosci, co
>>>> najwyzej mozesz tego nie zauwazyc, bo ABS zadziala.
>
>>>Ale kto hamuje wciskajac hamulec w podłoge?
>>>Chcesz zeby ci ktos w dupe wjechał?
>>>O tym własnie mowie, ze to kwestia nieumiejetnej jazdy a nie opon.
>
>> Jak trzeba, to trzeba.
>W 99% przypadków nie trzeba.
Nigdy nie liczylem ile razy dziennie hamula uzywam ... ale ten 1%
wystarczy.
>> A jak nie trzeba ... czasem wciskam, zeby sie dowiedziec co
>> potrafia moje opony.
>Bez zwiazku z tematem.
Ale dzieki temu moge sie dowiedziec, co sa warte ... albo czego
oczekiwac ...
>> Raczej sie wczesniej patrze kto jedzie z tylu ... ale to w sumie
>> jego problem :-)
>
>Twoim zdaniem jego problem. A jak ci wjedzie w dupe cos wiekszego to
>zrozumiesz jak głupie było to podejscie.
Zalezy z jaka predkoscia ... jak tylko troche zle ocenil sytuacje to
najwyzej bedzie szkoda calkowita.
Jak powazniej naruszyl ... a to miales pecha, moglo trafic i bez
hamowania.
>>>> Wiec "poslizg przy hamowaniu" to zaden argument.
>>>> Chyba, ze ktos ma dobre przyzwyczajenie i wie ze na starych
>>>> oponach sie nie slizgalo, a na nowych co chwila.
>>
>>>Dobre przyzwyczajenia to płynna jazda zamiast opcji 0-1 (gaz do
>>>podłogi, takoz hamulec)
>
>> Dobre przyzwyczajenie to po pierwsze mialo okreslac umiejetnosc
>> porownania osiaganych przyspieszen/opoznien, bo "na oko" to wcale
>> nie jest takie proste.
>Ale nikt nie broni wyprobowac opon w kontrolowanych warunkach.
>Podnoszenie swoich umiejetnosci to super sprawa i jestem jak
>najbardziej za. Tez nie raz bawiłem sie autem w ten sposób.
>Ale tutaj mowa o normalnym ruchu.
Przecietny kierowca ma male szanse zrobic to w kontrolowamych
warunkach.
>> Po drugie - jak ktos stale jezdzi i hamuje "na pol gwizdka", to
>> owszem - informacja ze opony mu sie slizgaja zle o nich swiadczy
>> ... ale kto wie, czy stare by mu sie nie slizgaly przy 0.55
>> gwizdka, wiec moze te nowe wcale nie sa takie zle :-)
>
>j.w.
A kiedy ostatnio byles na torze czy innej plycie posligowej ?
Czyzbys wiec tak naprawde nie wiedzial co potrafia twoje opony ?
>>>Ale ty zapewne pytasz czy wiem z jaka maksymalna predkoscia moge
>>>go pokonac. Otoz to nie ma znaczenia bo ani nie jestem kierowca
>>>rajdowym ani nie jezdze z kupa w gaciach zeby mi sie az tak
>>>spieszyło...
>
>> Ale z drugiej strony, podobnie jak ja - tak naprawde to nie masz
>> pojecia na ile tu opony starcza.
>> Czyli - jezdzimy na wyczucie, na razie okazalo sie dobre, ale
>> gwarancji nie mamy zadnej.
>> Szczegolnie, ze to czesto jest zakret nieznany.
>Jak droga jest nieznana to jade wolniej.
Dobra zasada ... ale jesli faktycznie jezdzisz 120 kkm rocznie, to
masz sporo drog znanych.
Deszcz, snieg - i znana droga robi sie nieznana.
Albo jakies prace drogowe.
>Natomiast to ze opona przestaje dawac rade czuc duzo wczesniej niz w
>momencie kiedy wypadasz bokiem z drogi.
>Naprawde nie umiesz tego okreslic wczesniej?
Nie/slabo/nie wiem.
Za rzadko wypadam, zebym umial. Trzeba by faktycznie na jakis tor.
>>>>>Ten 1% zostawiam na sytuacje gdzie zawinił ktos inny i tutaj
>>>>>rzeczywiście przydaje sie najlepsza mozliwa opona.
>>> Albo chwila nieuwagi i znow sie przydaje, albo jechaliscie sobie
>>> w miare szybko, ten przed toba ma dobre opony na deszczu, a ty
>>> nie
>> ...
>
>>>I znow kłania sie brak umiejetnosci jazdy (czytaj zbyt małe
>>>odstepy.) Ja robie czasami nawet 120kkm rocznie i jakos mi sie
>>>takie sytuacje nie zdarzaja.
>
>> No jak, z takim kapeluszem?
>> Albo zasypiasz za kierownica z powodu zbyt wolnej jazdy, albo
>> jednak troche ryzykujesz :-)
>Nie, nie ryzykuje.
Moze ci sie wydaje, moze jestes odporny na sen :-)
>> Albo przesadzasz z oceną ... bo skoro w tym miejscu pirat drogowy
>> potrafi jechac 170, to na ile bezpieczne jest 110 ... a ty
>> jedziesz 80 :-P
>
>80 tez nie jezdze. Nie przesadzaj.
Nie wiem ile jezdzisz, ale jesli tak "zawsze bezpiecznie" to ile ?
>> No i ... jesli opona nowa byla dobra ... to potem jakos trudno
>> wyczuc kiedy staje sie kiepska ... wiec moze polowicznie zuzyta
>> jest nadal dobra ?
>Naprawde trudno wyczuc? Hmm...
Jesli jezdzis na nich caly czas, i podswiadomie dopasowujesz sie do
mozliwosci, to co sie dziwic, ze nie zauwazysz spadku przyczepnosci o
5%, potem o kolejne 5% ... i kiedy zauwazysz ?
>> Owszem, aquaplanning nie wybiera ... ale czy my jezdzimy z
>> predkosciami, gdy on jest grozny ?
>Mowiac o tym kompromisie miałem na mysli to ze mozesz wymienic opone
>duzo wczesniej. Mozesz np zjechac 2mm bieznika i ciach - nowka.
>Ale zapewne tego nie robisz bo godzisz sie na pewien kompromis.
A aquaplanning przy jakiej glebokosci jest grozny ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.20 19:21 Pete
- 28.10.20 20:14 Irokez
- 28.10.20 20:18 Irokez
- 28.10.20 21:59 Budzik
- 28.10.20 23:23 r...@k...pl
- 29.10.20 07:42 Cavallino
- 29.10.20 07:52 Cavallino
- 29.10.20 11:50 J.F.
- 29.10.20 09:37 zhbick
- 29.10.20 12:49 J.F.
- 29.10.20 14:36 J.F.
- 30.10.20 09:08 ąćęłńóśźż
- 30.10.20 09:23 ąćęłńóśźż
- 30.10.20 11:41 Budzik
- 30.10.20 11:41 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=