-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony Kormoran Snow
Date: Thu, 7 Feb 2019 20:38:37 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 92
Message-ID: <q3i1fu$nnd$1@node1.news.atman.pl>
References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<q2l5p2$i3p$1@node2.news.atman.pl>
<1jav7rdlavxrj$.j32jcqgo6svd.dlg@40tude.net>
<q2npfs$hn8$1@node1.news.atman.pl>
<5c4f7b7c$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<q2o0d6$oij$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q2qhl2$f45$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl> <q3613a$aqs$1@node1.news.atman.pl>
<q37bej$6j7$1@node2.news.atman.pl>
<1qzs7wey1dvkq.xj2l5p2tx1go$.dlg@40tude.net>
<q37k63$rgn$1@node1.news.atman.pl>
<149zup9m7l124$.1ndiyuo83vdq4$.dlg@40tude.net>
<q3a1m7$4g4$1@node1.news.atman.pl>
<6...@4...net>
<q3cpgr$nvt$1@node1.news.atman.pl>
<5c5acc3b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<q3fj0d$tnv$1@node2.news.atman.pl>
<5c5bf1c6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1549568318 24301 89.70.94.204 (7 Feb 2019 19:38:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Feb 2019 19:38:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.0
In-Reply-To: <5c5bf1c6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649644
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-02-07 o 09:51, J.F. pisze:
> A ja reczne.
> Widac 5 biegow nie starcza ... w dieslach bardziej :-)
Spokojnie starcza. Chodzi o komfort akustyczny głównie.
>> Jest beznadziejnie mały niestety: to nie elektryki.
>
> Byc moze w tej turbosportowej mazdzie.
Silnik benzynowy daje kopa na wysokich obrotach. Gdy dodamy turbinę, to
wzmacniamy właśnie wysokie obroty czyniąc te niższe bezużytecznymi.
> Ogolnie benzynka ma dosc spory.
No nie wiem. W epoce turbo-benzynowych jakoś tego nie potrafię sobie
wyobrazić. Oczywiście nie jeździłem wszystkimi możliwymi autami. Ale
nawet w nie - turbo jakie miałem i jakie zastępcze dostawałem (na czas
napraw), to poniżej 3000 w ogóle nie dawało się jeździć.
>
>> Zależy w jakiej benzynie. W Nubirze miałem łoskot.
>
> 2.0 ?
Tak. W dodatku najwyższy model.
> Ale za to przy 5500 nie bylo glosniej :-)
To wcale tak nie wyglądało. Obrotów nie pamiętam, ale na ostatnim biegu
110-120 to rzeźnia była. Przy 140 - sporo ciszej. Nie tylko o obroty
chodziło.
>> W Mercu prawie kompletną ciszę. Przez otwarty szyberdach ptaki było
>> słychać o wiele głośniej :-)
>
> To pochwalic, bo IMO - szyberdach sam halasuje.
Tego nie zauważyłem. Ahhh. bo tam był nie tyle szyber, co metalowy. Może
miało to znaczenie.
>> Nie zgodzę się. Przy 4x4 elektronika nie ogranicza niczego przy suchym
>> asfalcie i na letnich oponach. Gdy przejdę na zimówki, z wyjątkiem
>> ostatnich Nokianów, sytuacja diametralnie się zmienia.
>
> No widzisz - czyli przyczepnosc przecietnych opon to za malo :-)
A czy nie mantrowałem o tym, że dobre opony mają znaczenie?
> Ile tam masz - 300KM ?
> Teoretycznie to daje 1800kG ciagu jeszcze przy 12.5m/s=45km/h.
>
> Czyli z grubsza biorac do 50km/h opony sie slizgaja, co troche wplywa na
> czas 0-100.
Nie ślizgają się ani trochę. Mam w kabinie komunikat o zadziałaniu,
choćby w minimalnym systemów. U znajomego, który ma identyczne auto lecz
nie podrasowane i z napędem na tył - ślizgają się. Przy 4x4 nie ma
czegoś takiego.
>> Nie zmieniam biegów ręcznie. Chyba, że mam fantazję ku temu. Ale nie
>> odczuwam praktycznej potrzeby trybu ręcznego. Automat robi to dobrze.
>
> To jeszcze trzeba kupic szybka skrzynie i wlaczyc tryb sport :-)
Jest bardzo szybka. Trybu sport nie ma po Mercu to "standard", to co u
innych "sport".
> W benzynce jak sie wleczesz, to przepustnica ogranicza ilosc powietrza
> na wlocie, a wiec i ilosc spalin.
> W dieslu tego nie ma, wiec turbina moze krecic sie szybciej.
Eeee... że niby w dieslu nie ma przepustnicy????
> A to nie wiem - wydaje mi sie ze mowiono o pakiecie wyciszenia.
> Moze nie 20dB, ale cos pewnie daje ...
Nie ma czegoś takiego w cennikach. Przynajmniej przy klasie E i C.
>> U mnie przy 1000 obr też nie ciągnie. Ale przy 1800 aż do końca
>> ciągnie mocno.
>
> A jak jeszcze masz szybki automat, to szybko podniesie obroty na wieksze
Automat jest tak oprogramowany by dać największego kopa w trybie
standard. Nie oznacza to, że skacze do 4000.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 08.02.19 00:46 kk
- 08.02.19 07:30 p...@g...com
- 08.02.19 09:36 J.F.
- 08.02.19 10:29 Mateusz Viste
- 08.02.19 10:29 J.F.
- 08.02.19 16:14 Cavallino
- 08.02.19 18:22 J.F.
- 08.02.19 19:58 Marek S
- 08.02.19 21:33 kk
- 09.02.19 14:46 Marek S
- 09.02.19 20:45 Cavallino
- 12.02.19 19:54 Marek S
- 12.02.19 20:24 Marek S
- 12.02.19 20:59 J.F.
- 12.02.19 22:15 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
Najnowsze wątki
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=