eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony Kormoran SnowRe: Opony Kormoran Snow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony Kormoran Snow
    Date: Thu, 7 Feb 2019 20:38:37 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 92
    Message-ID: <q3i1fu$nnd$1@node1.news.atman.pl>
    References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <q2l5p2$i3p$1@node2.news.atman.pl>
    <1jav7rdlavxrj$.j32jcqgo6svd.dlg@40tude.net>
    <q2npfs$hn8$1@node1.news.atman.pl>
    <5c4f7b7c$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <q2o0d6$oij$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q2qhl2$f45$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl> <q3613a$aqs$1@node1.news.atman.pl>
    <q37bej$6j7$1@node2.news.atman.pl>
    <1qzs7wey1dvkq.xj2l5p2tx1go$.dlg@40tude.net>
    <q37k63$rgn$1@node1.news.atman.pl>
    <149zup9m7l124$.1ndiyuo83vdq4$.dlg@40tude.net>
    <q3a1m7$4g4$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@4...net>
    <q3cpgr$nvt$1@node1.news.atman.pl>
    <5c5acc3b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <q3fj0d$tnv$1@node2.news.atman.pl>
    <5c5bf1c6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1549568318 24301 89.70.94.204 (7 Feb 2019 19:38:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Feb 2019 19:38:38 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.0
    In-Reply-To: <5c5bf1c6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649644
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-02-07 o 09:51, J.F. pisze:

    > A ja reczne.
    > Widac 5 biegow nie starcza ... w dieslach bardziej :-)

    Spokojnie starcza. Chodzi o komfort akustyczny głównie.

    >> Jest beznadziejnie mały niestety: to nie elektryki.
    >
    > Byc moze w tej turbosportowej mazdzie.

    Silnik benzynowy daje kopa na wysokich obrotach. Gdy dodamy turbinę, to
    wzmacniamy właśnie wysokie obroty czyniąc te niższe bezużytecznymi.

    > Ogolnie benzynka ma dosc spory.

    No nie wiem. W epoce turbo-benzynowych jakoś tego nie potrafię sobie
    wyobrazić. Oczywiście nie jeździłem wszystkimi możliwymi autami. Ale
    nawet w nie - turbo jakie miałem i jakie zastępcze dostawałem (na czas
    napraw), to poniżej 3000 w ogóle nie dawało się jeździć.

    >
    >> Zależy w jakiej benzynie. W Nubirze miałem łoskot.
    >
    > 2.0 ?

    Tak. W dodatku najwyższy model.

    > Ale za to przy 5500 nie bylo glosniej :-)

    To wcale tak nie wyglądało. Obrotów nie pamiętam, ale na ostatnim biegu
    110-120 to rzeźnia była. Przy 140 - sporo ciszej. Nie tylko o obroty
    chodziło.

    >> W Mercu prawie  kompletną ciszę. Przez otwarty szyberdach ptaki było
    >> słychać o wiele głośniej :-)
    >
    > To pochwalic, bo IMO - szyberdach sam halasuje.

    Tego nie zauważyłem. Ahhh. bo tam był nie tyle szyber, co metalowy. Może
    miało to znaczenie.

    >> Nie zgodzę się. Przy 4x4 elektronika nie ogranicza niczego przy suchym
    >> asfalcie i na letnich oponach. Gdy przejdę na zimówki, z wyjątkiem
    >> ostatnich Nokianów, sytuacja diametralnie się zmienia.
    >
    > No widzisz - czyli przyczepnosc przecietnych opon to za malo :-)

    A czy nie mantrowałem o tym, że dobre opony mają znaczenie?

    > Ile tam masz - 300KM ?
    > Teoretycznie to daje 1800kG ciagu jeszcze przy 12.5m/s=45km/h.
    >
    > Czyli z grubsza biorac do 50km/h opony sie slizgaja, co troche wplywa na
    > czas 0-100.

    Nie ślizgają się ani trochę. Mam w kabinie komunikat o zadziałaniu,
    choćby w minimalnym systemów. U znajomego, który ma identyczne auto lecz
    nie podrasowane i z napędem na tył - ślizgają się. Przy 4x4 nie ma
    czegoś takiego.

    >> Nie zmieniam biegów ręcznie. Chyba, że mam fantazję ku temu. Ale nie
    >> odczuwam praktycznej potrzeby trybu ręcznego. Automat robi to dobrze.
    >
    > To jeszcze trzeba kupic szybka skrzynie i wlaczyc tryb sport :-)

    Jest bardzo szybka. Trybu sport nie ma po Mercu to "standard", to co u
    innych "sport".

    > W benzynce jak sie wleczesz, to przepustnica ogranicza ilosc powietrza
    > na wlocie, a wiec i ilosc spalin.
    > W dieslu tego nie ma, wiec turbina moze krecic sie szybciej.

    Eeee... że niby w dieslu nie ma przepustnicy????

    > A to nie wiem - wydaje mi sie ze mowiono o pakiecie wyciszenia.
    > Moze nie 20dB, ale cos pewnie daje ...

    Nie ma czegoś takiego w cennikach. Przynajmniej przy klasie E i C.

    >> U mnie przy 1000 obr też nie ciągnie. Ale przy 1800 aż do końca
    >> ciągnie mocno.
    >
    > A jak jeszcze masz szybki automat, to szybko podniesie obroty na wieksze

    Automat jest tak oprogramowany by dać największego kopa w trybie
    standard. Nie oznacza to, że skacze do 4000.


    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: