-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<q2l5p2$i3p$1@node2.news.atman.pl>
<1jav7rdlavxrj$.j32jcqgo6svd.dlg@40tude.net>
<q2npfs$hn8$1@node1.news.atman.pl>
<5c4f7b7c$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<q2o0d6$oij$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q2qhl2$f45$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q37q9i$1jv$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q3ctm9$rvh$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q3fl2j$vpb$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <q3fl2j$vpb$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Opony Kormoran Snow
Date: Thu, 7 Feb 2019 09:37:54 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 103
Message-ID: <5c5beeb0$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.83.221
X-Trace: 1549528752 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 511 83.26.83.221:65198
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5975
X-Received-Body-CRC: 2404733457
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649609
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q3fl2j$vpb$...@n...news.atman.pl...
>Tu mam przypowieść z życia wziętą. Droga poza terenem zabudowanym.
>Jechał za TIRem kapelusznik pokroju Krisa. Za nim jeszcze jeden czy
>dwóch. Każdy z nich wisiał na zderzaku poprzednika. Za nimi jakiś
>dostawczak i ja. Gość w dostawczaku nie wydolił wiielominutowego
>wleczenia się 70/90 i zaczął wyprzedzać. Gdy dobrnął do "Krisa",
>stwierdził, że musi zaprzestać wyprzedzania. Włączył prawy
>kierunkowskaz, ale "Kris" nie przejął się tym zupełnie, nie zrobił mu
>miejsca. Nie przyhamował. Zamiast tego trąbił i zjeżdżał powolutku do
>pobocza by dostawczak go nie porysował. Nie chciał go za żadne skarby
>wpuścić.
Przepis nie nakazuje hamowac.
Natomiast nakazuje ustapic pierwszenstwa przy zmianie pasa,
wiec co powinien dostawczak zrobic ? :-P
>Dostawczak częściowo się więc schował ale z mojej perspektywy
>widziałem, że nie ma szans na uniknięcie kolizji z jadącym z
>naprzeciwka. Zjechałem więc na pobocze. Usłyszałem huk i lecące
>kawałki
Ale hamulca nie nacisnales :-P
>roztrzaskanego lusterka, które rozwaliły przednią szybę wiszącemu na
>moim zderzaku. Ten gwałtownie zahamował i powstał z tego karambol.
>Jeśli miałbym ogłosić werdykt, to winni tego zdarzenia to dostawczak
>i kawał gnojka "Krisa". Temu drugiemu przypisałbym celowe działanie.
Celowe, ale przeciez KD opisuje jak to powinno wygladac - dostawczak
ma ustapic pierwszenstwa.
Jesli to oznacza, ze ma zahamowac i wjechac za Krisa - to ma
zahamowac.
I moze nawet trafi na koniec kolejki, to go nauczy wyprzedzac :-)
Ba - hamowanie przez "Krisa" mogloby doprowadzic do niebezpiecznej
sytuacji, gdy obaj hamuja i dostawczak nie ma gdzie zjechac :-P
>>> Ale odstępy są obligatoryjne a pustość dróg nie.
>> No ale własnie - czy sa obligatoryjne?
>> Wiem ze np w Niemczech sa dokładnie podane w zaleznosci od
>> predkosci.
>> Ale u nas?
>U nas jak zwykle byle jak.
>> Chyba tylko tyle ze ma byc bezpieczny.
>3-5m od poprzednika przy prędkościach rzędu 70-90 to głupota moim
>prywatnym zdaniem. A to z kolei typowy obrazek.
O ile pamietam, to ten niemiecki przepis obowiazuje powyzej 80km/h.
Ponizej mozna blisko.
>> Ja jezeli jade w takim ruchu ze jedzie auto za autem to zakładam,
>> ze po
>> prostu jest duzy ruch i kapulesz mi z głowy nie spadnie jak pojade
>> 10 czy
>> 20km wolniej niz bym chcxiał w warunkach idealnych.
>> A czasem i 50. Trudno.
>Pamiętaj, że nie jesteś sam.
A jesli "Kris" tez ma ochote wyprzedzic, tylko widzi, ze nie ma
mozliwosci ? :-P
> Są i szarżujący - ich też trzeba uwzględniać.
I wychowac. Np przez lusterko i znizke na OC :-P
>Takie myślenie jest szkodliwe w miastach. Ruszę sobie flegmatycznie,
>by kapelusz z głowy mi nie spadł. W końcu i tak mam kawałek dalej
>czerwone. W konsekwencji zamiast 20 pojazdów, przejadą 4 na zmianie
>świateł. To konkret jaki codziennie obserwuję na jednym z 3-miejskich
>skrzyżowań.
Ale jesli za kawalek czerwone ... to ile by sie zmiescilo przy
dynamicznym ruszeniu ?
>Owszem, idealizuję. Chciałbym aby powstał taki zapis w PORD, który
>będzie jednoznacznie określał dystans między samochodami w metrach /
>prędkość plus surowe kary za nie przestrzeganie zasad. Tak jak jest
>to w paru krajach UE.
Chyba w jednym. No i w kilku w tunelach ...
>Wtedy skończy się nagonka wyłącznie na jeżdżących szybciej.
Ale tak to juz jest w krajach UE, ze jest tam nagonka na jezdzacych
szybciej :-P
Z wyjatkiem jednego panstwa, no moze poltora
Ale powazniej - jakby byl tak przepis, to co zrobic z wyprzedzajacymi,
ktorzy wjezdzaja przed ciebie i go zmniejszaja ?
>>> A teraz na poważnie: jak należy jeździć, by nigdy nie doświadczyć
>>> zagrożenia w żadnej sytuacji?
>>
>> Z duzym buforem bezpieczenstwa.
>No i gdzie ten bufor? W wiszeniu na ogonie poprzednika?
Albo w 500KM pod pedalem, zeby wyprzedzanie nie bylo problemem :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.02.19 09:51 J.F.
- 07.02.19 09:52 J.F.
- 07.02.19 14:59 Budzik
- 07.02.19 17:00 Cavallino
- 07.02.19 18:11 Kris
- 07.02.19 18:20 Kris
- 07.02.19 19:23 Marek S
- 07.02.19 19:48 Marek S
- 07.02.19 20:18 J.F.
- 07.02.19 20:38 Marek S
- 08.02.19 00:46 kk
- 08.02.19 07:30 p...@g...com
- 08.02.19 09:36 J.F.
- 08.02.19 10:29 Mateusz Viste
- 08.02.19 10:29 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=