eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpona z niższym indeksem prędkości
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 52

  • 31. Data: 2016-11-03 09:58:48
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nvddb2$enn$...@d...me...
    Budzik wrote:
    > Użytkownik masti g...@t...hell ...
    >>>> Ale parę miesięcy temu był Brexit,
    >>> naprawdę?
    >> Nawet tobie nie przystoi takie czepianie się skrótu myslowego.
    >> Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli
    >> głowna
    >> funkcja jezyka została spełniona.

    >nie, nie wie. stwierdzenie, żę był Brexit jest bzdurą. od
    >niewiążącego
    >referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
    >skuteczna.

    Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie
    maja racji.

    Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani,
    ma pojsc szybko.

    J.


  • 32. Data: 2016-11-03 12:12:17
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:nvddb2$enn$...@d...me...
    > Budzik wrote:
    >> Użytkownik masti g...@t...hell ...
    >>>>> Ale parę miesięcy temu był Brexit,
    >>>> naprawdę?
    >>> Nawet tobie nie przystoi takie czepianie się skrótu myslowego.
    >>> Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli
    >>> głowna
    >>> funkcja jezyka została spełniona.
    >
    >>nie, nie wie. stwierdzenie, żę był Brexit jest bzdurą. od
    >>niewiążącego
    >>referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
    >>skuteczna.
    >
    > Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie
    > maja racji.
    >
    > Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani,
    > ma pojsc szybko.

    nowa premier jest zdecydowana tylko społeczeństwo się oddecydowuje jak
    zobaczyło co go czeka
    A Niemcy i Francuzi stawiają ją pod ścianą. Chcieliście to róbcie. Ale
    bez pieszczot. Siekierą. I naraz okazuje się, że rząd brytyjski chciałby
    jak PiS. Wyjść z UE ale zachować wszystkie przywileje i dotacje. I udaje
    zdziwionego, zę tak się nie da

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 33. Data: 2016-11-03 18:38:30
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-11-2016 o 00:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
    >
    >>>> Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.
    >>>>
    >>> Czyli komu?
    >>
    >> Czyli tym co na kołach jednej osi każą mieć takie same opony.
    >> I tym co nalewki uważają za zło.
    >>
    >>>> Powiedziałbym że społeczeństwo jako całość jest jednak mądrzejsze.
    >>>
    >>> Ale w jakim sensie?
    >>
    >> Oszczędzania 50-100 funtów na jednej oponie.
    >>
    > W ten sposób mozna wytłumaczyc kazdy wydatek...
    >>>
    >>>> Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.
    >>>
    >>> :)
    >>> Czyli jednak nie jest madrzejsze?
    >>
    >> Na to wychodzi, że zdurnieli.
    >> Aczkolwiek może jeszcze jakieś wnioski wyciągną.
    >>>
    >>>> Może potrzebują czasu, żeby przystosować się do masowego zdurnienia
    >>>> które ich też dopadło?
    >>>>
    >>> Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?
    >>
    >> Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
    >> Od takiej obecnej niekoniecznie.
    >>
    >> Chodziło jednak o to, że przepisy były robione w czasach mniej
    >> zdurniałych, więc może zorientują się, że czas je zmienić.
    >>
    >>> Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.
    >>> Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?
    >>
    >> Nie, myślę o jeździe jako takiej, w całym jej aspekcie.
    >>
    >>> No to wracam do tego co pisałem
    >>> powyzej - trzeba jezdzic z głową.
    >>
    >> Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.
    >>
    > Oczywiście.
    > Ale czasami mam wrażenie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie wydaje ze
    > samochód wybaczy kazdy bład. I potem jest zdziwienie.
    >>
    >>> Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
    >>> wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
    >>> radza?
    >>
    >> Zadziałał CI kiedyś ESP w aucie?
    >> Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem.
    >> Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy ktoś przestraszy się na tyle mocno,
    >> że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie.
    >>
    > Nigdy nie jezdziłem autem z ESP.
    > Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie
    > włączył mi się.
    > Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to zło, bo straszy kierowców?


    Nie, jako sugestię, żeby nie pakować badziewia na koła, licząc tylko na
    ESP, bo można się na tym przejechać.
    Jakieś normy przyzwoitości jednak trzeba zachowywać.
    Tobie jako kierowcy busa może ciężko się z tym pogodzić, ale ja komplet
    opon zużywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony poniżej 100
    zł, więc jest mi naprawdę łatwo olać tego typu pseudooszczędności.
    Więcej zaoszczędzę gdy kupię wielosezonówkę zamiast zimówki, zwłaszcza
    że zimą rzadko poza miasto wyjeżdżam.


    >> No jasne, bo Ty przecież poparłeś wynikami testów niesamowicie poprawne
    >> spisywanie się jednej opony dobrej i jednej starej, więc masz prawo się
    >> domagać tego samego.....
    >>
    > Podałem argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
    > A ty odpowiedziałes: nie bo nie.

    Ty podałeś argumenty że uważasz, a ja że uważam dokładnie przeciwnie,
    gdzie tu widzisz rozbieżności w wadze argumentów?

    Zwłaszcza że to ja Tobie wypisałem w jakich sytuacjach jest to
    zagrożenie, Ty nie podałeś dowodów na to, że go nie ma.
    Tylko zbagatelizowałeś problem, czyli zrobiłeś coś dokładnie odwrotnego
    do ich przedstawienia.
    Co nie przeszkadza Ci domagać ich się ode mnie.

    >
    >>> Niemniej zawsze to jakis kompromis.
    >>
    >> Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
    >> W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.
    >>
    > Demonizujesz.

    Nie - takie są fakty.
    Możesz nie ufać temu, kto wymyślił taki przepis, ale bez przesady, zanim
    nie sprawdzisz jakie były powody, nie warto mówić że na pewno jest inaczej.


  • 34. Data: 2016-11-03 18:39:21
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-11-2016 o 09:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:nvddb2$enn$...@d...me...
    > Budzik wrote:
    >> Użytkownik masti g...@t...hell ...
    >>>>> Ale parę miesięcy temu był Brexit,
    >>>> naprawdę?
    >>> Nawet tobie nie przystoi takie czepianie się skrótu myslowego.
    >>> Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli głowna
    >>> funkcja jezyka została spełniona.
    >
    >> nie, nie wie. stwierdzenie, żę był Brexit jest bzdurą. od niewiążącego
    >> referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
    >> skuteczna.
    >
    > Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie maja
    > racji.
    >
    > Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani, ma
    > pojsc szybko.

    No chyba żeby jednak nie.
    Widać nowa premier powinna rozpieprzyć ichny trybunał, żeby nie
    przeszkadzał w pracy fanatyków......


  • 35. Data: 2016-11-03 19:28:59
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
    > W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
    >> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
    >>
    >>>>> o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
    >>>>> pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
    >>>> No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu
    >>>> i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
    >>>
    >>> Pomysł, żeby jeździć z jedną oponą nową i 3 starymi jest conajmniej
    >>> wątpliwy.....
    >>>
    >> Albowiem?
    >
    > Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
    > bieżników na koła tej samej osi.
    > Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie -
    > np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
    > zużyta, już tak.
    > I masz bączka jak nic.

    Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieś gwarancje na przyczepność
    nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
    Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
    ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

    --
    mk4


  • 36. Data: 2016-11-03 19:35:19
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
    > On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
    >> W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
    >>> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
    >>>
    >>>>>> o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
    >>>>>> pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
    >>>>> No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
    >>>>> temu
    >>>>> i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
    >>>>
    >>>> Pomysł, żeby jeździć z jedną oponą nową i 3 starymi jest conajmniej
    >>>> wątpliwy.....
    >>>>
    >>> Albowiem?
    >>
    >> Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
    >> bieżników na koła tej samej osi.
    >> Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie -
    >> np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
    >> zużyta, już tak.
    >> I masz bączka jak nic.
    >
    > Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieś gwarancje na przyczepność
    > nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
    > Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
    > ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

    Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jedną przyczynę takiej
    możliwości?

    Jesteś kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
    użyć?


    http://zimoaktywni.pl/jak-wybrac-opony/niebezpieczne
    -kombinacje-dlaczego-nie-nalezy-uzywac-w-jednym-auci
    e-roznych-typow-ogumienia

    cyt:

    "Niebezpieczne kombinacje - dlaczego nie należy używać w jednym aucie
    różnych typów ogumienia?

    Różne opony - nawet w tym samym rozmiarze - mogą różnić się od siebie
    szerokością czy obwodem. To nie są duże różnice - czasen 2-3 mm - ale to
    wystarczy, by bezpieczna jazda nie była możliwa. To niejedyne powody,
    dla których użytkowanie dwóch różnych opon na jednej osi było skrajnie
    niebezpieczne.
    Wystarczy niewielka różnica w średnicy zewnętrznej opon założonych na
    jednej osi, by samochód ściągał na lewą lub prawą stronę. Ta różnica
    może wynikać z nierównego zużycia opon, ale też z zastosowania ogumienia
    różnych modeli na tej samej osi. Szczególnie duże różnice w faktycznym
    rozmiarze opon mają miejsce w przypadku ogumienia różnych marek.

    Continental radzi: W przypadku samochodów z napędem na jedną oś
    dopuszczalne jest zastosowanie opon różnych marek i modeli na przedniej
    i tylnej osi, z zastrzeżeniem oczywiście, że na jednej osi opony muszą
    być takie same. Ta zasada jednak nie sprawdza się w przypadku samochodów
    ze stałym napędem na cztery koła. Jeśli obwód kół przednich i tylnych w
    takim aucie jest choćby minimalnie różny, dochodzi do przyspieszonego
    zużycia układu przeniesienia napędu, szczególnie podczas jazdy po
    nawierzchni o dobrej przyczepności. W przypadku aut z dołączanym napędem
    drugiej osi i różnych oponach z przodu i z tyłu, dołączenie napędu
    drugiej osi jest dopuszczalne tylko podczas jazdy po luźnej lub śliskiej
    nawierzchni.

    Różne opony jednak różnią się od siebie nie tylko rozmiarem: inaczej
    odprowadzają wodę, zapewniają różną przyczepność w różnych warunkach. W
    przypadku gwałtownego hamowania samochodem wyposażonym w różne opony na
    jednej osi, układ ABS chroni nas przed utratą panowania nad autem,
    ograniczając siłę hamowania koła o większej przyczepności. Wydłuża się
    wówczas droga hamowania. Natomiast gwałtowne naciśnięcie hamulca w aucie
    bez ABS-u z oponami o różnej przyczepności na jednej osi powoduje
    gwałtowny, niekontrolowany obrót samochodu i utratę panowania nad autem!
    Uwaga: w przypadku dużej różnicy w zewnętrznej średnicy opon w aucie z
    ABS-em w każdej chwili może dojść do wyłączenia tego układu.

    Jeśli chodzi o odprowadzanie wody, szczególne zagrożenie pojawia się,
    gdy koła natrafią na równomierną warstwę wody rozlanej np. na całej
    szerokości pasa ruchu. W takiej sytuacji opona gorzej odprowadzająca
    wodę wyhamowuje auto, co może doprowadzić do nagłego ściągania
    samochodu. To niebezpieczne.

    Sytuacja, w której jedno z kół ma zdecydowanie inny rozmiar niż
    pozostałe pojawia się, gdy zakładamy tzw. dojazdówkę. Takie koło
    najlepiej jest założyć na tylną oś. Należy traktować je jako rozwiązanie
    awaryjne i w żadnym wypadku nie przekraczać prędkości 80 km/h.
    Zaświecenie się kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, że układ
    przestał działać - będzie funkcjonował dopiero po założeniu koła w
    prawidłowym rozmiarze.

    Warto wiedzieć, że nawet tak drobny - wydawałoby się - parametr, jak
    indeks prędkości również ma wpływ na właściwości opon. W żadnym wypadku
    nie należy używać na jednej osi opon nawet tej samej marki i tego samego
    modelu z różnymi indeksami prędkości. Opona o wyższym indeksie prędkości
    ma nieco inne właściwości, może być sztywniejsza, może też inaczej
    reagować na zmiany temperatury. Oznacza to, że przyczepność opony z
    indeksem np. V (do 240 km/h) może być w pewnych warunkach zdecydowanie
    inna niż opony z indeksem T (do 190 km/h) - nawet jeśli bieżniki tych
    dwóch opon wygldają identycznie."


  • 37. Data: 2016-11-03 20:00:56
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    >>>>> Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.
    >>>>>
    >>>> Czyli komu?
    >>>
    >>> Czyli tym co na kołach jednej osi każą mieć takie same opony.
    >>> I tym co nalewki uważają za zło.
    >>>
    >>>>> Powiedziałbym że społeczeństwo jako całość jest jednak mądrzejsze.
    >>>>
    >>>> Ale w jakim sensie?
    >>>
    >>> Oszczędzania 50-100 funtów na jednej oponie.
    >>>
    >> W ten sposób mozna wytłumaczyc kazdy wydatek...
    >>>>
    >>>>> Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.
    >>>>
    >>>> :)
    >>>> Czyli jednak nie jest madrzejsze?
    >>>
    >>> Na to wychodzi, że zdurnieli.
    >>> Aczkolwiek może jeszcze jakieś wnioski wyciągną.
    >>>>
    >>>>> Może potrzebują czasu, żeby przystosować się do masowego
    >>>>> zdurnienia które ich też dopadło?
    >>>>>
    >>>> Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?
    >>>
    >>> Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
    >>> Od takiej obecnej niekoniecznie.
    >>>
    >>> Chodziło jednak o to, że przepisy były robione w czasach mniej
    >>> zdurniałych, więc może zorientują się, że czas je zmienić.
    >>>
    >>>> Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.
    >>>> Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?
    >>>
    >>> Nie, myślę o jeździe jako takiej, w całym jej aspekcie.
    >>>
    >>>> No to wracam do tego co pisałem
    >>>> powyzej - trzeba jezdzic z głową.
    >>>
    >>> Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.
    >>>
    >> Oczywiście.
    >> Ale czasami mam wrażenie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie
    >> wydaje ze samochód wybaczy kazdy bład. I potem jest zdziwienie.
    >>>
    >>>> Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez
    >>>> coraz wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi
    >>>> sprawami równiez radza?
    >>>
    >>> Zadziałał CI kiedyś ESP w aucie?
    >>> Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem.
    >>> Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy ktoś przestraszy się na tyle
    >>> mocno, że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie.
    >>>
    >> Nigdy nie jezdziłem autem z ESP.
    >> Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie
    >> włączył mi się.
    >> Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to zło, bo straszy kierowców?
    >
    > Nie, jako sugestię, żeby nie pakować badziewia na koła, licząc tylko
    > na ESP, bo można się na tym przejechać.

    Pogubiłem sie w Twojej argumentacji.
    Spróbujmy uporządkować. Co Twoim zdaniem bedzie lepsze:
    - dwie opony o róznym rodzaju bieznika i głębokosci bieznika po ok 8mm
    - dwie opony o takim samym biezniku ale o głębokości bieznika 4mm

    I drugi zestaw:
    - dwie opony nowe, bieznikowane
    - dwie opony 3 letnie o głebokosci bieznika 4mm?

    > Jakieś normy przyzwoitości jednak trzeba zachowywać.
    > Tobie jako kierowcy busa może ciężko się z tym pogodzić, ale ja
    > komplet opon zużywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony
    > poniżej 100 zł, więc jest mi naprawdę łatwo olać tego typu
    > pseudooszczędności. Więcej zaoszczędzę gdy kupię wielosezonówkę
    > zamiast zimówki, zwłaszcza że zimą rzadko poza miasto wyjeżdżam.
    >
    Tu nie chodzi o pseudooszczednosci tylko o optymalizacje zasobów.
    Ja przykładowo, zamiast 4 dobrych wielosezonowych wole 2 zestawy tanszych
    ale zima + lato. Zarówno do busa jak i do osobówki.
    >
    >>> No jasne, bo Ty przecież poparłeś wynikami testów niesamowicie
    >>> poprawne spisywanie się jednej opony dobrej i jednej starej, więc
    >>> masz prawo się domagać tego samego.....
    >>>
    >> Podałem argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
    >> A ty odpowiedziałes: nie bo nie.
    >
    > Ty podałeś argumenty że uważasz, a ja że uważam dokładnie przeciwnie,
    > gdzie tu widzisz rozbieżności w wadze argumentów?
    >
    Ale napisałem dlaczego tak uwazam.
    Byc moze czegos nie rozumiem, ale wytłumacz mi dlaczego 2 dobre opony o
    róznym biezniku beda zachowywały się gorzej niz 2 opony o takim samym
    biezniku ale majace juz swój przebieg i dosc zuzyty bieznik na poziomie
    4mm.

    > Zwłaszcza że to ja Tobie wypisałem w jakich sytuacjach jest to
    > zagrożenie, Ty nie podałeś dowodów na to, że go nie ma.
    > Tylko zbagatelizowałeś problem, czyli zrobiłeś coś dokładnie
    > odwrotnego do ich przedstawienia.
    > Co nie przeszkadza Ci domagać ich się ode mnie.
    >
    Skoro Twoim koronnym argumentem jest to, ze ESP jest niebezpieczny jak sie
    włącza...

    >>
    >>>> Niemniej zawsze to jakis kompromis.
    >>>
    >>> Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
    >>> W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.
    >>>
    >> Demonizujesz.
    >
    > Nie - takie są fakty.
    > Możesz nie ufać temu, kto wymyślił taki przepis, ale bez przesady,
    > zanim nie sprawdzisz jakie były powody, nie warto mówić że na pewno
    > jest inaczej.
    >
    Gdyby to był przepis ktory obowiązywałby bezwzględnie wszedzie to nie
    miałbym wątpliwości.
    ale jak w jednym kraju jest tak a w drugim siak to zaczynam się
    zastanawiac, dlacego u nich jest to bezpieczne a u nas nie.



    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
    kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki


  • 38. Data: 2016-11-03 20:31:40
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote:
    > W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
    >> On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
    >>>> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
    >>>>
    >>>>>>> o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
    >>>>>>> pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
    >>>>>> No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
    >>>>>> temu
    >>>>>> i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
    >>>>>
    >>>>> Pomysł, żeby jeździć z jedną oponą nową i 3 starymi jest conajmniej
    >>>>> wątpliwy.....
    >>>>>
    >>>> Albowiem?
    >>>
    >>> Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
    >>> bieżników na koła tej samej osi.
    >>> Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie -
    >>> np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
    >>> zużyta, już tak.
    >>> I masz bączka jak nic.
    >>
    >> Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieś gwarancje na przyczepność
    >> nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
    >> Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
    >> ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.
    >
    > Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jedną przyczynę takiej
    > możliwości?
    >
    > Jesteś kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
    > użyć?

    Przestałem czytać po "Continental radzi"...

    Nie, nie wiem lepiej ale zejdź na ziemie. Miałem cie za rozsądnego
    gościa a ty siejesz panikę jak jakiś kompletny ignorant.

    Ogarnij się bo rzecznikiem koncernów już możesz być a jeszcze trochę to
    się na rzecznika rządu załapiesz.

    --
    mk4


  • 39. Data: 2016-11-03 23:01:09
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Sytuacja, w której jedno z kół ma zdecydowanie inny rozmiar niż
    > pozostałe pojawia się, gdy zakładamy tzw. dojazdówkę. Takie koło
    > najlepiej jest założyć na tylną oś. Należy traktować je jako rozwiązanie
    > awaryjne i w żadnym wypadku nie przekraczać prędkości 80 km/h.
    > Zaświecenie się kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, że układ
    > przestał działać – będzie funkcjonował dopiero po założeniu koła w
    > prawidłowym rozmiarze.

    No juz widze jak po złapaniu kapcia z przodu robię przekładkę na drodze tak
    aby dojazdówke załozyć z tyłu...
    Ehh... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Jest Leżajsk, jest dobrze.
    Był Leżajsk, jest mi niedobrze.


  • 40. Data: 2016-11-04 19:43:45
    Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-11-2016 o 20:31, mk4 pisze:
    > On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote:
    >> W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
    >>> On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
    >>>>> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
    >>>>>
    >>>>>>>> o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
    >>>>>>>> pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
    >>>>>>> No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
    >>>>>>> temu
    >>>>>>> i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
    >>>>>>
    >>>>>> Pomysł, żeby jeździć z jedną oponą nową i 3 starymi jest conajmniej
    >>>>>> wątpliwy.....
    >>>>>>
    >>>>> Albowiem?
    >>>>
    >>>> Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
    >>>> bieżników na koła tej samej osi.
    >>>> Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie -
    >>>> np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
    >>>> zużyta, już tak.
    >>>> I masz bączka jak nic.
    >>>
    >>> Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieś gwarancje na przyczepność
    >>> nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
    >>> Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
    >>> ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.
    >>
    >> Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jedną przyczynę takiej
    >> możliwości?
    >>
    >> Jesteś kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
    >> użyć?
    >
    > Przestałem czytać po "Continental radzi"...
    >
    > Nie, nie wiem lepiej ale zejdź na ziemie. Miałem cie za rozsądnego
    > gościa a ty siejesz panikę

    Uwielbiam takie stawianie sprawy - jak się o czymś nie ma zielonego
    pojęcia, ale (całkowicie bezpodstawnie) wydaje Ci się że coś jest inne
    niż powszechnie wiadomo, to najlepiej naskoczyć na posłańca wieści, że
    jednak wiedza powszechna jest inna niż Twoja......


strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: