-
31. Data: 2016-11-03 09:58:48
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nvddb2$enn$...@d...me...
Budzik wrote:
> Użytkownik masti g...@t...hell ...
>>>> Ale parę miesięcy temu był Brexit,
>>> naprawdę?
>> Nawet tobie nie przystoi takie czepianie się skrótu myslowego.
>> Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli
>> głowna
>> funkcja jezyka została spełniona.
>nie, nie wie. stwierdzenie, żę był Brexit jest bzdurą. od
>niewiążącego
>referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
>skuteczna.
Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie
maja racji.
Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani,
ma pojsc szybko.
J.
-
32. Data: 2016-11-03 12:12:17
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Od: masti <g...@t...hell>
J.F. wrote:
> Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:nvddb2$enn$...@d...me...
> Budzik wrote:
>> Użytkownik masti g...@t...hell ...
>>>>> Ale parę miesięcy temu był Brexit,
>>>> naprawdę?
>>> Nawet tobie nie przystoi takie czepianie się skrótu myslowego.
>>> Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli
>>> głowna
>>> funkcja jezyka została spełniona.
>
>>nie, nie wie. stwierdzenie, żę był Brexit jest bzdurą. od
>>niewiążącego
>>referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
>>skuteczna.
>
> Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie
> maja racji.
>
> Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani,
> ma pojsc szybko.
nowa premier jest zdecydowana tylko społeczeństwo się oddecydowuje jak
zobaczyło co go czeka
A Niemcy i Francuzi stawiają ją pod ścianą. Chcieliście to róbcie. Ale
bez pieszczot. Siekierą. I naraz okazuje się, że rząd brytyjski chciałby
jak PiS. Wyjść z UE ale zachować wszystkie przywileje i dotacje. I udaje
zdziwionego, zę tak się nie da
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
33. Data: 2016-11-03 18:38:30
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 03-11-2016 o 00:00, Budzik pisze:
> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>
>>>> Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.
>>>>
>>> Czyli komu?
>>
>> Czyli tym co na kołach jednej osi każą mieć takie same opony.
>> I tym co nalewki uważają za zło.
>>
>>>> Powiedziałbym że społeczeństwo jako całość jest jednak mądrzejsze.
>>>
>>> Ale w jakim sensie?
>>
>> Oszczędzania 50-100 funtów na jednej oponie.
>>
> W ten sposób mozna wytłumaczyc kazdy wydatek...
>>>
>>>> Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.
>>>
>>> :)
>>> Czyli jednak nie jest madrzejsze?
>>
>> Na to wychodzi, że zdurnieli.
>> Aczkolwiek może jeszcze jakieś wnioski wyciągną.
>>>
>>>> Może potrzebują czasu, żeby przystosować się do masowego zdurnienia
>>>> które ich też dopadło?
>>>>
>>> Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?
>>
>> Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
>> Od takiej obecnej niekoniecznie.
>>
>> Chodziło jednak o to, że przepisy były robione w czasach mniej
>> zdurniałych, więc może zorientują się, że czas je zmienić.
>>
>>> Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.
>>> Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?
>>
>> Nie, myślę o jeździe jako takiej, w całym jej aspekcie.
>>
>>> No to wracam do tego co pisałem
>>> powyzej - trzeba jezdzic z głową.
>>
>> Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.
>>
> Oczywiście.
> Ale czasami mam wrażenie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie wydaje ze
> samochód wybaczy kazdy bład. I potem jest zdziwienie.
>>
>>> Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
>>> wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
>>> radza?
>>
>> Zadziałał CI kiedyś ESP w aucie?
>> Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem.
>> Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy ktoś przestraszy się na tyle mocno,
>> że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie.
>>
> Nigdy nie jezdziłem autem z ESP.
> Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie
> włączył mi się.
> Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to zło, bo straszy kierowców?
Nie, jako sugestię, żeby nie pakować badziewia na koła, licząc tylko na
ESP, bo można się na tym przejechać.
Jakieś normy przyzwoitości jednak trzeba zachowywać.
Tobie jako kierowcy busa może ciężko się z tym pogodzić, ale ja komplet
opon zużywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony poniżej 100
zł, więc jest mi naprawdę łatwo olać tego typu pseudooszczędności.
Więcej zaoszczędzę gdy kupię wielosezonówkę zamiast zimówki, zwłaszcza
że zimą rzadko poza miasto wyjeżdżam.
>> No jasne, bo Ty przecież poparłeś wynikami testów niesamowicie poprawne
>> spisywanie się jednej opony dobrej i jednej starej, więc masz prawo się
>> domagać tego samego.....
>>
> Podałem argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
> A ty odpowiedziałes: nie bo nie.
Ty podałeś argumenty że uważasz, a ja że uważam dokładnie przeciwnie,
gdzie tu widzisz rozbieżności w wadze argumentów?
Zwłaszcza że to ja Tobie wypisałem w jakich sytuacjach jest to
zagrożenie, Ty nie podałeś dowodów na to, że go nie ma.
Tylko zbagatelizowałeś problem, czyli zrobiłeś coś dokładnie odwrotnego
do ich przedstawienia.
Co nie przeszkadza Ci domagać ich się ode mnie.
>
>>> Niemniej zawsze to jakis kompromis.
>>
>> Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
>> W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.
>>
> Demonizujesz.
Nie - takie są fakty.
Możesz nie ufać temu, kto wymyślił taki przepis, ale bez przesady, zanim
nie sprawdzisz jakie były powody, nie warto mówić że na pewno jest inaczej.
-
34. Data: 2016-11-03 18:39:21
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 03-11-2016 o 09:58, J.F. pisze:
> Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:nvddb2$enn$...@d...me...
> Budzik wrote:
>> Użytkownik masti g...@t...hell ...
>>>>> Ale parę miesięcy temu był Brexit,
>>>> naprawdę?
>>> Nawet tobie nie przystoi takie czepianie się skrótu myslowego.
>>> Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli głowna
>>> funkcja jezyka została spełniona.
>
>> nie, nie wie. stwierdzenie, żę był Brexit jest bzdurą. od niewiążącego
>> referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
>> skuteczna.
>
> Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie maja
> racji.
>
> Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani, ma
> pojsc szybko.
No chyba żeby jednak nie.
Widać nowa premier powinna rozpieprzyć ichny trybunał, żeby nie
przeszkadzał w pracy fanatyków......
-
35. Data: 2016-11-03 19:28:59
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Od: mk4 <m...@d...null>
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
> W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
>> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>
>>>>> o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
>>>>> pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
>>>> No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu
>>>> i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
>>>
>>> Pomysł, żeby jeździć z jedną oponą nową i 3 starymi jest conajmniej
>>> wątpliwy.....
>>>
>> Albowiem?
>
> Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
> bieżników na koła tej samej osi.
> Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie -
> np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
> zużyta, już tak.
> I masz bączka jak nic.
Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieś gwarancje na przyczepność
nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.
--
mk4
-
36. Data: 2016-11-03 19:35:19
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
> On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
>> W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
>>> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>>
>>>>>> o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
>>>>>> pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
>>>>> No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
>>>>> temu
>>>>> i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
>>>>
>>>> Pomysł, żeby jeździć z jedną oponą nową i 3 starymi jest conajmniej
>>>> wątpliwy.....
>>>>
>>> Albowiem?
>>
>> Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
>> bieżników na koła tej samej osi.
>> Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie -
>> np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
>> zużyta, już tak.
>> I masz bączka jak nic.
>
> Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieś gwarancje na przyczepność
> nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
> Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
> ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.
Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jedną przyczynę takiej
możliwości?
Jesteś kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
użyć?
http://zimoaktywni.pl/jak-wybrac-opony/niebezpieczne
-kombinacje-dlaczego-nie-nalezy-uzywac-w-jednym-auci
e-roznych-typow-ogumienia
cyt:
"Niebezpieczne kombinacje - dlaczego nie należy używać w jednym aucie
różnych typów ogumienia?
Różne opony - nawet w tym samym rozmiarze - mogą różnić się od siebie
szerokością czy obwodem. To nie są duże różnice - czasen 2-3 mm - ale to
wystarczy, by bezpieczna jazda nie była możliwa. To niejedyne powody,
dla których użytkowanie dwóch różnych opon na jednej osi było skrajnie
niebezpieczne.
Wystarczy niewielka różnica w średnicy zewnętrznej opon założonych na
jednej osi, by samochód ściągał na lewą lub prawą stronę. Ta różnica
może wynikać z nierównego zużycia opon, ale też z zastosowania ogumienia
różnych modeli na tej samej osi. Szczególnie duże różnice w faktycznym
rozmiarze opon mają miejsce w przypadku ogumienia różnych marek.
Continental radzi: W przypadku samochodów z napędem na jedną oś
dopuszczalne jest zastosowanie opon różnych marek i modeli na przedniej
i tylnej osi, z zastrzeżeniem oczywiście, że na jednej osi opony muszą
być takie same. Ta zasada jednak nie sprawdza się w przypadku samochodów
ze stałym napędem na cztery koła. Jeśli obwód kół przednich i tylnych w
takim aucie jest choćby minimalnie różny, dochodzi do przyspieszonego
zużycia układu przeniesienia napędu, szczególnie podczas jazdy po
nawierzchni o dobrej przyczepności. W przypadku aut z dołączanym napędem
drugiej osi i różnych oponach z przodu i z tyłu, dołączenie napędu
drugiej osi jest dopuszczalne tylko podczas jazdy po luźnej lub śliskiej
nawierzchni.
Różne opony jednak różnią się od siebie nie tylko rozmiarem: inaczej
odprowadzają wodę, zapewniają różną przyczepność w różnych warunkach. W
przypadku gwałtownego hamowania samochodem wyposażonym w różne opony na
jednej osi, układ ABS chroni nas przed utratą panowania nad autem,
ograniczając siłę hamowania koła o większej przyczepności. Wydłuża się
wówczas droga hamowania. Natomiast gwałtowne naciśnięcie hamulca w aucie
bez ABS-u z oponami o różnej przyczepności na jednej osi powoduje
gwałtowny, niekontrolowany obrót samochodu i utratę panowania nad autem!
Uwaga: w przypadku dużej różnicy w zewnętrznej średnicy opon w aucie z
ABS-em w każdej chwili może dojść do wyłączenia tego układu.
Jeśli chodzi o odprowadzanie wody, szczególne zagrożenie pojawia się,
gdy koła natrafią na równomierną warstwę wody rozlanej np. na całej
szerokości pasa ruchu. W takiej sytuacji opona gorzej odprowadzająca
wodę wyhamowuje auto, co może doprowadzić do nagłego ściągania
samochodu. To niebezpieczne.
Sytuacja, w której jedno z kół ma zdecydowanie inny rozmiar niż
pozostałe pojawia się, gdy zakładamy tzw. dojazdówkę. Takie koło
najlepiej jest założyć na tylną oś. Należy traktować je jako rozwiązanie
awaryjne i w żadnym wypadku nie przekraczać prędkości 80 km/h.
Zaświecenie się kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, że układ
przestał działać - będzie funkcjonował dopiero po założeniu koła w
prawidłowym rozmiarze.
Warto wiedzieć, że nawet tak drobny - wydawałoby się - parametr, jak
indeks prędkości również ma wpływ na właściwości opon. W żadnym wypadku
nie należy używać na jednej osi opon nawet tej samej marki i tego samego
modelu z różnymi indeksami prędkości. Opona o wyższym indeksie prędkości
ma nieco inne właściwości, może być sztywniejsza, może też inaczej
reagować na zmiany temperatury. Oznacza to, że przyczepność opony z
indeksem np. V (do 240 km/h) może być w pewnych warunkach zdecydowanie
inna niż opony z indeksem T (do 190 km/h) - nawet jeśli bieżniki tych
dwóch opon wygldają identycznie."
-
37. Data: 2016-11-03 20:00:56
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>>>> Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.
>>>>>
>>>> Czyli komu?
>>>
>>> Czyli tym co na kołach jednej osi każą mieć takie same opony.
>>> I tym co nalewki uważają za zło.
>>>
>>>>> Powiedziałbym że społeczeństwo jako całość jest jednak mądrzejsze.
>>>>
>>>> Ale w jakim sensie?
>>>
>>> Oszczędzania 50-100 funtów na jednej oponie.
>>>
>> W ten sposób mozna wytłumaczyc kazdy wydatek...
>>>>
>>>>> Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.
>>>>
>>>> :)
>>>> Czyli jednak nie jest madrzejsze?
>>>
>>> Na to wychodzi, że zdurnieli.
>>> Aczkolwiek może jeszcze jakieś wnioski wyciągną.
>>>>
>>>>> Może potrzebują czasu, żeby przystosować się do masowego
>>>>> zdurnienia które ich też dopadło?
>>>>>
>>>> Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?
>>>
>>> Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
>>> Od takiej obecnej niekoniecznie.
>>>
>>> Chodziło jednak o to, że przepisy były robione w czasach mniej
>>> zdurniałych, więc może zorientują się, że czas je zmienić.
>>>
>>>> Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.
>>>> Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?
>>>
>>> Nie, myślę o jeździe jako takiej, w całym jej aspekcie.
>>>
>>>> No to wracam do tego co pisałem
>>>> powyzej - trzeba jezdzic z głową.
>>>
>>> Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.
>>>
>> Oczywiście.
>> Ale czasami mam wrażenie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie
>> wydaje ze samochód wybaczy kazdy bład. I potem jest zdziwienie.
>>>
>>>> Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez
>>>> coraz wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi
>>>> sprawami równiez radza?
>>>
>>> Zadziałał CI kiedyś ESP w aucie?
>>> Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem.
>>> Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy ktoś przestraszy się na tyle
>>> mocno, że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie.
>>>
>> Nigdy nie jezdziłem autem z ESP.
>> Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie
>> włączył mi się.
>> Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to zło, bo straszy kierowców?
>
> Nie, jako sugestię, żeby nie pakować badziewia na koła, licząc tylko
> na ESP, bo można się na tym przejechać.
Pogubiłem sie w Twojej argumentacji.
Spróbujmy uporządkować. Co Twoim zdaniem bedzie lepsze:
- dwie opony o róznym rodzaju bieznika i głębokosci bieznika po ok 8mm
- dwie opony o takim samym biezniku ale o głębokości bieznika 4mm
I drugi zestaw:
- dwie opony nowe, bieznikowane
- dwie opony 3 letnie o głebokosci bieznika 4mm?
> Jakieś normy przyzwoitości jednak trzeba zachowywać.
> Tobie jako kierowcy busa może ciężko się z tym pogodzić, ale ja
> komplet opon zużywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony
> poniżej 100 zł, więc jest mi naprawdę łatwo olać tego typu
> pseudooszczędności. Więcej zaoszczędzę gdy kupię wielosezonówkę
> zamiast zimówki, zwłaszcza że zimą rzadko poza miasto wyjeżdżam.
>
Tu nie chodzi o pseudooszczednosci tylko o optymalizacje zasobów.
Ja przykładowo, zamiast 4 dobrych wielosezonowych wole 2 zestawy tanszych
ale zima + lato. Zarówno do busa jak i do osobówki.
>
>>> No jasne, bo Ty przecież poparłeś wynikami testów niesamowicie
>>> poprawne spisywanie się jednej opony dobrej i jednej starej, więc
>>> masz prawo się domagać tego samego.....
>>>
>> Podałem argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
>> A ty odpowiedziałes: nie bo nie.
>
> Ty podałeś argumenty że uważasz, a ja że uważam dokładnie przeciwnie,
> gdzie tu widzisz rozbieżności w wadze argumentów?
>
Ale napisałem dlaczego tak uwazam.
Byc moze czegos nie rozumiem, ale wytłumacz mi dlaczego 2 dobre opony o
róznym biezniku beda zachowywały się gorzej niz 2 opony o takim samym
biezniku ale majace juz swój przebieg i dosc zuzyty bieznik na poziomie
4mm.
> Zwłaszcza że to ja Tobie wypisałem w jakich sytuacjach jest to
> zagrożenie, Ty nie podałeś dowodów na to, że go nie ma.
> Tylko zbagatelizowałeś problem, czyli zrobiłeś coś dokładnie
> odwrotnego do ich przedstawienia.
> Co nie przeszkadza Ci domagać ich się ode mnie.
>
Skoro Twoim koronnym argumentem jest to, ze ESP jest niebezpieczny jak sie
włącza...
>>
>>>> Niemniej zawsze to jakis kompromis.
>>>
>>> Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
>>> W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.
>>>
>> Demonizujesz.
>
> Nie - takie są fakty.
> Możesz nie ufać temu, kto wymyślił taki przepis, ale bez przesady,
> zanim nie sprawdzisz jakie były powody, nie warto mówić że na pewno
> jest inaczej.
>
Gdyby to był przepis ktory obowiązywałby bezwzględnie wszedzie to nie
miałbym wątpliwości.
ale jak w jednym kraju jest tak a w drugim siak to zaczynam się
zastanawiac, dlacego u nich jest to bezpieczne a u nas nie.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki
-
38. Data: 2016-11-03 20:31:40
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Od: mk4 <m...@d...null>
On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote:
> W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
>> On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
>>> W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
>>>> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>>>
>>>>>>> o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
>>>>>>> pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
>>>>>> No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
>>>>>> temu
>>>>>> i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
>>>>>
>>>>> Pomysł, żeby jeździć z jedną oponą nową i 3 starymi jest conajmniej
>>>>> wątpliwy.....
>>>>>
>>>> Albowiem?
>>>
>>> Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
>>> bieżników na koła tej samej osi.
>>> Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie -
>>> np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
>>> zużyta, już tak.
>>> I masz bączka jak nic.
>>
>> Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieś gwarancje na przyczepność
>> nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
>> Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
>> ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.
>
> Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jedną przyczynę takiej
> możliwości?
>
> Jesteś kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
> użyć?
Przestałem czytać po "Continental radzi"...
Nie, nie wiem lepiej ale zejdź na ziemie. Miałem cie za rozsądnego
gościa a ty siejesz panikę jak jakiś kompletny ignorant.
Ogarnij się bo rzecznikiem koncernów już możesz być a jeszcze trochę to
się na rzecznika rządu załapiesz.
--
mk4
-
39. Data: 2016-11-03 23:01:09
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
UĹźytkownik Cavallino c...@k...pl ...
> Sytuacja, w której jedno z kóŠma zdecydowanie inny rozmiar niş
> pozostaĹe pojawia siÄ, gdy zakĹadamy tzw. dojazdĂłwkÄ. Takie koĹo
> najlepiej jest zaĹoĹźyÄ na tylnÄ oĹ. NaleĹźy traktowaÄ je jako rozwiÄ zanie
> awaryjne i w Ĺźadnym wypadku nie przekraczaÄ prÄdkoĹci 80 km/h.
> ZaĹwiecenie siÄ kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, Ĺźe ukĹad
> przestaĹ dziaĹaÄ â bÄdzie funkcjonowaĹ dopiero po zaĹoĹźeniu koĹa w
> prawidĹowym rozmiarze.
No juz widze jak po zĹapaniu kapcia z przodu robiÄ przekĹadkÄ na drodze tak
aby dojazdĂłwke zaĹozyÄ z tyĹu...
Ehh... :)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jest Leżajsk, jest dobrze.
Był Leżajsk, jest mi niedobrze.
-
40. Data: 2016-11-04 19:43:45
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 03-11-2016 o 20:31, mk4 pisze:
> On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote:
>> W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
>>> On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
>>>>> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>>>>
>>>>>>>> o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
>>>>>>>> pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
>>>>>>> No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
>>>>>>> temu
>>>>>>> i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
>>>>>>
>>>>>> Pomysł, żeby jeździć z jedną oponą nową i 3 starymi jest conajmniej
>>>>>> wątpliwy.....
>>>>>>
>>>>> Albowiem?
>>>>
>>>> Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
>>>> bieżników na koła tej samej osi.
>>>> Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie -
>>>> np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
>>>> zużyta, już tak.
>>>> I masz bączka jak nic.
>>>
>>> Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieś gwarancje na przyczepność
>>> nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
>>> Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
>>> ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.
>>
>> Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jedną przyczynę takiej
>> możliwości?
>>
>> Jesteś kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
>> użyć?
>
> Przestałem czytać po "Continental radzi"...
>
> Nie, nie wiem lepiej ale zejdź na ziemie. Miałem cie za rozsądnego
> gościa a ty siejesz panikę
Uwielbiam takie stawianie sprawy - jak się o czymś nie ma zielonego
pojęcia, ale (całkowicie bezpodstawnie) wydaje Ci się że coś jest inne
niż powszechnie wiadomo, to najlepiej naskoczyć na posłańca wieści, że
jednak wiedza powszechna jest inna niż Twoja......