eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpona z niższym indeksem prędkościRe: Opona z niższym indeksem prędkości
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Date: Thu, 3 Nov 2016 19:35:19 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 99
    Message-ID: <nvg013$25g$1@node2.news.atman.pl>
    References: <nv7c5o$rma$1@node1.news.atman.pl>
    <152wwocvdgfe1.1a5qs39hlktcr$.dlg@40tude.net>
    <3...@g...com>
    <nv9o48$2ff$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <nva9m3$iv3$1@node2.news.atman.pl> <nvak5g$sps$2@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nvb3g4$cj7$2@node2.news.atman.pl> <nvfvld$v43$2@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: d147-55.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1478198115 2224 109.173.147.55 (3 Nov 2016 18:35:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Nov 2016 18:35:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.4.0
    In-Reply-To: <nvfvld$v43$2@usenet.news.interia.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 161102-1, 02.11.2016), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2591420
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
    > On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
    >> W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
    >>> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
    >>>
    >>>>>> o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
    >>>>>> pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
    >>>>> No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
    >>>>> temu
    >>>>> i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
    >>>>
    >>>> Pomysł, żeby jeździć z jedną oponą nową i 3 starymi jest conajmniej
    >>>> wątpliwy.....
    >>>>
    >>> Albowiem?
    >>
    >> Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
    >> bieżników na koła tej samej osi.
    >> Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie -
    >> np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
    >> zużyta, już tak.
    >> I masz bączka jak nic.
    >
    > Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieś gwarancje na przyczepność
    > nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
    > Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
    > ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

    Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jedną przyczynę takiej
    możliwości?

    Jesteś kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
    użyć?


    http://zimoaktywni.pl/jak-wybrac-opony/niebezpieczne
    -kombinacje-dlaczego-nie-nalezy-uzywac-w-jednym-auci
    e-roznych-typow-ogumienia

    cyt:

    "Niebezpieczne kombinacje - dlaczego nie należy używać w jednym aucie
    różnych typów ogumienia?

    Różne opony - nawet w tym samym rozmiarze - mogą różnić się od siebie
    szerokością czy obwodem. To nie są duże różnice - czasen 2-3 mm - ale to
    wystarczy, by bezpieczna jazda nie była możliwa. To niejedyne powody,
    dla których użytkowanie dwóch różnych opon na jednej osi było skrajnie
    niebezpieczne.
    Wystarczy niewielka różnica w średnicy zewnętrznej opon założonych na
    jednej osi, by samochód ściągał na lewą lub prawą stronę. Ta różnica
    może wynikać z nierównego zużycia opon, ale też z zastosowania ogumienia
    różnych modeli na tej samej osi. Szczególnie duże różnice w faktycznym
    rozmiarze opon mają miejsce w przypadku ogumienia różnych marek.

    Continental radzi: W przypadku samochodów z napędem na jedną oś
    dopuszczalne jest zastosowanie opon różnych marek i modeli na przedniej
    i tylnej osi, z zastrzeżeniem oczywiście, że na jednej osi opony muszą
    być takie same. Ta zasada jednak nie sprawdza się w przypadku samochodów
    ze stałym napędem na cztery koła. Jeśli obwód kół przednich i tylnych w
    takim aucie jest choćby minimalnie różny, dochodzi do przyspieszonego
    zużycia układu przeniesienia napędu, szczególnie podczas jazdy po
    nawierzchni o dobrej przyczepności. W przypadku aut z dołączanym napędem
    drugiej osi i różnych oponach z przodu i z tyłu, dołączenie napędu
    drugiej osi jest dopuszczalne tylko podczas jazdy po luźnej lub śliskiej
    nawierzchni.

    Różne opony jednak różnią się od siebie nie tylko rozmiarem: inaczej
    odprowadzają wodę, zapewniają różną przyczepność w różnych warunkach. W
    przypadku gwałtownego hamowania samochodem wyposażonym w różne opony na
    jednej osi, układ ABS chroni nas przed utratą panowania nad autem,
    ograniczając siłę hamowania koła o większej przyczepności. Wydłuża się
    wówczas droga hamowania. Natomiast gwałtowne naciśnięcie hamulca w aucie
    bez ABS-u z oponami o różnej przyczepności na jednej osi powoduje
    gwałtowny, niekontrolowany obrót samochodu i utratę panowania nad autem!
    Uwaga: w przypadku dużej różnicy w zewnętrznej średnicy opon w aucie z
    ABS-em w każdej chwili może dojść do wyłączenia tego układu.

    Jeśli chodzi o odprowadzanie wody, szczególne zagrożenie pojawia się,
    gdy koła natrafią na równomierną warstwę wody rozlanej np. na całej
    szerokości pasa ruchu. W takiej sytuacji opona gorzej odprowadzająca
    wodę wyhamowuje auto, co może doprowadzić do nagłego ściągania
    samochodu. To niebezpieczne.

    Sytuacja, w której jedno z kół ma zdecydowanie inny rozmiar niż
    pozostałe pojawia się, gdy zakładamy tzw. dojazdówkę. Takie koło
    najlepiej jest założyć na tylną oś. Należy traktować je jako rozwiązanie
    awaryjne i w żadnym wypadku nie przekraczać prędkości 80 km/h.
    Zaświecenie się kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, że układ
    przestał działać - będzie funkcjonował dopiero po założeniu koła w
    prawidłowym rozmiarze.

    Warto wiedzieć, że nawet tak drobny - wydawałoby się - parametr, jak
    indeks prędkości również ma wpływ na właściwości opon. W żadnym wypadku
    nie należy używać na jednej osi opon nawet tej samej marki i tego samego
    modelu z różnymi indeksami prędkości. Opona o wyższym indeksie prędkości
    ma nieco inne właściwości, może być sztywniejsza, może też inaczej
    reagować na zmiany temperatury. Oznacza to, że przyczepność opony z
    indeksem np. V (do 240 km/h) może być w pewnych warunkach zdecydowanie
    inna niż opony z indeksem T (do 190 km/h) - nawet jeśli bieżniki tych
    dwóch opon wygldają identycznie."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: