-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Date: Thu, 3 Nov 2016 19:00:56 +0000 (UTC)
Organization: DOM
Lines: 137
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
References: <nv7c5o$rma$1@node1.news.atman.pl>
<152wwocvdgfe1.1a5qs39hlktcr$.dlg@40tude.net>
<3...@g...com>
<nv9o48$2ff$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<nva9m3$iv3$1@node2.news.atman.pl> <nvak5g$sps$2@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<nvb3g4$cj7$2@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<nvd1j9$el1$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<nvd8r9$erj$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<nvdn3i$st9$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<nvfsmi$95n$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 79.173.35.225
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1478199656 4859 79.173.35.225 (3 Nov 2016 19:00:56
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Nov 2016 19:00:56 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2591425
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>>>> Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.
>>>>>
>>>> Czyli komu?
>>>
>>> Czyli tym co na kołach jednej osi każą mieć takie same opony.
>>> I tym co nalewki uważają za zło.
>>>
>>>>> Powiedziałbym że społeczeństwo jako całość jest jednak mądrzejsze.
>>>>
>>>> Ale w jakim sensie?
>>>
>>> Oszczędzania 50-100 funtów na jednej oponie.
>>>
>> W ten sposób mozna wytłumaczyc kazdy wydatek...
>>>>
>>>>> Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.
>>>>
>>>> :)
>>>> Czyli jednak nie jest madrzejsze?
>>>
>>> Na to wychodzi, że zdurnieli.
>>> Aczkolwiek może jeszcze jakieś wnioski wyciągną.
>>>>
>>>>> Może potrzebują czasu, żeby przystosować się do masowego
>>>>> zdurnienia które ich też dopadło?
>>>>>
>>>> Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?
>>>
>>> Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
>>> Od takiej obecnej niekoniecznie.
>>>
>>> Chodziło jednak o to, że przepisy były robione w czasach mniej
>>> zdurniałych, więc może zorientują się, że czas je zmienić.
>>>
>>>> Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.
>>>> Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?
>>>
>>> Nie, myślę o jeździe jako takiej, w całym jej aspekcie.
>>>
>>>> No to wracam do tego co pisałem
>>>> powyzej - trzeba jezdzic z głową.
>>>
>>> Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.
>>>
>> Oczywiście.
>> Ale czasami mam wrażenie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie
>> wydaje ze samochód wybaczy kazdy bład. I potem jest zdziwienie.
>>>
>>>> Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez
>>>> coraz wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi
>>>> sprawami równiez radza?
>>>
>>> Zadziałał CI kiedyś ESP w aucie?
>>> Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem.
>>> Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy ktoś przestraszy się na tyle
>>> mocno, że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie.
>>>
>> Nigdy nie jezdziłem autem z ESP.
>> Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie
>> włączył mi się.
>> Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to zło, bo straszy kierowców?
>
> Nie, jako sugestię, żeby nie pakować badziewia na koła, licząc tylko
> na ESP, bo można się na tym przejechać.
Pogubiłem sie w Twojej argumentacji.
Spróbujmy uporządkować. Co Twoim zdaniem bedzie lepsze:
- dwie opony o róznym rodzaju bieznika i głębokosci bieznika po ok 8mm
- dwie opony o takim samym biezniku ale o głębokości bieznika 4mm
I drugi zestaw:
- dwie opony nowe, bieznikowane
- dwie opony 3 letnie o głebokosci bieznika 4mm?
> Jakieś normy przyzwoitości jednak trzeba zachowywać.
> Tobie jako kierowcy busa może ciężko się z tym pogodzić, ale ja
> komplet opon zużywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony
> poniżej 100 zł, więc jest mi naprawdę łatwo olać tego typu
> pseudooszczędności. Więcej zaoszczędzę gdy kupię wielosezonówkę
> zamiast zimówki, zwłaszcza że zimą rzadko poza miasto wyjeżdżam.
>
Tu nie chodzi o pseudooszczednosci tylko o optymalizacje zasobów.
Ja przykładowo, zamiast 4 dobrych wielosezonowych wole 2 zestawy tanszych
ale zima + lato. Zarówno do busa jak i do osobówki.
>
>>> No jasne, bo Ty przecież poparłeś wynikami testów niesamowicie
>>> poprawne spisywanie się jednej opony dobrej i jednej starej, więc
>>> masz prawo się domagać tego samego.....
>>>
>> Podałem argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
>> A ty odpowiedziałes: nie bo nie.
>
> Ty podałeś argumenty że uważasz, a ja że uważam dokładnie przeciwnie,
> gdzie tu widzisz rozbieżności w wadze argumentów?
>
Ale napisałem dlaczego tak uwazam.
Byc moze czegos nie rozumiem, ale wytłumacz mi dlaczego 2 dobre opony o
róznym biezniku beda zachowywały się gorzej niz 2 opony o takim samym
biezniku ale majace juz swój przebieg i dosc zuzyty bieznik na poziomie
4mm.
> Zwłaszcza że to ja Tobie wypisałem w jakich sytuacjach jest to
> zagrożenie, Ty nie podałeś dowodów na to, że go nie ma.
> Tylko zbagatelizowałeś problem, czyli zrobiłeś coś dokładnie
> odwrotnego do ich przedstawienia.
> Co nie przeszkadza Ci domagać ich się ode mnie.
>
Skoro Twoim koronnym argumentem jest to, ze ESP jest niebezpieczny jak sie
włącza...
>>
>>>> Niemniej zawsze to jakis kompromis.
>>>
>>> Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
>>> W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.
>>>
>> Demonizujesz.
>
> Nie - takie są fakty.
> Możesz nie ufać temu, kto wymyślił taki przepis, ale bez przesady,
> zanim nie sprawdzisz jakie były powody, nie warto mówić że na pewno
> jest inaczej.
>
Gdyby to był przepis ktory obowiązywałby bezwzględnie wszedzie to nie
miałbym wątpliwości.
ale jak w jednym kraju jest tak a w drugim siak to zaczynam się
zastanawiac, dlacego u nich jest to bezpieczne a u nas nie.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.16 20:31 mk4
- 03.11.16 23:01 Budzik
- 04.11.16 19:43 Cavallino
- 04.11.16 19:45 Cavallino
- 05.11.16 06:00 Budzik
- 05.11.16 06:00 Budzik
- 05.11.16 13:22 mk4
- 06.11.16 08:24 Cavallino
- 06.11.16 08:25 Cavallino
- 06.11.16 08:27 Cavallino
- 06.11.16 10:26 Budzik
- 06.11.16 10:26 Budzik
- 06.11.16 10:37 re
- 06.11.16 12:54 Cavallino
- 06.11.16 14:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
Najnowsze wątki
- 2025-03-23 Rozkaz 5-2025: O Umorzeniu Postępowania Sądowego
- 2025-03-23 Rozkaz 4-2025: O Ochronie Praw Autorskich
- 2025-03-23 Rozkaz 3-2025: O Zaprzestaniu Bratobójczych Walk Na Ukrainie
- 2025-03-23 Rozkaz 2-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-03-23 Rozkaz 1-2025: O Uchwaleniu Totaliztycznych Praw i Obowiązków Człowieka
- 2025-03-23 Waga z legalizacją
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)
- 2025-03-23 ile Tesla ma gwarancji?
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=