  • Data: 2017-03-15 12:24:34
    Temat: Re: Opomiarowanie i wysterowanie Pompy Ciepła
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-15 o 08:33, Myjk pisze:
    > Tue, 14 Mar 2017 19:11:49 +0100, Paweł Pawłowicz

    > Liczone dla (prawie) takich samych parametrów jak Ty podałeś, -20@23 (czyli
    > delta 43sC dla, w porywach, 5 dni w roku) a i tak pewnie docelowo do 23sC
    > grzać będę tylko w łazienkach -- w obszarach dziennych planuję 21 a w
    > sypialniach 20. Więc już tutaj jest kawałek zapasu. Owe 8(kW) to oczywiście
    > moc grzewcza, dla skrajnych wartości dla CO A0W35, pobrana z broszurki
    > owszem, ale technicznej. Do tego jeszcze jedna kwestia dochodzi niejako na
    > plus -- oszczędzamy z zasady wodę, a co za tym idzie zużycie CWU mamy
> [...]

    Moja ma moc grzewczą 13.3kW dla 0C/50C i 9.6kW przy -10C/50C, a więc
    sporo więcej. Tylko przy bardzo dużych mrozach włącza się przy pierwszej
    taryfie. Ale gdybym powiedział, że oszczędzam wodę, to chyba bym skłamał.

    > Ps. Straszny OT się zrobił. ;P

    Ana. Ale to standard na tej grupie.
    Offtopicznie jeszcze dorzucę, że na początku będziesz miał niezłą zabawę
    z ustaleniem przepływów na manifoldzie. Obejrzyj sobie, ile obrotów
    śrubki przypada na zamknięcie zaworka, ta informacja bardzo Ci się
    przyda :-)

    P.P.