-
11. Data: 2010-12-21 08:59:36
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: "Agent" <w...@o...ue>
>>
> Ja to widzę tak:
> 1) Oczędności - jest łatwo policzyć. Załóż że diesel spala ok. 1.5-2 l/100
> km mniej paliwa. Policz teraz ile robisz km rocznie i ile Cię to wyjdzie
> taniej niż benzyna.
> 2) Naprawy. Załóż że coś Ci się popsuje ale nie zakłądałbym że dopadnie
> Cię wszystko tzn dwumasa, wtryski i turbo. Ja bym założył że wymienisz
> jedną z tych rzeczy raz na 2-3 lata - wszystko zależy w jakim stanie
> kupisz auto. Ja mam np 3 diesla w tym 2 CR i w żadnym nie padło nic. Co do
> naopraw to ceny częsci tez spadły, zwłascza kół dwumasowych. Oryginały
> razem ze sprzęgłem chodza już za ok 2000-2500 zł. No i można założyć że w
> benzynie tez padnie sprzęgło które kosztuje 400-1000 zł. Pozostałe części
> to już zalezy czy uznajesz tylko nówki czy bierzesz pod uwage części
> regenerowane czy używane.
> 3) Zwrot - wszyscy liczą że diesel się zwróci gdy oszczędności z paliwa
> zrekompensują wyższą cenę zakupu. Ale mało kto bierze pod uwagę że diesla
> też się ponownie sprzeda nieco drożej niż benzynę. O ile to już musisz sam
> oszacować.
> 3) Jazda - ja mam odczucie że np 100 KM TD jedzie się znacznie lepiej niż
> np 100 KM benzyną nie uturbioną. O tym proponuję przekonac się samemu.
A jeszcze bym dopisał do napraw że sporo jest naciąganych z powodu niewiedzy
mechaników. Bardzo często zgania się winę na turbo albo wtryski a potem
okazuje się że to zupełnie co innego. Czasami jest nawet tak że i tak klient
się nie pozna bo wmói mu sie ze trzeba było nowe turbo a winny był jakis
zaworek o którego wymianie klient nie zostalo poinformowany lub że popsuło
sie to i to. Także w tym temacie przyda sie albo nieco wiedzy albo dobry
mechanik.
-
12. Data: 2010-12-21 09:11:15
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: Artur Frydel <a...@g...com>
Day Tue, 21 Dec 2010 08:37:03 +0100, Tomek wrote:
> bzdura, turbo to nie pare stowek a raczej powyzej tysiaca, wtrysk *jeden*
> kosztuje od 6 stow w gore (turbina ze zmienna geometria, common rail),
W common-railach wymienia się komplet, czy poszczególne, wadliwe,
egzemplarze?
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy
demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
którego dobre egzemplarze są jak Yeti.
--
Artur 'bzyk' Frydel
Czym chata bogata - tym goście rzygają!!
-
13. Data: 2010-12-21 09:11:54
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: Artur Frydel <a...@g...com>
Day Tue, 21 Dec 2010 08:38:21 +0100, Pan Piskorz wrote:
> W dniu 2010-12-21 07:04, Artur Frydel pisze:
>> Mam na myśli 10-letnie diesle
>
> Założenie, że jakikolwiek dziesięcioletni strup będzie bezawaryjny
> jest błędne, bez względu czy to diesel czy nie i czy był poświęcony i
> czy jeździł nim św.Krzysztof czy nie.
> P.
To nie tak. Nie zakładam bezawaryjności. Kalkuluję tylko opłacalność i
koszta ewentualnych napraw.
--
Artur 'bzyk' Frydel
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
-
14. Data: 2010-12-21 09:14:18
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: omega_fan <o...@n...org>
>> bzdura, turbo to nie pare stowek a raczej powyzej tysiaca, wtrysk *jeden*
>> kosztuje od 6 stow w gore (turbina ze zmienna geometria, common rail),
>
> W common-railach wymienia się komplet, czy poszczególne, wadliwe,
> egzemplarze?
Komplet, poszczególne, w zależności od potrzeby.
Czasem można też regenerować (skutecznie).
> Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy
> demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
> którego dobre egzemplarze są jak Yeti.
Nie pier..., sam mam 1.9 TDI i zlego slowa na niego nie dam powiedziec.
-
15. Data: 2010-12-21 09:14:38
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:ferfwnaqoaea$.dlg@bzyk.dyndns.org...
> Day Tue, 21 Dec 2010 08:37:03 +0100, Tomek wrote:
>
>> bzdura, turbo to nie pare stowek a raczej powyzej tysiaca, wtrysk *jeden*
>> kosztuje od 6 stow w gore (turbina ze zmienna geometria, common rail),
>
> W common-railach wymienia się komplet, czy poszczególne, wadliwe,
> egzemplarze?
Można tylko wadliwe.
>
> Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy
> demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
> którego dobre egzemplarze są jak Yeti.
>
Akurat to sa dobre silniki w dodatku sporo mechaników jako tako je ogarnia i
jest mase częsci uzywanych a i nowe są chyba deczko tańsze niż u
konkurencji. Wszystko to nie dotyczy ( podobno) popmpwtrysków z którymi jest
trochę więcej problemów.
-
16. Data: 2010-12-21 09:16:55
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: omega_fan <o...@n...org>
> Akurat to sa dobre silniki w dodatku sporo mechaników jako tako je
> ogarnia i jest mase częsci uzywanych a i nowe są chyba deczko tańsze niż
> u konkurencji. Wszystko to nie dotyczy ( podobno) popmpwtrysków z
> którymi jest trochę więcej problemów.
... PD maja tez sporo zalet, ktore rekompensuja moim zdaniem te
"problemy". Masz? uzywasz? ja mam, problemow nie stwierdzilem, jak
stwierdze to naprawie i juz. Wszystko sie moze zepsuc.
-
17. Data: 2010-12-21 09:18:33
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "omega_fan" <o...@n...org> napisał w wiadomości
news:iepnpn$r0d$2@news.onet.pl...
>
>> Akurat to sa dobre silniki w dodatku sporo mechaników jako tako je
>> ogarnia i jest mase częsci uzywanych a i nowe są chyba deczko tańsze niż
>> u konkurencji. Wszystko to nie dotyczy ( podobno) popmpwtrysków z
>> którymi jest trochę więcej problemów.
>
> ... PD maja tez sporo zalet, ktore rekompensuja moim zdaniem te
> "problemy". Masz? uzywasz? ja mam, problemow nie stwierdzilem, jak
> stwierdze to naprawie i juz. Wszystko sie moze zepsuc.
Jakie zalety? Co do wad to rzeczywiście napisałem tylko obiegową opinię.
Dlatego napisałem podobno. Nigdy nie miałem pompowtrysków.
-
18. Data: 2010-12-21 09:22:25
Temat: Re: Oplacalnosc diesla raz jeszcze.
Od: "Tomek" <a...@i...pl>
> Tylko ze nie sposob jest kupic paroletniego diesla ktory ma realny
> przebieg ponizej 200kkm.
zgadza sie, bardziej chodzilo mi o to, ze jak kolega naprawi juz te wtryski,
to przez nastepne 200kkm ma z nimi spokoj.
--
Tomek
-
19. Data: 2010-12-21 09:23:14
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: szymo <s...@w...pl>
> Przez osiemnaście lat nie zmieniała oleju w merolu, tylko dolewała.
A to akurat zaleta nie wada.
-
20. Data: 2010-12-21 09:23:34
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:ferfwnaqoaea$.dlg@bzyk.dyndns.org...
>
> Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy
> demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
> którego dobre egzemplarze są jak Yeti.
Mam nadzieje, że mój TDI nie czyta grup i się nie wnerwi
Artur(m)