eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpłacalność diesla raz jeszcze.Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Agent" <w...@o...ue>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Date: Tue, 21 Dec 2010 08:59:36 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <iepmp8$paj$1@news.onet.pl>
    References: <1...@b...dyndns.org> <iepmie$ojg$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: mail.cekol.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292918376 25939 213.17.193.243 (21 Dec 2010 07:59:36 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 07:59:36 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336319
    [ ukryj nagłówki ]


    >>
    > Ja to widzę tak:
    > 1) Oczędności - jest łatwo policzyć. Załóż że diesel spala ok. 1.5-2 l/100
    > km mniej paliwa. Policz teraz ile robisz km rocznie i ile Cię to wyjdzie
    > taniej niż benzyna.
    > 2) Naprawy. Załóż że coś Ci się popsuje ale nie zakłądałbym że dopadnie
    > Cię wszystko tzn dwumasa, wtryski i turbo. Ja bym założył że wymienisz
    > jedną z tych rzeczy raz na 2-3 lata - wszystko zależy w jakim stanie
    > kupisz auto. Ja mam np 3 diesla w tym 2 CR i w żadnym nie padło nic. Co do
    > naopraw to ceny częsci tez spadły, zwłascza kół dwumasowych. Oryginały
    > razem ze sprzęgłem chodza już za ok 2000-2500 zł. No i można założyć że w
    > benzynie tez padnie sprzęgło które kosztuje 400-1000 zł. Pozostałe części
    > to już zalezy czy uznajesz tylko nówki czy bierzesz pod uwage części
    > regenerowane czy używane.
    > 3) Zwrot - wszyscy liczą że diesel się zwróci gdy oszczędności z paliwa
    > zrekompensują wyższą cenę zakupu. Ale mało kto bierze pod uwagę że diesla
    > też się ponownie sprzeda nieco drożej niż benzynę. O ile to już musisz sam
    > oszacować.
    > 3) Jazda - ja mam odczucie że np 100 KM TD jedzie się znacznie lepiej niż
    > np 100 KM benzyną nie uturbioną. O tym proponuję przekonac się samemu.
    A jeszcze bym dopisał do napraw że sporo jest naciąganych z powodu niewiedzy
    mechaników. Bardzo często zgania się winę na turbo albo wtryski a potem
    okazuje się że to zupełnie co innego. Czasami jest nawet tak że i tak klient
    się nie pozna bo wmói mu sie ze trzeba było nowe turbo a winny był jakis
    zaworek o którego wymianie klient nie zostalo poinformowany lub że popsuło
    sie to i to. Także w tym temacie przyda sie albo nieco wiedzy albo dobry
    mechanik.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: