-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Agent" <w...@o...ue>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Date: Tue, 21 Dec 2010 08:59:36 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 29
Message-ID: <iepmp8$paj$1@news.onet.pl>
References: <1...@b...dyndns.org> <iepmie$ojg$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: mail.cekol.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292918376 25939 213.17.193.243 (21 Dec 2010 07:59:36 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 07:59:36 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336319
[ ukryj nagłówki ]
>>
> Ja to widzę tak:
> 1) Oczędności - jest łatwo policzyć. Załóż że diesel spala ok. 1.5-2 l/100
> km mniej paliwa. Policz teraz ile robisz km rocznie i ile Cię to wyjdzie
> taniej niż benzyna.
> 2) Naprawy. Załóż że coś Ci się popsuje ale nie zakłądałbym że dopadnie
> Cię wszystko tzn dwumasa, wtryski i turbo. Ja bym założył że wymienisz
> jedną z tych rzeczy raz na 2-3 lata - wszystko zależy w jakim stanie
> kupisz auto. Ja mam np 3 diesla w tym 2 CR i w żadnym nie padło nic. Co do
> naopraw to ceny częsci tez spadły, zwłascza kół dwumasowych. Oryginały
> razem ze sprzęgłem chodza już za ok 2000-2500 zł. No i można założyć że w
> benzynie tez padnie sprzęgło które kosztuje 400-1000 zł. Pozostałe części
> to już zalezy czy uznajesz tylko nówki czy bierzesz pod uwage części
> regenerowane czy używane.
> 3) Zwrot - wszyscy liczą że diesel się zwróci gdy oszczędności z paliwa
> zrekompensują wyższą cenę zakupu. Ale mało kto bierze pod uwagę że diesla
> też się ponownie sprzeda nieco drożej niż benzynę. O ile to już musisz sam
> oszacować.
> 3) Jazda - ja mam odczucie że np 100 KM TD jedzie się znacznie lepiej niż
> np 100 KM benzyną nie uturbioną. O tym proponuję przekonac się samemu.
A jeszcze bym dopisał do napraw że sporo jest naciąganych z powodu niewiedzy
mechaników. Bardzo często zgania się winę na turbo albo wtryski a potem
okazuje się że to zupełnie co innego. Czasami jest nawet tak że i tak klient
się nie pozna bo wmói mu sie ze trzeba było nowe turbo a winny był jakis
zaworek o którego wymianie klient nie zostalo poinformowany lub że popsuło
sie to i to. Także w tym temacie przyda sie albo nieco wiedzy albo dobry
mechanik.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.10 09:11 Artur Frydel
- 21.12.10 09:11 Artur Frydel
- 21.12.10 09:14 omega_fan
- 21.12.10 09:14 Agent
- 21.12.10 09:16 omega_fan
- 21.12.10 09:18 Agent
- 21.12.10 09:22 Tomek
- 21.12.10 09:23 szymo
- 21.12.10 09:23 Artur\(m\)
- 21.12.10 09:24 szymo
- 21.12.10 09:30 szymo
- 21.12.10 09:33 Artur\(m\)
- 21.12.10 09:37 Krzysztof 45
- 21.12.10 09:37 Artur\(m\)
- 21.12.10 09:48 Krzysztof 45
Najnowsze wątki z tej grupy
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=