  • Data: 2012-03-02 12:03:24
    Temat: Re: OpenMP - jest szybciej czy wolniej?
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jordan Szubert" <u...@j...us.to> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o...@a...home...
    > myślę, że może być tak, że dwurdzeniowy program poświęca dużo czasu na
    > przerzucanie danych między rdzeniami, a jednordzeniowy cały czas ma dane w
    > tym rdzeniu, co trzeba (bo jedynym)

    Wic w tym, że nie trzeba tych danych przerzucać - bo i po co?

    One są przetwarzane _równolegle_ - tj. wektor b jest tworzony z wektora a
    tak, że połowę elementów b oblicza wątek 1, a drugą połowę wątek 2.
    Oczywiście żaden z wątków nie używa wyników które są otrzymywane poza nim
    samym.

    W dodatku to był AMD, czyli _wspólne_ cache.

    > może być coś innego, Fortrana ni OpenMP nie znam, nie wiem co twój kod
    > robić próbuje...

    Nie próbuje, tylko robi i to dość skutecznie (jeżeli jest jednowątkowy).

    Jeżeli jest uruchomiony z OpenMP też robi to co powinien - tyle że
    przeraźliwie wolno (2 minuty zamiast 5 sekund).

    A najciekawsze, że profiler daje "dobre" oszacowania - dokładnie takie
    jakich spodziewałbym się teoretycznie - tyle, że te oszacowania zupełnie
    rozmijają się z tym, co widać na zegarku (takim na rękę, nakręcanym).

    Gdzieś jest błąd. I oczywiście jest narzut na tworzenie wątków (200 tysięcy
    razy są tworzone), ale: 1. tak to się w OpenMP robi "podręcznikowo"; 2. ten
    narzut jest łapany przez profiler jako całkiem nieduży i akceptowalny.