  • Data: 2012-03-02 13:21:23
    Temat: Re: OpenMP - jest szybciej czy wolniej?
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jiqgdp$2sv$...@i...gazeta.pl...
    > Obok napisałem, ale dla pewności - ten program to już tylko ta jedna
    > pętla?

    W zasadzie tak. W każdym razie OpenMP jest tylko użyte w tej jednej pętli -
    reszta jest jednowątkowa.

    > Zobacz obciążenie procesora w czasie wykonania obu wersji. Na Windows
    > polecam Process Explorer i wykresy ogólne i per proces.

    Wystarczy ctrl+shif+esc. No właśnie że jest około 100% dla jednowątkowej i
    30% per CPU dla 2-wątkowej.

    I nie tłumaczy to 20-krotnego wzrostu czasu wykonania.

    Spróbuję rozdzielić inaczej wątki - nie według puli indeksów od 1 do N1, od
    N1 do N, ale na np. parzyte-nieparzyste elementy macierzy a, b.

    Dla AMD - wyobrażam to sobie - mogło dojść do rywalizacji o cache pomiędzy
    wątkami - jest wspólna pamięć cache, wątek jeden ściąga sobie 100 000 liczb
    double, potem przychodzi wątek 2 i też chce ściągnąć 100 000 liczb double.

    Ale co w takim razie widzi profiler?