eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming[OpenGl] Walkin in SpaceRe: [OpenGl] Walkin in Space
  • Data: 2010-03-12 15:14:07
    Temat: Re: [OpenGl] Walkin in Space
    Od: gacek <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    fir wrote:
    > Poduczam sie OpenGla ale jestem dosyc w nim jeszcze zielony.
    > Moge sobie zbudowac scene - np z zawieszonymi w przestrzani 5
    > szescianami ale chcialbym zrealizowac zgrabne poruszanie sie
    > w niej najklepiej myszą - np ruchy myszą obroty przestrzeni dookola
    > mojego 'punktu obecnosci' wcisniety lewy - ruch do przodu po prostej
    > - albo na poczatek dla uproszczenia obroty klawiszami jak
    > w starej grze elite (kursor lewo - prawo to co nazywa sie
    > 'roll' kursor up/down to co nazywa sie 'pitch' - np spacja
    > do przodu - czy ktos moze przetlumaczyc mi wejscie klawki lub myszy
    > na odpowiednie komenty OpenGl -


    Zazwyczaj masz jakiś obiekt typu CCamera, w którym pamiętasz pozycję, at
    i up (dwa ostatnie to znormalizowane wektory). Obracasz tym - jakimiś
    gotowymi funkcjami do wektorów (powinno się dać darmowe znaleźć dla
    każdego języka). Przy obracaniu uwzględniasz czas jaki upłynał od
    ostatniego obrotu - żeby tempo nie zależało od FPS.

    > czy robi sie to raczej przez gluLookAt czy przez glTranslate
    > i glRotate dla calej sceny?

    OIDP gluLookAt ustawia na nowo macierz Modelview - więc i tak dobrze to
    zrobić przed każdą klatką. Z dokładnością do języka - gluLookAt(pozycja,
    pozycja+at, up);

    gacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: