eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming[OpenGl] Walkin in SpaceRe: [OpenGl] Walkin in Space
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !not-for-mail
    From: gacek <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OpenGl] Walkin in Space
    Date: Fri, 12 Mar 2010 16:14:07 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 27
    Message-ID: <hndlno$69g$1@news.task.gda.pl>
    References: <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089073048203.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1268406840 6448 89.73.48.203 (12 Mar 2010 15:14:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Mar 2010 15:14:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <3...@n...onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:185305
    [ ukryj nagłówki ]

    fir wrote:
    > Poduczam sie OpenGla ale jestem dosyc w nim jeszcze zielony.
    > Moge sobie zbudowac scene - np z zawieszonymi w przestrzani 5
    > szescianami ale chcialbym zrealizowac zgrabne poruszanie sie
    > w niej najklepiej myszą - np ruchy myszą obroty przestrzeni dookola
    > mojego 'punktu obecnosci' wcisniety lewy - ruch do przodu po prostej
    > - albo na poczatek dla uproszczenia obroty klawiszami jak
    > w starej grze elite (kursor lewo - prawo to co nazywa sie
    > 'roll' kursor up/down to co nazywa sie 'pitch' - np spacja
    > do przodu - czy ktos moze przetlumaczyc mi wejscie klawki lub myszy
    > na odpowiednie komenty OpenGl -


    Zazwyczaj masz jakiś obiekt typu CCamera, w którym pamiętasz pozycję, at
    i up (dwa ostatnie to znormalizowane wektory). Obracasz tym - jakimiś
    gotowymi funkcjami do wektorów (powinno się dać darmowe znaleźć dla
    każdego języka). Przy obracaniu uwzględniasz czas jaki upłynał od
    ostatniego obrotu - żeby tempo nie zależało od FPS.

    > czy robi sie to raczej przez gluLookAt czy przez glTranslate
    > i glRotate dla calej sceny?

    OIDP gluLookAt ustawia na nowo macierz Modelview - więc i tak dobrze to
    zrobić przed każdą klatką. Z dokładnością do języka - gluLookAt(pozycja,
    pozycja+at, up);

    gacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: