-
Data: 2010-03-15 10:01:19
Temat: Re: [OpenGl] Walkin in Space
Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> fir wrote:
> > Poduczam sie OpenGla ale jestem dosyc w nim jeszcze zielony.
> > Moge sobie zbudowac scene - np z zawieszonymi w przestrzani 5
> > szescianami ale chcialbym zrealizowac zgrabne poruszanie sie
> > w niej najklepiej myszą - np ruchy myszą obroty przestrzeni dookola
> > mojego 'punktu obecnosci' wcisniety lewy - ruch do przodu po prostej
> > - albo na poczatek dla uproszczenia obroty klawiszami jak
> > w starej grze elite (kursor lewo - prawo to co nazywa sie
> > 'roll' kursor up/down to co nazywa sie 'pitch' - np spacja
> > do przodu - czy ktos moze przetlumaczyc mi wejscie klawki lub myszy
> > na odpowiednie komenty OpenGl -
>
>
> at i up (dwa ostatnie to znormalizowane wektory). Obracasz tym - jakimiś
no tak - wlasnie o to chodzi - moze trudne do uwierzenia ale
przejrzalem 3 ksiazki do openGla i nie znalazlem odpowiedzi na
moja kwestie, przynajmniej bezposredniej
problem polega na tym ze moge przez glRotate obrocic
swiat wokol dowolnej osi (np 1,0,0) - po czym znowu wokol dowolnej osi
(np 0,1,0) ale ten drugi obrot powinien byc wokol osi ktora _zmienila_
sie razem z pierwszym obrotem - i jej obrot wlasnie potrzebuje
wyliczyc (by moc go jawnie podac)- a glRotate tylko obraca swiat
i nie wiem jak uzyskac macierz odpowiadajaca pierwszemu obrotowi
przez ktora ew powinienem przemnozyc owa os i uzyskac nowa os
wokol ktorej moglbym wtedy dalej obrocic -
> gotowymi funkcjami do wektorów (powinno się dać darmowe znaleźć dla
> każdego języka). Przy obracaniu uwzględniasz czas jaki upłynał od
> ostatniego obrotu - żeby tempo nie zależało od FPS.
>
> > czy robi sie to raczej przez gluLookAt czy przez glTranslate
> > i glRotate dla calej sceny?
>
> OIDP gluLookAt ustawia na nowo macierz Modelview - więc i tak dobrze to
> zrobić przed każdą klatką. Z dokładnością do języka - gluLookAt(pozycja,
> pozycja+at, up);
>
> gacek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 19.03.10 08:05 1664
- 22.03.10 09:27 p...@p...onet.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=