eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming[OpenGl] Walkin in SpaceRe: [OpenGl] Walkin in Space
  • Data: 2010-03-15 10:01:19
    Temat: Re: [OpenGl] Walkin in Space
    Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > fir wrote:
    > > Poduczam sie OpenGla ale jestem dosyc w nim jeszcze zielony.
    > > Moge sobie zbudowac scene - np z zawieszonymi w przestrzani 5
    > > szescianami ale chcialbym zrealizowac zgrabne poruszanie sie
    > > w niej najklepiej myszą - np ruchy myszą obroty przestrzeni dookola
    > > mojego 'punktu obecnosci' wcisniety lewy - ruch do przodu po prostej
    > > - albo na poczatek dla uproszczenia obroty klawiszami jak
    > > w starej grze elite (kursor lewo - prawo to co nazywa sie
    > > 'roll' kursor up/down to co nazywa sie 'pitch' - np spacja
    > > do przodu - czy ktos moze przetlumaczyc mi wejscie klawki lub myszy
    > > na odpowiednie komenty OpenGl -
    >
    >
    > at i up (dwa ostatnie to znormalizowane wektory). Obracasz tym - jakimiś

    no tak - wlasnie o to chodzi - moze trudne do uwierzenia ale
    przejrzalem 3 ksiazki do openGla i nie znalazlem odpowiedzi na
    moja kwestie, przynajmniej bezposredniej

    problem polega na tym ze moge przez glRotate obrocic
    swiat wokol dowolnej osi (np 1,0,0) - po czym znowu wokol dowolnej osi
    (np 0,1,0) ale ten drugi obrot powinien byc wokol osi ktora _zmienila_
    sie razem z pierwszym obrotem - i jej obrot wlasnie potrzebuje
    wyliczyc (by moc go jawnie podac)- a glRotate tylko obraca swiat
    i nie wiem jak uzyskac macierz odpowiadajaca pierwszemu obrotowi
    przez ktora ew powinienem przemnozyc owa os i uzyskac nowa os
    wokol ktorej moglbym wtedy dalej obrocic -





    > gotowymi funkcjami do wektorów (powinno się dać darmowe znaleźć dla
    > każdego języka). Przy obracaniu uwzględniasz czas jaki upłynał od
    > ostatniego obrotu - żeby tempo nie zależało od FPS.
    >
    > > czy robi sie to raczej przez gluLookAt czy przez glTranslate
    > > i glRotate dla calej sceny?
    >
    > OIDP gluLookAt ustawia na nowo macierz Modelview - więc i tak dobrze to
    > zrobić przed każdą klatką. Z dokładnością do języka - gluLookAt(pozycja,
    > pozycja+at, up);
    >
    > gacek


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: