eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2Re: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
    Date: Tue, 14 Feb 2012 20:14:15 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 87
    Message-ID: <jhebq5$h0g$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jhe6sa$12c$1@inews.gazeta.pl> <jhe9sl$ath$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.206.65.146
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1329246853 17424 91.206.65.146 (14 Feb 2012 19:14:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Feb 2012 19:14:13 +0000 (UTC)
    X-User: mikolaj.jopczynski
    In-Reply-To: <jhe9sl$ath$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.1) Gecko/20120208
    Thunderbird/10.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2434420
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-02-14 19:41, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <m...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:jhe6sa$12c$1@inews.gazeta.pl...
    >> Witajcie,
    >>
    >> Ktory z tych motorkow polecilibyscie, a wystepujacych w w/w omedze?
    >> Interesuje mnie awaryjnosc (bez), koszty czesci (mam zle doswiadczenia
    >> np z cena przeplywomierza w w/w ale silniku 2.5 tds) jak i podatnosci
    >> na przyjecie lgp.
    >>
    >> Mowiac wprost - chcialbym kupic mocne kombi z napedem na dupe, a nie
    >> bedace skarbonka bez dna.
    >
    > Pierwsza najważniejsza zasada przy kupnie Omegi to baaardzo ostrożne
    > podchodzenie do tanich egzemplarzy.
    > Nic gorszego nie może Cie spotkać, niz zaniedbana Omega ;)
    >
    > Jak już wybierzesz zadbaną i doinwestowaną Omegę to masz szanse na
    > bardzo pozytywne wrażenia z użytkowania.
    > Co do silników, jak ma być oszczędny to 2,2DTI ale .... kiepsko będzie z
    > mocą. Jak ma być diesel to raczej 2,5DTI. Silnik ma kilka punktów, na
    > które trzeba zwrócić uwage (np. nieszczęsne klapki w kolektorze) ale
    > ogólnie jest dobrze. Mocy też mu nie brakuje, ale demon prędkości to nie
    > jest.
    >
    > Najlepiej wypadają V6 pod względem osiągów. Skup sie jednak na 2,5 lub
    > 3,0 (a nie 2,6 lub 3,2). Różnice w mocy są w zasadzie niezwuważalne,
    > kultura pracy na korzyść 2,6 3,2 niby jest, ale osobiście nigdy jej nie
    > zauważylem ;) za to częsci do 2,5 i 3,0 na rynku zdecydowanie więcej
    > (jeśli mowa o zamiennikach i częsciach używanych) i budowa w szczegółach
    > jest po prostu bardziej prosta.
    > Niby silniki takie same, a jednak nie. W 2,6 i 3,2 masz 4 sondy lambda,
    > inna jest przepustnica (nie ma linki gazu) i takie tam.
    > 3,0 i 2,5 mają po 2 sondy, zwykła przepustnice z linką. Różnic jest
    > więcej i praktycznie wszystkie na korzyść staryszych konstrukcji.
    >
    > Osiągi w 3,0 w porównaniu do 2,5 są zauważalnie lepsze, a spalanie ... a
    > tu bywa różnie. W zależności od tego jaki masz styl jazdy różnica w
    > spalaniu między nimi może być żadna albo duża.
    > Srednio licz, ze 3,0 spali 1 do 2 litrów więcej. Jeśli więc średnio 2,5
    > spali 10-13 litrów w miescie to 3,0 spali 11-15 Na trasie różnice będą
    > mniejsze i na korzyść 3,0 - można zamknąć sie w 8 litrach przy normalnej
    > jeździe.
    > Spalanie LPG średnie to zwykle 12-17 litrów (bez pałowania oczywiście).
    > Sam mialem 7 czy 8 omeg ;)
    >
    > W razie problemów pisz na wspomniane już przez kolege forum Omega Klub
    > Polska.
    >
    >

    Dzieki z odpowiedz - rzeczowa ;)

    Jak wspomnialem, mialem kiedys 2.5 TDS'a i .... bajeczka. Uwazam, ze za
    te pieniadze nie ma innego, rownie komfortowego, mocnego dupowozu co
    omega - ktory dizajnem nie odbiega od najnowszych fur.
    Niestety - kamien na autobanie przy 200kmh wpadajacy w chlodnice
    spowodowal wieksze zniszczenia, niz przypuszczalem.
    Skonczylo sie peknieta glowica i pierdyliardem innych nieszczesc - co w
    efekcie spowodowalo pozegnanie sie z omeszka.

    Zycie nauczylo mnie, ze w przypadku samochodow nie ma okazji typu
    dziadek z wemahtu itp itd (chodz zaluje, bo jako "informatyk" nieraz
    trafialem na okazje laptopkow na alledrogo - ale niestety, do samochodow
    nie mam takiego oka jak do lapkow).

    Co do palowania auta - nie ukrywam, ze majac taka moc, taka wage, naped
    na dupe chce miec troche frajdy z jazdy - wiec zakladam, ze tryb emeryta
    bedzie w tym samochodzie wystepowal tylko na drodze jak szklanka przy
    zerowej widocznosci:D [oczywiscie bez przesady] - wiec interesuje mnie
    motorek idiotoodporny i jak wlasnie sam zauwazyles - latwy w
    naprawie/remoncie - bo chcialbym taka omeszke kupic, oddac na miesiac
    mechanikowi, zaplacic ile bozia przykazala i cieszyc sie jazda.

    Pytnie o lpg zadalem, gdyz slyszalem nieraz opinie, ze niektore silniki
    nie lubia gazu i koniec - niezaleznie co sie zalozy one nie beda chcialy
    i koniec (moj mechanik ma beeme 5 2.8 - zalozyl i po jakims czasie zdjal
    gaz ...).

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: