eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 1. Data: 2012-02-14 18:50:05
    Temat: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    Witajcie,

    Ktory z tych motorkow polecilibyscie, a wystepujacych w w/w omedze?
    Interesuje mnie awaryjnosc (bez), koszty czesci (mam zle doswiadczenia
    np z cena przeplywomierza w w/w ale silniku 2.5 tds) jak i podatnosci na
    przyjecie lgp.

    Mowiac wprost - chcialbym kupic mocne kombi z napedem na dupe, a nie
    bedace skarbonka bez dna.

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl


  • 2. Data: 2012-02-14 19:18:19
    Temat: Re: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Mikolaj Jopczynski napisał(a):
    > Mowiac wprost - chcialbym kupic mocne kombi z napedem na dupe, a nie
    > bedace skarbonka bez dna.
    Który byś nie wybrał, wszystko zależy jak ktoś o niego dbał.
    Ja bym brał 3.0 lub 3.2
    Ja pomykam trzeci rok B FL kombi 2.5 DTI 150KM i sobie bardzo chwalę.
    Brachol ma od 4 lat 2.5 V6 i też sobie chwali.
    Tu wszystko znajdziesz http://forum.omegaklub.eu/index.php
    --
    Krzysiek


  • 3. Data: 2012-02-14 19:41:21
    Temat: Re: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jhe6sa$12c$1@inews.gazeta.pl...
    > Witajcie,
    >
    > Ktory z tych motorkow polecilibyscie, a wystepujacych w w/w omedze?
    > Interesuje mnie awaryjnosc (bez), koszty czesci (mam zle doswiadczenia np
    > z cena przeplywomierza w w/w ale silniku 2.5 tds) jak i podatnosci na
    > przyjecie lgp.
    >
    > Mowiac wprost - chcialbym kupic mocne kombi z napedem na dupe, a nie
    > bedace skarbonka bez dna.

    Pierwsza najważniejsza zasada przy kupnie Omegi to baaardzo ostrożne
    podchodzenie do tanich egzemplarzy.
    Nic gorszego nie może Cie spotkać, niz zaniedbana Omega ;)

    Jak już wybierzesz zadbaną i doinwestowaną Omegę to masz szanse na bardzo
    pozytywne wrażenia z użytkowania.
    Co do silników, jak ma być oszczędny to 2,2DTI ale .... kiepsko będzie z
    mocą. Jak ma być diesel to raczej 2,5DTI. Silnik ma kilka punktów, na które
    trzeba zwrócić uwage (np. nieszczęsne klapki w kolektorze) ale ogólnie jest
    dobrze. Mocy też mu nie brakuje, ale demon prędkości to nie jest.

    Najlepiej wypadają V6 pod względem osiągów. Skup sie jednak na 2,5 lub 3,0
    (a nie 2,6 lub 3,2). Różnice w mocy są w zasadzie niezwuważalne, kultura
    pracy na korzyść 2,6 3,2 niby jest, ale osobiście nigdy jej nie zauważylem
    ;) za to częsci do 2,5 i 3,0 na rynku zdecydowanie więcej (jeśli mowa o
    zamiennikach i częsciach używanych) i budowa w szczegółach jest po prostu
    bardziej prosta.
    Niby silniki takie same, a jednak nie. W 2,6 i 3,2 masz 4 sondy lambda, inna
    jest przepustnica (nie ma linki gazu) i takie tam.
    3,0 i 2,5 mają po 2 sondy, zwykła przepustnice z linką. Różnic jest więcej i
    praktycznie wszystkie na korzyść staryszych konstrukcji.

    Osiągi w 3,0 w porównaniu do 2,5 są zauważalnie lepsze, a spalanie ... a tu
    bywa różnie. W zależności od tego jaki masz styl jazdy różnica w spalaniu
    między nimi może być żadna albo duża.
    Srednio licz, ze 3,0 spali 1 do 2 litrów więcej. Jeśli więc średnio 2,5
    spali 10-13 litrów w miescie to 3,0 spali 11-15 Na trasie różnice będą
    mniejsze i na korzyść 3,0 - można zamknąć sie w 8 litrach przy normalnej
    jeździe.
    Spalanie LPG średnie to zwykle 12-17 litrów (bez pałowania oczywiście).
    Sam mialem 7 czy 8 omeg ;)

    W razie problemów pisz na wspomniane już przez kolege forum Omega Klub
    Polska.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł


  • 4. Data: 2012-02-14 20:14:15
    Temat: Re: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 19:41, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <m...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:jhe6sa$12c$1@inews.gazeta.pl...
    >> Witajcie,
    >>
    >> Ktory z tych motorkow polecilibyscie, a wystepujacych w w/w omedze?
    >> Interesuje mnie awaryjnosc (bez), koszty czesci (mam zle doswiadczenia
    >> np z cena przeplywomierza w w/w ale silniku 2.5 tds) jak i podatnosci
    >> na przyjecie lgp.
    >>
    >> Mowiac wprost - chcialbym kupic mocne kombi z napedem na dupe, a nie
    >> bedace skarbonka bez dna.
    >
    > Pierwsza najważniejsza zasada przy kupnie Omegi to baaardzo ostrożne
    > podchodzenie do tanich egzemplarzy.
    > Nic gorszego nie może Cie spotkać, niz zaniedbana Omega ;)
    >
    > Jak już wybierzesz zadbaną i doinwestowaną Omegę to masz szanse na
    > bardzo pozytywne wrażenia z użytkowania.
    > Co do silników, jak ma być oszczędny to 2,2DTI ale .... kiepsko będzie z
    > mocą. Jak ma być diesel to raczej 2,5DTI. Silnik ma kilka punktów, na
    > które trzeba zwrócić uwage (np. nieszczęsne klapki w kolektorze) ale
    > ogólnie jest dobrze. Mocy też mu nie brakuje, ale demon prędkości to nie
    > jest.
    >
    > Najlepiej wypadają V6 pod względem osiągów. Skup sie jednak na 2,5 lub
    > 3,0 (a nie 2,6 lub 3,2). Różnice w mocy są w zasadzie niezwuważalne,
    > kultura pracy na korzyść 2,6 3,2 niby jest, ale osobiście nigdy jej nie
    > zauważylem ;) za to częsci do 2,5 i 3,0 na rynku zdecydowanie więcej
    > (jeśli mowa o zamiennikach i częsciach używanych) i budowa w szczegółach
    > jest po prostu bardziej prosta.
    > Niby silniki takie same, a jednak nie. W 2,6 i 3,2 masz 4 sondy lambda,
    > inna jest przepustnica (nie ma linki gazu) i takie tam.
    > 3,0 i 2,5 mają po 2 sondy, zwykła przepustnice z linką. Różnic jest
    > więcej i praktycznie wszystkie na korzyść staryszych konstrukcji.
    >
    > Osiągi w 3,0 w porównaniu do 2,5 są zauważalnie lepsze, a spalanie ... a
    > tu bywa różnie. W zależności od tego jaki masz styl jazdy różnica w
    > spalaniu między nimi może być żadna albo duża.
    > Srednio licz, ze 3,0 spali 1 do 2 litrów więcej. Jeśli więc średnio 2,5
    > spali 10-13 litrów w miescie to 3,0 spali 11-15 Na trasie różnice będą
    > mniejsze i na korzyść 3,0 - można zamknąć sie w 8 litrach przy normalnej
    > jeździe.
    > Spalanie LPG średnie to zwykle 12-17 litrów (bez pałowania oczywiście).
    > Sam mialem 7 czy 8 omeg ;)
    >
    > W razie problemów pisz na wspomniane już przez kolege forum Omega Klub
    > Polska.
    >
    >

    Dzieki z odpowiedz - rzeczowa ;)

    Jak wspomnialem, mialem kiedys 2.5 TDS'a i .... bajeczka. Uwazam, ze za
    te pieniadze nie ma innego, rownie komfortowego, mocnego dupowozu co
    omega - ktory dizajnem nie odbiega od najnowszych fur.
    Niestety - kamien na autobanie przy 200kmh wpadajacy w chlodnice
    spowodowal wieksze zniszczenia, niz przypuszczalem.
    Skonczylo sie peknieta glowica i pierdyliardem innych nieszczesc - co w
    efekcie spowodowalo pozegnanie sie z omeszka.

    Zycie nauczylo mnie, ze w przypadku samochodow nie ma okazji typu
    dziadek z wemahtu itp itd (chodz zaluje, bo jako "informatyk" nieraz
    trafialem na okazje laptopkow na alledrogo - ale niestety, do samochodow
    nie mam takiego oka jak do lapkow).

    Co do palowania auta - nie ukrywam, ze majac taka moc, taka wage, naped
    na dupe chce miec troche frajdy z jazdy - wiec zakladam, ze tryb emeryta
    bedzie w tym samochodzie wystepowal tylko na drodze jak szklanka przy
    zerowej widocznosci:D [oczywiscie bez przesady] - wiec interesuje mnie
    motorek idiotoodporny i jak wlasnie sam zauwazyles - latwy w
    naprawie/remoncie - bo chcialbym taka omeszke kupic, oddac na miesiac
    mechanikowi, zaplacic ile bozia przykazala i cieszyc sie jazda.

    Pytnie o lpg zadalem, gdyz slyszalem nieraz opinie, ze niektore silniki
    nie lubia gazu i koniec - niezaleznie co sie zalozy one nie beda chcialy
    i koniec (moj mechanik ma beeme 5 2.8 - zalozyl i po jakims czasie zdjal
    gaz ...).

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl


  • 5. Data: 2012-02-14 20:54:53
    Temat: Re: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jhebq5$h0g$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Pytnie o lpg zadalem, gdyz slyszalem nieraz opinie, ze niektore silniki
    > nie lubia gazu i koniec - niezaleznie co sie zalozy one nie beda chcialy i
    > koniec (moj mechanik ma beeme 5 2.8 - zalozyl i po jakims czasie zdjal gaz
    > ...).

    nie ma problemu z gazem. Najczęsciej popełniany błąd to (jak w wielu innych
    przypadkach).. oszczędzanie na instalacji.
    Jak założyć porządną (znaczy sie normalną, dobrą a nie najtańszą) instalacje
    w poleconym zakładzie - wszystko będzie ok. Tu znów wyższość 2,5 i 3,0 nad
    udziwnionymi 2,6 i 3,2 (naprawde omijaj szerokim łukiem).
    Porządny parownik, dobre wtryski i LPG działa niezauważalnie.
    Niestety nie często widzialem poprawnie założone i dobrze skonfigurowane
    instalcje w Omedze, wiec jeśli budżet na to pozwoli - zdecydowanie lepiej ją
    założyć, niż kupić z instalacją i potem ją doprowadząć do porządku.

    w V6 prócz kłopotów z cieknącymi pokrywami rozrządu, które prędzej czy
    później dotkną każdego, w niektórych egzemplarzach problem z pompą ABS (w
    wersji DX) i urwanymi szpilkami kolektora wydechowego reszta to naprawde
    całkiem niewielkie koszty.
    Kupując omege V6 - zwróć uwage na kontrolke cisnienia oleju - ma gasnąć
    zaraz po uruchomieniu silnika - jeśli gaśnie po sekundzie, czy kilku
    sekundach to może być kilka problemów skutkujących zwykle wywaleniem silnika
    ;)
    na kontrolke ABS/TC jesli sie swieci, lub swieci od czasu do czasu - zwykle
    problem to pompa. Wymiana jest trudna (kiepski dostęp) a sprawdzona pompa
    używana to ok 500zł (te tańsze to te co sie nie psują ;) )
    wycieki oleju - zwykle leci z pokryw zaworów. Pomaga wymiana na nowe pokrywy
    (generalnie drogie) - ostatnia cena jak pamiętam to ok 600zł/szt. Lepszym
    rozwiązaniem jest zastosowanie aluminiowych pokryw z Vectry B V6 (przy
    niewielkiej kombinacji pasują i problem załatwiony raz na zawsze. Komplet
    pokryw to koszt 200-300zł plus uszczelki.

    No i na koniec - polecam automaty. Są trwałe, a w razie czego tanio kupisz
    używke (od ok 500-1500zł), jednak tutaż b. żadko zdarzają sie problemy, a
    jak na stare konstrukcje działają całkiem poprawnie.




    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł


  • 6. Data: 2012-02-14 21:03:44
    Temat: Re: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 20:54, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <m...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:jhebq5$h0g$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >> Pytnie o lpg zadalem, gdyz slyszalem nieraz opinie, ze niektore
    >> silniki nie lubia gazu i koniec - niezaleznie co sie zalozy one nie
    >> beda chcialy i koniec (moj mechanik ma beeme 5 2.8 - zalozyl i po
    >> jakims czasie zdjal gaz ...).
    >
    > nie ma problemu z gazem. Najczęsciej popełniany błąd to (jak w wielu
    > innych przypadkach).. oszczędzanie na instalacji.
    > Jak założyć porządną (znaczy sie normalną, dobrą a nie najtańszą)
    > instalacje w poleconym zakładzie - wszystko będzie ok. Tu znów wyższość
    > 2,5 i 3,0 nad udziwnionymi 2,6 i 3,2 (naprawde omijaj szerokim łukiem).
    > Porządny parownik, dobre wtryski i LPG działa niezauważalnie.
    > Niestety nie często widzialem poprawnie założone i dobrze skonfigurowane
    > instalcje w Omedze, wiec jeśli budżet na to pozwoli - zdecydowanie
    > lepiej ją założyć, niż kupić z instalacją i potem ją doprowadząć do
    > porządku.
    >
    > w V6 prócz kłopotów z cieknącymi pokrywami rozrządu, które prędzej czy
    > później dotkną każdego, w niektórych egzemplarzach problem z pompą ABS
    > (w wersji DX) i urwanymi szpilkami kolektora wydechowego reszta to
    > naprawde całkiem niewielkie koszty.
    > Kupując omege V6 - zwróć uwage na kontrolke cisnienia oleju - ma gasnąć
    > zaraz po uruchomieniu silnika - jeśli gaśnie po sekundzie, czy kilku
    > sekundach to może być kilka problemów skutkujących zwykle wywaleniem
    > silnika ;)
    > na kontrolke ABS/TC jesli sie swieci, lub swieci od czasu do czasu -
    > zwykle problem to pompa. Wymiana jest trudna (kiepski dostęp) a
    > sprawdzona pompa używana to ok 500zł (te tańsze to te co sie nie psują ;) )
    > wycieki oleju - zwykle leci z pokryw zaworów. Pomaga wymiana na nowe
    > pokrywy (generalnie drogie) - ostatnia cena jak pamiętam to ok
    > 600zł/szt. Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie aluminiowych pokryw z
    > Vectry B V6 (przy niewielkiej kombinacji pasują i problem załatwiony raz
    > na zawsze. Komplet pokryw to koszt 200-300zł plus uszczelki.
    >
    > No i na koniec - polecam automaty. Są trwałe, a w razie czego tanio
    > kupisz używke (od ok 500-1500zł), jednak tutaż b. żadko zdarzają sie
    > problemy, a jak na stare konstrukcje działają całkiem poprawnie.

    Dziekowac;)

    Co do automatu - jestem jakos sceptycznie nastawiony - glownie z powodu
    checi jezdzenia tym autkiem "ostro" - blisko 200km i naped na tyl daje
    duzo frajdy (nawet 130 w tdsie potrafilo tego 2 tonowego potwora niezle
    pomiotac jak szatanem:D).
    Obawiam sie, ze automat moze nie ogarnac mojej fantazji wrzucajac bieg
    wyzszy.

    Poza tym, to nie bedzie moj jedyny dupowoz i mam niezbyt dobre
    doswiadczenia z przesiadka z atuomatu na manual i na odwrot :D


    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl


  • 7. Data: 2012-02-14 21:37:29
    Temat: Re: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>


    >> No i na koniec - polecam automaty. Są trwałe, a w razie czego tanio
    >> kupisz używke (od ok 500-1500zł), jednak tutaż b. żadko zdarzają sie
    >> problemy, a jak na stare konstrukcje działają całkiem poprawnie.


    > Co do automatu - jestem jakos sceptycznie nastawiony - glownie z powodu
    > checi jezdzenia tym autkiem "ostro" - blisko 200km i naped na tyl daje
    > duzo frajdy

    co do reszty zgadzam się z Kubą, ale automatu nie kupuj, robi z Omegi 3.0
    muła jakby było 2.0-16v pod maską,
    chcesz mieć fun to kup zadbaną 3.0 z ręczną skrzynią i enjoy ;-)

    brat


  • 8. Data: 2012-02-14 21:59:29
    Temat: Re: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jhegm9$24a$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >>> No i na koniec - polecam automaty. Są trwałe, a w razie czego tanio
    >>> kupisz używke (od ok 500-1500zł), jednak tutaż b. żadko zdarzają sie
    >>> problemy, a jak na stare konstrukcje działają całkiem poprawnie.
    >
    >
    >> Co do automatu - jestem jakos sceptycznie nastawiony - glownie z powodu
    >> checi jezdzenia tym autkiem "ostro" - blisko 200km i naped na tyl daje
    >> duzo frajdy
    >
    > co do reszty zgadzam się z Kubą, ale automatu nie kupuj, robi z Omegi 3.0
    > muła jakby było 2.0-16v pod maską,
    > chcesz mieć fun to kup zadbaną 3.0 z ręczną skrzynią i enjoy ;-)

    każdy wg siebie ;-)


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł


  • 9. Data: 2012-02-15 15:42:54
    Temat: Re: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-02-14 21:03, Mikolaj Jopczynski pisze:

    > Co do automatu - jestem jakos sceptycznie nastawiony - glownie z powodu checi
    jezdzenia
    > tym autkiem "ostro" - blisko 200km i naped na tyl daje duzo frajdy (nawet 130 w
    tdsie
    > potrafilo tego 2 tonowego potwora niezle pomiotac jak szatanem:D).
    > Obawiam sie, ze automat moze nie ogarnac mojej fantazji wrzucajac bieg wyzszy.
    >
    > Poza tym, to nie bedzie moj jedyny dupowoz i mam niezbyt dobre doswiadczenia z
    przesiadka
    > z atuomatu na manual i na odwrot :D
    >
    >

    co do automatu to nie wiem jaki jest w omedze, ale klasyczny automat ze sprzęgłem
    hydrokinetycznym ma możliwość zblokowania maksymalnego przełożenia - w takim wypadku
    nie
    wrzuci wyższego biegu niż ten który ustawisz wybierakiem, a można spokojnie zblokować
    "1"
    i palić gumy :) (przynajmniej dało się we Fronterze ze wspomnianym w tym wątku
    silnikiem
    3.2 i automatem). Inna sprawa, że z pedałem w podłodze to klasyczne automaty zwykle
    dokręcają silnik do końca na każdym biegu i nie ma takich sytuacji, że nagle wrzuci
    wyższy
    bieg jak ostro przyśpieszasz.


  • 10. Data: 2012-02-15 16:22:23
    Temat: Re: Opel omega b fl - jaki motorek 2.6, 3.0, 3.2
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "komar" <k...@1...cc> napisał w wiadomości
    news:jhgg9f$9pk$1@inews.gazeta.pl...
    > co do automatu to nie wiem jaki jest w omedze, ale klasyczny automat ze
    > sprzęgłem hydrokinetycznym ma możliwość zblokowania maksymalnego
    > przełożenia - w takim wypadku nie wrzuci wyższego biegu niż ten który
    > ustawisz wybierakiem, a można spokojnie zblokować "1" i palić gumy :)

    można można.
    W omedze jest bardzo klasycznie.
    PRND321

    Palenie gumy, drifty - wszystko sie da. Oczywiście nie ma porównania z
    manualem i strzałami ze sprzęgła, ale większych problemów nie ma. Kultura
    jazdy, jednak, nieoceniona.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: