  • 11. Data: 2012-12-14 16:46:58
    Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Mam wrażenie, że 5W30 to taki nowy sposób na wyciąganie kasy. 5W40 jest
    > tak popularny, że zrobił się dość tani więc producenci wymyślili nowość.
    > Nowość, która oczywiście jest 2x droższa.

    Nowość? A to ciekawe, bo do takiego Focusa od ponad 10 lat każą lać 5w30...

    Piotr

  • 12. Data: 2012-12-14 17:03:20
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    > Mam wrażenie, że 5W30 to taki nowy sposób na wyciąganie kasy. 5W40 jest
    > tak popularny, że zrobił się dość tani więc producenci wymyślili nowość.
    > Nowość, która oczywiście jest 2x droższa.

    Masz wrażenie!Jak się ma do rzeczywistości?

  • 13. Data: 2012-12-14 17:04:29
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    W dniu 2012-12-14 16:36, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:kafbtm$k9j$...@n...task.gda.pl...

    > Zwłaszcza że ten oplowski kosztuje poniżej 100 zł/5l.
    > Normalnie łupią. ;-)

    I tu widać różnice co się komu wydaje albo ma wrażenie a co jest w
    rzeczywistości.

  • 14. Data: 2012-12-14 17:05:01
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

  • 15. Data: 2012-12-14 22:36:04
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Witam!
    >
    > Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Opla Zafiry. Opel w instrukcji i
    > pracownik w ASO do tego modelu zalecają olej 5w30, podczas gdy inni
    > producenci zalecają oleje klasy 5w40.

    Może to zależy od strefy klimatycznej. U nas nie ma takich upałów jak w
    Hiszpanii na przykład.
    Ja do Fabii 1.4 MPI leję Mobila 5W50 (mam 175 tys. km), chyba przez pierwsze
    2 serwisy olejowe w ASO wlali mi Castrola 0w30, a potem zmieniłem na Mobila,
    ale tak naprawdę to nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. :-)
    Aha, wymieniam co 35 tys. km, dlaczego akurat co tyle km? :-)
    Bo wlewam 4 litry i jak zejdzie do min. na bagnecie to wymieniam, nie
    dolewam w między czasie. :-)

  • 16. Data: 2012-12-14 23:28:53
    Od: tÎż

    nom wrote:

> [...]
    > znaczenie. :-) Aha, wymieniam co 35 tys. km, dlaczego akurat co tyle km?
    > :-) Bo wlewam 4 litry i jak zejdzie do min. na bagnecie to wymieniam,

    Wyjątkowo niemądra strategia. 5W50 jest Fabii 1.4 potrzebny jak świni
    siodło, natomiast zmieniasz go zdecydowanie za rzadko. Kupuj tańszy olej
    i zmieniaj częściej.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 17. Data: 2012-12-14 23:49:13
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    W dniu 2012-12-14 22:36, nom pisze:

> [...]
    > Aha, wymieniam co 35 tys. km, dlaczego akurat co tyle km? :-)
    > Bo wlewam 4 litry i jak zejdzie do min. na bagnecie to wymieniam, nie

    5W50 nadaje się do zmiany co 30 000 km? Kupiłem samochód od kobiety.
    Pani może zrobiła 10 000 km przez 3 lata, olej oczywiście nie zmieniany
    bo po co?! Jakie było moje zdziwienie gdy po ściągnięciu dekla zaworów
    ujrzałem zarośniętą powierzchnię dziwną substancją, masakra! Żeby to
    wyczyścić należało by ściągnąć głowice.
    Twoja MPI zapewne przy pierwszej poważnej awarii zostanie wystawiona
    jako "żyletka" pierwszego właściciela;/ tyle że już do niczego się
    nadawać nie będzie poza "kwietnikiem" lub złomowaniem.

  • 18. Data: 2012-12-15 13:13:44
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    W dniu piątek, 14 grudnia 2012 11:32:43 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > pracownik w ASO do tego modelu zalecają olej 5w30, podczas gdy inni
    > producenci zalecają oleje klasy 5w40.
    >
    > Czy ten olej będzie dobry podczas 30 stopniowych upałów i jazdy w korkach?
    > Wydaje mi się, że w takim przypadku lepszy byłby 5w40.

    Tak, jak napisałeś - wydaje Ci się. Jeśli masz problem z przegrzewaniem w korkach, to
    nie olej jest przyczyną, a niewystarczająca wydajność układu chłodzenia.

    http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-105/

    "You now see that overheating in traffic is a cooling system problem and not an oil
    system problem. Do not change to a thicker oil based on your traffic situation"

    pozdr
    AA

  • 19. Data: 2012-12-16 18:26:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Adamaszek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > "You now see that overheating in traffic is a cooling system problem and
    > not an oil system problem. Do not change to a thicker oil based on your

    Standardowa odpowiedź producenta. Mimo wszystko łatwiej zmienić olej niż
    układ chłodzenia :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2012-12-17 15:53:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-12-14 23:49, onarjusz pisze:

    > 5W50 nadaje się do zmiany co 30 000 km?

    Wg Opla, w Zafirze A (1.8 benz) zmieniać olej 10W40 - półsyntetyczy GM co 30 kkm.
    Zgodnie z fabrycznym planem serwisowym. A Że po 100-150kkm takiego traktowania
    silnik ma już wszystkie pierścienie totalnie zarośnięte nagarem, i chla nawet 0.5 l
    oleju na tysiąc km, to już mają gdzieś. Przecież mieści się w normie (oplowskiej).

    To by było na tyle w kwestii bezkrytycznego stosowania się do fabrycznych zaleceń.

    BTW ten sam silnik 1.8 miał wcześniej zalecane wymiany co 15kkm. No ale klienci GM
    oczekiwali niższych kosztów... więc wydłużono do 30, a co.