  • 21. Data: 2012-12-22 09:37:43
    Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "t?" napisał w wiadomości
    news:50cba825$0$26709$65785112@news.neostrada.pl...
    > Wyjątkowo niemądra strategia. 5W50 jest Fabii 1.4 potrzebny jak świni
    > siodło, natomiast zmieniasz go zdecydowanie za rzadko. Kupuj tańszy olej
    > i zmieniaj częściej.

    Ale jaki tańszy? 4 l Mobila 5W50 kosztuje mnie 120zł-130zł w zależności od
    sklepu.
    Nagaru nie ma, bo po 170 tys. km padła uszczelka pod głowicą, silnik z
    "pływającymi tulejami", mechanik wyciągał tłoki, głowica była planowana.
    Żeby nie było, ze to wina oleju to kumpel cały czas jeździ na Castrolu i
    jemu padła po 100 tys. km (taki sam silnik), ale na forum się zdarzają
    przypadki po 60 tys. km. Wadliwa partia uszczelek.
    A samochodu nie zamierzam sprzedawać, bo dobrze się prowadzi (układ
    kierowniczy, skrzynia biegów) a blachy po 10 latach nie mają korozji. :-)
    Autko zagazowane, więc eksploatacja jest tania.