eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpel AmperaRe: Opel Ampera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opel Ampera
    Date: Mon, 09 Apr 2012 23:14:05 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <jlvjhj$6ou$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jlu4pu$a02$1@usenet.news.interia.pl> <jlug5l$rv9$1@mx1.internetia.pl>
    <4f82c4d3$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1204091328100.2252@quad>
    <4f82d3f4$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1204091559390.924@quad>
    <4f82f1fa$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <jlv5os$1gq$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1334006131 6942 77.252.249.9 (9 Apr 2012 21:15:31 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Apr 2012 21:15:31 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jlv5os$1gq$1@news.task.gda.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:11.0) Gecko/20120327 Thunderbird/11.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443364
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-04-09 19:20, Cezary Daniluk pisze:
    (ciach)
    czyli prawie-na styk:
    - silnik spalinowy 1655kW
    - prądnica o mocy ciągłej 1450kW (chwilowa zapewne większa, znacznie)
    - silniki elektryczne 6szt po 225kW = 1350kW
    - (ale jeszcze prawie do 10kW idzie na wzbudnicę prądnicy głównej),
    - całkiem sporo kW na wentylatory chłodzące silniki trakcyjne i inny
    osprzęt...

    Ale z samochodem to nie ma prawie nic wspólnego, w aucie dochodzą
    akumulatory (żeby jeździć bez spalin, jeśli tylko się da, i odzyskiwać
    do nich energię z hamowania elektrodynamicznego).
    W lokomotywie po pierwsze - często operuje się mocami bliskimi pełnej, a
    po drugie jest przełożenie wprost silnik spalinowy > prądnica > silniki
    elektryczne tylko i wyłącznie z tego powodu, że przy takich
    mocach/momentach ciężko by było zrobić przekładnię wprost z silnika
    spalinowego, uzyskać duży moment od zerowej prędkości i przenieść taki
    napęd na 6 osi napędowych. Po drugie dla silnika spalinowego nie ma
    szans na płynną zmianę prędkości w tak dużym zakresie, więc potrzebna by
    była "skrzynia biegów" oraz sprzęgła do niej - co w przypadku takich sił
    jak w lokomotywie jest nieopłacalne, nawet wielkie auta "wywrotki do
    kopalni" są też jak lokomotywa "szeregowo spalinowo-elektryczne".

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: