eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOnanet sponsorowany przez producentów akumulatorów?Re: Onanet sponsorowany przez producentów akumulatorów?
  • X-Received: by 10.140.31.6 with SMTP id e6mr8749qge.34.1418159710553; Tue, 09 Dec
    2014 13:15:10 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.31.6 with SMTP id e6mr8749qge.34.1418159710553; Tue, 09 Dec
    2014 13:15:10 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed2.news.xs4all.nl
    !xs4all!newspeer1.nac.net!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!w8no
    5797453qac.0!news-out.google.com!r1ni44qat.1!nntp.google.com!w8no5797449qac.0!p
    ostnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 9 Dec 2014 13:15:10 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <54874353$0$2661$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.126.214.145;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 164.126.214.145
    References: <7...@g...com>
    <54857e0b$0$2647$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5486cf41$0$21560$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <e...@g...com>
    <548711bd$0$21561$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <548731ad$0$2652$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <54874353$0$2661$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Onanet sponsorowany przez producentów akumulatorów?
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Tue, 09 Dec 2014 21:15:10 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 56
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2551624
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 19:45:41 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości
    > W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 18:30:24 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > >> Ano tak, tylko ze dzis to ja akumulator laduje moze z raz na rok
    > >> ...
    > >
    > >A ja ładuję raz na kilka dni. Samochód jeździ niedużo ale nie mogę
    > >sobie pozwolić ze nie zapali, a pchanie ciężarówki to średnia
    > >przyjemność.
    >
    > A ile to jest "nieduzo" ? Pare km co tydzien powinno wystarczyc.
    >
    > >Prostownik ma prąd wyjściowy 1,5A max i odcięcie na 14,5V. I wiesz
    > >co. lampka sygnalizująca że nie ładuje mruga bardzo często. Tak ze 3
    > >razy na sekundę.
    >
    > Ale jaka lampka i co sygnalizujaca ?
    >
    > Dla takich sa specjalnie ... "doladowywarki". Ot, taki maly zasilacz
    > na 13.8V.
    > Ale cos znalezc nie moge - wiec moze lepsza ladowarka elektroniczna np
    > z Lidla - ma tryb podtrzymania, a i naladowac potrafi, choc wolalbym
    > 10A niz jej 3.8 ...
    >
    > Mozna tez rozwazyc mala ladowarke sloneczna. Chyba ze ciezarowka sobie
    > stoi w garazu i o gniazdko latwiej niz o sloneczko.
    >
    >
    > J.

    W zeszłym miesiącu przestawiłem go na podwórku bo sąsiad prosił. Potem wrócił na
    swoje miejsce. Ze dwie trzy minuty pracował. W tym miesiącu szał bo trzy razy
    wyjechał. Z 20 kilometrów zrobił. Pojutrze zrobi 3 i pewno do stycznia będzie stał.
    Teoretycznie nie ma żadnego uzasadnienia żeby mieć prawie ciężarówkę i żeby stała.
    Praktycznie w moim przypadku ma uzasadnienie bo wożę nim rzeczy wiele razy droższe
    niż samochód. Wynajmowanie zewnętrznego transportu jest tańsze ale jednocześnie dużo
    droższe w innym miejscu. Urządzenia drogie i bardzo się niszczyły. Jak mam Mastera to
    każde ma swoje miejsce i od dwóch lat mam spokój że coś się popsuje, porysuje w
    transporcie. To jest raczej magazyn niż samochód. Ale musi mieć opcję bezproblemowego
    zapalenia w każdym momencie. Lampka pokazuje ze działa ograniczenie napięcia.
    prostownik pomimo że daje w porywach tylko 1,5A a jak akumulator ma 14,5V to 0,7A
    jest w stanie zrobić po dłuższym ładowaniu powyżej 15V, sprawdzone w praktyce. To jak
    napięcie osiągnie 14,5V to odłącza go od od prostownika. Napięcie na akumulatorze
    spada do 14,3 i jest on podłączony do prostownika. Prawie to samo co ładowanie w
    samochodzie. W samochodzie regulator odłącza wzbudzanie w rozruszniku. Jak akumulator
    jest odłączony od prostownika to się zapala lampka. Zrobiłem to tylko po to żeby
    wiedzieć co się dzieje. Jak ta lampka nie świeci to ładuje jak mruga to akumulator
    naładowany. Mam kaprys to w takiej sytuacji wyłączę prostownik, nie mam kaprysu to
    może w takim stanie być ładowany latami i nic mu się nie stanie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: