  • Data: 2014-12-11 09:16:23
    Temat: Re: Onanet sponsorowany przez producentów akumulatorów?
    Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-12-10 o 22:00, J.F. pisze:
> [...]
    Do tego jeszcze kilka ogólnie powtarzanych bzdur.
    > 12V to jest napiecie nominalne.
    > Swiezo naladowany akumulator ma blizej 13.2V, wiec mniej go absolutnie
    > nie naladuje. Wlasciwe to min 13.8V.
    >
    > Mam "zwykly prostownik", z napieciem pulsujacym, tam woltomierz
    > pokazuje napiecie srednie wlasnie kolo 12V, ale szczytowe siega 19V.
    >
    > J.

    Na logikę to do naładowania oczywiście trzeba prądu trochę wyższego niż
    nominalne napięcie baterii. Jednak takich oznaczeń nie ma ani w
    instrukcji obsługi baterii, ani prostownika.
    I tak nawiasem - bateria daje stały prąd do auta, jest to 12 lub 24V,
    jak wobec tego wygląda bezpieczeństwo elektroniki w aucie wobec
    doładowywania baterii nieodłączonej od auta?