-
X-Received: by 10.140.21.20 with SMTP id 20mr14879qgk.30.1418140561680; Tue, 09 Dec
2014 07:56:01 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.21.20 with SMTP id 20mr14879qgk.30.1418140561680; Tue, 09 Dec
2014 07:56:01 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!s7no5226414qap.1!news-out.google.com!r1ni15qat.1!nntp.google.com!s7no52264
11qap.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 9 Dec 2014 07:56:01 -0800 (PST)
In-Reply-To: <548711bd$0$21561$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.126.214.145;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 164.126.214.145
References: <7...@g...com>
<54857e0b$0$2647$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5486cf41$0$21560$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@p...pl.invalid>
<e...@g...com>
<548711bd$0$21561$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <2...@g...com>
Subject: Re: Onanet sponsorowany przez producentów akumulatorów?
From: k...@g...com
Injection-Date: Tue, 09 Dec 2014 15:56:01 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5914
X-Received-Body-CRC: 881541347
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2551574
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 16:14:07 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 13:26:43 UTC+1 użytkownik RoMan
> Mandziejewicz napisał:
> > Hello Trybun,
> >> >> Że akumulatorowi trzeba dać z prostownika 16V bo on to lubi i go
> >> >> to
> >> >> konserwuje. Do tego jeszcze kilka ogólnie powtarzanych bzdur.
> >> > Właśnie, chodzi też o te bzdury(?) wypisywane przez niektórych,
> >> > co to za
> >> > prostownik dający 16V, czy jakimkolwiek prąd o napięciu innym niż
> >> > 6,12
> >> > albo 24V?
> >> Końcowe napięcie ładowania cyklicznego akumulatora ołowiowego o
> >> napięciu znamionowym 12V to 15.6-16.2V. I nie są to żadne bzdury,
> >> choć
> >> osobiście jednak wolałbym pozostać przy 15.6V.
>
> >Dwadzieścia lat temu doznałem olśnienia. Kupiłem akumulator centry i
> >była instrukcja obsługi. Wytłuszczonym drukiem było napisane że
> >napięcie na zaciskach akumulatora w czasie ładowania nie może
> > >przekroczyć 15V. Bo jeśli przekroczy to spowoduje to spłynięcie masy
> >czynnej i w takiej sytuacji jeśli bym reklamował ro reklamacja nie
> >zostanie uznana. Tak mnie to zaciekawiło że zdoktoryzowałem się z
> > >akumulatorów rozruchowych. Wyszło że wszystkie akumulatory jakie
> >miałem sam rozpierdoliłem ładując według jakiejś przedwojennej szkoły
> >falenickiej. Oczywiście nic mi do tego jak ktoś się uprze żeby
> > >elektrolit w czasie ładowania zagotować. Do napięcia jakie podałeś a
> >nawet trochę wyższego ładuje się akumulatory trakcyjne. Jak masz
> >elektryczny samochód z akumulatorami trakcyjnymi to spokojnie do 17V
> > >możesz dojść i nic z wyjątkiem tego że go do pełna naładujesz nie
> >będzie. W przypadku akumulatora rozruchowego autor artykułu napisał
> >szkodliwe bzdury.
>
> Czas koledzy, czas.
> 15V jest szkodliwe, jak za dlugo przylaczone. RoMan doskonale o tym
> wie, bo sam jeden aumulator tak zalatwil :-)
> Jak jest krotko przylaczone to tez szkodliwe, ale krotko.
>
> Moj "zwykly prostownik" ma transformator i dwie diody. Szczytowe
> napiecie bez obciazenia cos 19V.
> Z przylaczonym akumulatorem ... musialbym oscyloskop podlaczyc,
> podejrzewam ze jakies 15V.
> Po naladowaniu akumulatora prad spada, ale w szczytach nadal plynie.
> Dwa tygodnie pod pradem i po akumulatorze. Ktos, kto laduje
> rozladowany aku przez caly dzien szkodzi niewiele, ktos, kto
> doladowuje profilaktycznie przez cala noc tez niewiele, chyba ze robi
> to za czesto.
>
> Alternator utrzymuje napiecie srednie rzedu 14.0-14.5V. W szczytach ma
> troche wiecej, ale to maszynka trojfazowa, szczyty mniejsze. I takie
> napiecia akumulator rozruchowy swietnie znosi.
>
> Zapis z Twojej instrukcji mogl sie tyczyc napiecia w instalacji
> samochodu - czyli nie jedno ladowanie z rzadka, ale w miare stale. 15V
> faktycznie za duzo.
> Odkad mamy polprzewodnikowe regulatory w zasadzie nie ma problemu -
> trzymaja napiecie wystarczajaco dokladnie, 15V nie grozi.
>
> Z praktyki ... kiedys mialem w samochodzie 19V. Akumulator to przezyl,
> choc musial wytrzymac ok 1.5h ...
>
> J.
zapis dotyczył ładowania. Akumulatorowi obojętne czy prąd z alternatora czy z
prostownika. Więcej niż 15V uszkadza akumulator rozruchowy. Niekoniecznie musi to
trwać ułamek sekundy. Trochę takiego siłowego ładowania każdy akumulator wytrzyma.
Ale za każdym takim chamskim ładowaniem jest coraz bardziej uszkodzony. W
akumulatorach rozruchowych masa czynna jest porowata i delikatna. Gazowanie powoduje
wyrywanie masy czynnej z płyt bo gazuje w takiej masie w jej objętości a nie jak w
akumulatorach trakcyjnych na powierzchni płyty. Jak dzisiaj pamiętam jak z niewiedzy
wykańczałem kolejne akumulatory w maluchach. Te z prądnicami miały zimą bilans
elektryczny na styku. wystarczyło 10-15 razy roczny akumulator z malucha naładować do
pełna, z gazowaniem i szesnastoma voltami na klemach i był do wyrzucenia o ile ktoś
ze sznurka nie potrafił odpalić.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.14 18:30 J.F.
- 09.12.14 18:39 Bolko
- 09.12.14 19:07 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 19:11 k...@g...com
- 09.12.14 19:11 Bolko
- 09.12.14 19:15 k...@g...com
- 09.12.14 19:45 J.F.
- 09.12.14 19:48 J.F.
- 09.12.14 19:59 re
- 09.12.14 20:40 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 20:45 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 20:55 re
- 09.12.14 22:15 k...@g...com
- 10.12.14 13:02 J.F.
- 10.12.14 13:06 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=