    Date: Tue, 25 May 2010 18:31:35 +0200
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Omega B FL MV6?

    W dniu 2010-05-25 18:04, Lewis pisze:
    > Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
    > Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
    Niektóre egzemplarze rdzewieją na rogach drzwi, przy krawędziach nadkoli
    itp. Ale jest dużo lepiej niż w modelach omegi <98r (ocynk).

    > Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
    Nie powinien połykać.
    Mankamenty typowe - czasem popuszcza wodę trójnik z tyłu silnika (pod
    podszybiem), do którego dojście jest fatalne.
    Czasem popuszcza olej chłodnica oleju, umieszczona na górze bloku
    silnika (zatopiona w wodzie) pomiędzy głowicami, dojście fatalne.

    > Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
    > niezawodna?
    Raczej dużo bardziej niezawodna

    > Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
    dałem jakieś 1200zł za kompletny remont (wszystkie gumki, silentblocki,
    wahaczowe śmieci, końcówki drążki itp). Zawieszenie nie różni się w MV6
    niczym od innych wersji silnikowych, poza ewentualnym nivo-matem w
    kombi (automatyczna regulacja wysokości tyłu)

    > Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
    > fabryczne?
    Znikające linie na wyświetlaczu komputera pokładowego (naprawialne,
    regeneruje się to), padający wybierak elektryczny od automatu
    (naprawialne, woda się dostaje od dołu, wystarczy rozebrać, wyczyścić,
    przesmarować i działa jak nowy), sterowania klimatronika (a dokładniej
    to problemy z serwomotorkami, które sterują nadmuchami, i czasem przez
    chwilę zawieje zimnym bo sie zawiesiła jakaś klapka, po chwili się
    samoskalibruje i działa ok), czasem lubi paść sobie czujnik położenia
    wału (silnika, nie wałków rozrządu) - przerywa lub całkiem gasnie na
    gorącym, i nie odpali, jest dostępny od dołu, lekko przewalone dojście,
    koszt ~100zł

    > Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
    > poruszać zimą...
    Jesteś pewny że jest tam szpera? (most od automatu jest inny niż od
    manuala, półosie też są cieńsze)
    Zimą tym autem jeździ się wspaniale, choćby ze względu na masę (a TC
    ogranicza moc więc dupa nie wyprzedza przy każdym przyspieszeniu), nawet
    moja żona dawała przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A bardzo
    fajne wyważenie auta i dobre zawieszenie daje dobrą kontrolę - po
    wyłączeniu TC bez problemu da się jechać poślizgiem 45' do kierunku
    jazdy i mieć pełną kontrolę nad tym gdzie sie jedzie :)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173