  • Data: 2010-05-25 22:58:45
    Temat: Re: Omega B FL MV6?
    Od: megrims <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-25 18:04, Lewis pisze:
    > Witam.
    > Mam kilka pytan do posiadaczy ww. auta z 1999r
    > Zadowoleni jesteście? Warto sie w to pakować? Rdzewieje jak stary kadet?
    > Silnik 3.0 X30XE, jakies opinie? Olej połyka jak słynny 1.8 z astry?
    > Skrzynia automat, padaka jak multitronic z Audi A6 C5 czy bradziej
    > niezawodna?
    > Zawieszenie? Co tam wogóle za konstrukcja jest? Drogie w remoncie?
    > Jakieś szczególne przypadłości tych aut? Problemy z elektryką? Wady
    > fabryczne?
    > Most ze szperą, domyślam się ze dużo radości sprawia ale jak się tym
> [...]
    omega........ :)

    Omegami w latach 1995 - 2003 zrobiłem jakieś 450.000 km.
    Jakie mam
    opinie:

    1.Omega to bardzo wygodne auto i bezpieczne auto. Jedną z omeg,
    którą miałem skasowałem gdyż zasnąłem za kierownicą. Jaśki,
    napinacze.. i napis na komputerze "coolant level check". :D
    Ale drzwi się otwierały i zamykały bez problemu, poobijany
    byłem bez złamań i bez leczenia szpitalnego ani ambulatoryjnego.
    Omega bardzo bezpiecznym autem w krasztestach jest.

    2.Przy silniku X30XE miałem problemy z uszczelką pod kolektorem
    wydechowym. I tam są takie jaja, aby to rozebrać, ze nie pytaj.

    3.Na polskich drogach łączniki stabilizatorów i tuleje metalowo-
    gumowe w tym aucie - 50.000 km i do wymiany.

    4.Skrzynie są GM'a były używane w BMW E36. Jeśli nie przegrzejesz,
    to polata bez problemu. O przelotach typu Belin-Frankfurt i cały
    czas ile przepisy pozwalają to zapomnij. Dwa razy zagotowałem
    olej w skrzyni - nie fajne. Miałem pierwsza omege A C20NE w
    automacie, ale nie pamiętam czy to ta sama skrzynia co w C
    FL 3.0 Automat. Przy A C20NE wymiana filtrowi oleju co 60kkm.
    Tak około 13 lat temu koszt kilkaset złotych w ASO. Dzisiaj nie wiem.

    5. Końcowy tłumik w omedze wystarczał mi na 60000. Lubiły gnić.

    6. Można założyć dodatkową chłodnice oleju do skrzyni.

    7. Przy przebiegu powyżej 200.000 zaczynały się jajca z drobiazgami:
    czujniki, wężyki, przyciski na konsole - dużo drobnych problemów.

    8. Przy przebiegu 150.000 km należy przemyć myjką ciśnieniową
    chłodnice. Lubi się zapchać kurzem, muchami i piachem i możliwe
    przegrzanie silnika. Wtedy pierścienie do wymiany, ale nic poza
    tym. 212 KM z 3.0V6 to w dzisiejszych czasach mało. X30XE to mało
    wysilona jednostka.

    9. Omega to nie auto dla kata - raczej do spokojnej jazdy.
    Polecam, bo bardzo wygodne, bezpieczne i wdzięczne auto.

    pozdrawiam.