eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOmega B FL MV6?Re: Omega B FL MV6?
  • Data: 2010-05-25 21:32:50
    Temat: Re: Omega B FL MV6?
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-05-25 19:33, Szymon Machel pisze:
    >> Zimą tym autem jeździ się wspaniale, choćby ze względu na masę (a TC
    >> ogranicza moc więc dupa nie wyprzedza przy każdym przyspieszeniu),
    >> nawet moja żona dawała przy ostatnich lodowiskach rade bez problemu. A
    >> bardzo fajne wyważenie auta i dobre zawieszenie daje dobrą kontrolę -
    >> po wyłączeniu TC bez problemu da się jechać poślizgiem 45' do kierunku
    >> jazdy i mieć pełną kontrolę nad tym gdzie sie jedzie :)
    > Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś oprócz tekstu powyższego.
    > W zimie to auto nie jeździ. Za lekki tył (małżonka dwa razy wylądowała
    > w bagażniku) a kontrola trakcji TC to jakaś iluzja, więcej szkodzi niż
    > pomaga - po prostu odcina moc i już. Nie każdemy się to podoba
    > (mnie nie) ale można wyłączyć :)
    Fakt, ja też jeżdzę z TC wyłączonym, bo mi tak wygodniej, ale np żonie
    wygodniej z włączonym bo nie wyczuwa uślizgu tyłu dopóki nie jedzie bokiem.
    A co do jazdy, nie wiem, może mamy różne auta albo śnieg, ale tą omegą z
    podłymi zimówkami bez łańcuchów (choć czesi dziwnie się patrzeli)
    wjechałem poprzedniej zimy na Pradziada, przejechałem różne wielkie
    zaspy, wykopywałem się z 20cm dołów w ujeżdzonym zamarzniętym błocie
    (gdzie prawie wisiałem na podwoziu) itd.
    Fakt że szybko zaczyna się ślizgać (z wyłączonym TC), i wiele zakrętów
    pokonuje się z lekkim uślizgiem, ale za to jest pedałem gazu w pełni
    kontrolwalny ten uślizg (z manualną skrzynią byłoby lepiej, ale redukcja
    na 2 w automacie i też daje radę), i przy użyciu odpowiedniego powera -
    głęboko śnieg kopie i jedzie świetnie. Im bardziej kopie tym lepiej
    idzie, w przeciwieństwie do przednionapędówek które w tym samym miejscu
    kopały sobie coraz większy wygładzony dołek (bo im bardziej gazowane -
    tym bardziej przód odciążany a tył nadal tak samo w śniegu siedzi), i
    równocześnie traciły sterowność z okazji mieszania kołami kierującymi w
    miejscu...
    Może zbyt delikatnie ją traktowałeś? Mi po przejazdach po solidnym
    śniegu z ostrym kopaniem dołów itp TC świeciło bez przerwy i zgłaszało
    awarię - totalnie zabite czujniki błotem śniegowym, dopiero po paru km
    po suchym asfalcie się oczyściły i samonaprawiły.


    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: