    From: ryba72rk <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Olympus XZ-1 vs Canon G12 - czas pracy na bateriach
    Date: Wed, 8 Jun 2011 13:47:12 -0700 (PDT)

    On 8 Cze, 15:47, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Robert Kazanowski" <r...@g...com> wrote in message

    b.googlegroups.com...

    Duze ciach

> [...]
    > por wnujemy akumulator o pojemno ci ciut poni ej 1000mAh i napi ciu
    > 3,7V do akumulatora o pojemno ci ciut powy ej 1000mAh i napi ciu
    > 7,4V. Czy wiesz czemu s takie dziwne napi cia? Bo 3,7V to napi cie
    > nominalne jednego ogniwa litowo jonowego. Akumulator o napi ciu 7,4V
    > jest faktycznie bateri dwu akumulator w po 3,7V kazdy. Co to oznacza?
    > Ano tyle, e w akumulatorze 7,4V 1000mAh masz DWA akumulatory
    > 3,7V 1000mAh, a wi c masz DWA WIADERKA WODY, czyli wi cej wody
    > w nich zgromadzisz ni w jednym. Czy teraz lepiej rozumiesz?

    Jesli juz doszlismy do wiaderek to dla takich zawieszonych na różnych
    wysokościach (napiecie aku) i o pewnych zblizonych masach, czy tez
    pojemnościach (pojemnosc aku) energia potencjalna wyzej zawieszonego
    wiaderka np 2 razy wyżej bedzie faktycznie 2 razy wieksza, ale ta
    wysokosc nie sprawi nagle ze woda bedzie dwa razy cięższa lub bede jej
    mial dwa razy wiecej. Jeżeli teraz sprawimy, że z obydwu tak
    zawieszonych wiaderek zacznie wypływać ta sama ilość wody (prad) to
    wydaje mi się, że jesli mają zblizona pojemnosc to obydwa opróżnią się
    w tym samym czasie mimo, że wiszą na różnych wyskościach. Dobrze chyba
    kombinuję ? :)
    Dlatego jesli chcesz porównywać akumulatorki to wystarczy porównać
    tylko ich pojemność (przy założeniu, że obydwa dostarczaja do
    dobiornika ten sam prad) i nie ma potrzeby angazowac do tego napiecia.

    --
    Pozdrawiam.
    rk