  • 21. Data: 2010-03-08 12:07:03
    Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
    Od: n...@s...com

    On Mon, 8 Mar 2010 13:02:50 +0100, "cpt. Nemo"
    <c...@p...onet.pl> wrote:

    >A producent zawsze zaleca oleje wedlug klasy i lepkosci nie wnikajac czy to
    >"motocyklowy" czy "samochodowy" bo to jest dla producenta kompletnie nie
    >istotne :)

    Bzdurzysz. Istnieje. vide user manual dla st955i z 2000r.

    pozdr
    newrom i motól, bo pieknie pachnie.
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 22. Data: 2010-03-08 13:19:22
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-08 13:02, cpt. Nemo pisze:

    > Jedynie haras zaleca swoj olej bo chyba nikt takiego prastarego masla nie
    > produkuje juz :)

    Nie swoj a dowolny 20W50. I ten sam olej zaleca BMW do swoich starszych
    boxerow. Przy czym lepkosc oleju w HD jest istotna ze wzgledu na
    hydrauliczne popychacze.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 23. Data: 2010-03-08 14:15:18
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Magic pisze:

    > Lej to co zaleca producent na dotarciu, a potem przejdź na syntetyk i
    > uzywaj dopóki nie pojawią się oznaki nadmiernego jego zużycia, co dla
    > mnie oznacza kolejność dolewki

    Tfu, konieczność. Coś mnie nie pasiło w tym zdaniu ale dopiero teraz
    zauważyłem co.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 24. Data: 2010-03-08 14:22:41
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > A jaka Twoim zdaniem jest różnica w cenach pomiędzy dobrym samochodowym, a
    > dobrym motocyklowym?

    Ale mnie zażyłeś - nie wiem. Lałem tani samochodowy.

    b.

  • 25. Data: 2010-03-08 14:55:47
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-08 15:22:41 +0100, Budyń <b...@g...pl> said:

    > Ale mnie zażyłeś - nie wiem. Lałem tani samochodowy.

    Jakoś z rok temu robiłem sobie rozeznanie przy okazji wymiany - różnica
    pomiędzy półsyntetykiem Motula (Larssą), a Mobilem1 (siakiś Geant) to
    było jakieś 10 zł na 4 litrach. Na niekorzyść samochodowego. Oczywiście
    oba można znaleźć nieco taniej. Oczywiście można zamiast Mobila wziąć
    jakiegoś Lotosa czy Orlena, ale to będzie jakieś może 20 zł mniej na
    bańce. Ale ja mam blisko do Larssą... ;-)

    de Fresz

  • 26. Data: 2010-03-08 19:34:58
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Chyba nie powiesz, że jest bez różnicy smarowanie skrzyni biegów a
    > silnika? W samochodzie do skrzyni też lejesz taki olej jak do silnika?

    nie chcę Cię martwić, ale w samochodzie do skrzyni lejesz dużo gorszy olej
    niż do silnika
    (co nie znaczy tańszy, bo marketingowcy potrafią mu wymyślić gorsze warunki
    pracy :D )

  • 27. Data: 2010-03-08 20:02:52
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Mustafa" <M...@B...xx> napisał w wiadomości grup
    > nie chcę Cię martwić, ale w samochodzie do skrzyni lejesz dużo gorszy olej
    > niż do silnika

    Mozesz rozwinac temat. Bardzo mnie to zaciekawilo. Powaznie mowie.

    --
    pzdr:
    Ivam

    ps. W sumie jestem ciekaw co sie stanie, jak ktos, kto przeczyta to co
    napisales i Ci uwierzy i wleje do samochodowej skrzyni biegow olej
    silnikowy.

  • 28. Data: 2010-03-08 20:18:07
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***newrom
    Bzdurzysz. Istnieje. vide user manual dla st955i z 2000r.

    Moze kolega rozwinac??? Co trza lac do tego sprzeta jakis super hiper olej
    ktory podczas smarowania uklada sie w logo firmy - czy to motocykl
    specjalnej troski???

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 29. Data: 2010-03-08 20:41:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości
    > ps. W sumie jestem ciekaw co sie stanie, jak ktos, kto przeczyta to co
    > napisales i Ci uwierzy i wleje do samochodowej skrzyni biegow olej
    > silnikowy.

    Mozna przewidzieć co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju silnikowym -
    a czesto sie zalewa je samochodowymi. I jakos skrzynie sie od niego nie
    niszczą. Wiec i w samochodzie sie nie zniszczą. Co jakos nie dziwi...

    Aha, pomijam automatyczne skrzynie bo to osobna kategoria urządzeń.

    b.

  • 30. Data: 2010-03-08 20:45:25
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-08 21:41, Budyń pisze:

> [...]
    > silnikowym - a czesto sie zalewa je samochodowymi. I jakos skrzynie sie
    > od niego nie niszczą. Wiec i w samochodzie sie nie zniszczą. Co jakos

    Pod warunkiem ze w aucie jest skrzynia klowa, jak w motocyklu.
    Synchronizatory w skrzyniach samochodowych lubia troche inny olej niz
    skrzynie motocyklowe.