  • 1. Data: 2010-03-08 08:09:40
    Temat: Sprawdzony namiot do motocykla...
    Od: falco <m...@w...pl>

    Siema,

    jak w temacie a dokładniej mówiąc...

    Podobny temat już kiedyś był, ale słabo poruszam się po archiwum, więc
    jeśli ktoś miałby coś do dodania, to chętnie posłucham.

    Szukam namiotu 2 os., który sprawdzi się przy ulewie, po spakowaniu
    będzie jak najmniejszy i lekki (bagaż motocyklowy) w cenie poniżej 3 paczek.

    1 razówki z hipermarketów odpadają, bo choć są śmiesznie tanie, to przy
    byle deszczu woda leje się do środka, więc szukam wyważonego kompromisu.

    Mam już sprawdzonego Quechua, ale na moto się nie nadaje, bo po
    spakowaniu ma średnicę 80cm i jadąc z nim na Babci Jawci wyglądałem jak
    żółw Ninja ;)

    Z przeszperanych różnych ofert znalazłem coś takiego:

    Fjord Nansen Lima II = przecena na 199zł
    Nordkap Lite 2 os = 229zł

    Ktoś z Was je macał...?
    Inne propozycje?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie w temacie.

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175
    Jagermeister 1.6+kilka koników...

  • 2. Data: 2010-03-08 08:25:07
    Temat: Re: Sprawdzony namiot do motocykla...
    Od: n...@s...com

    6

    >Mam już sprawdzonego Quechua, ale na moto się nie nadaje, bo po
    >spakowaniu ma średnicę 80cm i jadąc z nim na Babci Jawci wyglądałem jak
    >żółw Ninja ;)

    Przeciez quechua robi tez inne modele, ja mam 3 os ktora po zlozeniu
    ma srednice ze 20-25cm i szerokosc ok 50. Wazy cos 3-4kg.
    Jesli mnie pamiec nie myli to mam T3 ultralight, cena byla w okolicach
    300zl. No dobra, wlasnie sprawdzilem, t2 kosztuje prawie piec stowek
    :-/ Czyli namiot moge polecic, ale w budzecie sie nie miesci ;(

    pozdr
    newrom
    PS. szukaj namiotow trekkingowych polecanych przez gorskich lazikow,
    najczesciej sa swietne na moto (pomijajac te alpinistow) :)
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 3. Data: 2010-03-08 09:26:54
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

    Witam !
    Ja się wyposażyłem w Fjord-Nansen Sierra II. Waga 3300g, dwa wejście i
    ma tą kapitalną zaletę, że stelaż jest mocowany do tropiku. Czyli
    nawet w deszczu sypialnie będzie sucha bo najpierw stawia się tropik a
    potem wpina do środka sypialnie. Można też zostawić wszytko spięte
    razem i rozkładnie będzie szybsze.
    Polecam ngt.pl - konstruktywne opinie o sprzęcie.

    Pozdrawiam
    Rafik ala DeLeTe + BMW K1100RS - to szybsze, bo czerwone ;)

  • 4. Data: 2010-03-08 09:38:22
    Od: Barnaba <p...@g...com>

    On 8 Mar, 10:26, "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl"
    <r...@g...com> wrote:
    > Czyli
    > nawet w deszczu sypialnie będzie sucha bo najpierw stawia się tropik a
    > potem wpina do środka sypialnie. Można też zostawić wszytko spięte
    > razem i rozkładnie będzie szybsze.

    Potwierdzam, powyzszy patent sprawdza sie swietnie, co do namiotow z
    hypermarkietow - porozgladaj sie. Ja uzytkuje intensywnie od paru lat
    (5-6) namiot tunelowy z Auchan, ktory ma wpinana sypialnie oraz
    klejone szwy - cena 119zl :) Tylko musisz dobrze trafic.

    --
    Pozdrawiam,
    Barnaba

  • 5. Data: 2010-03-08 10:31:55
    Od: Magic <m...@w...pl>

    falco pisze:

    > Szukam namiotu 2 os., który sprawdzi się przy ulewie, po spakowaniu
    > będzie jak najmniejszy i lekki (bagaż motocyklowy) w cenie poniżej 3
    > paczek.

    Ja używam od 9 ? już lat namiotu kupionego w Louisie, a wyglądającego
    niemal dokładnie jak ten
    http://www.fjordnansen.com.pl/site/?mod=offers&kat=1
    &prod=499 , różnica
    jest taka że mam też 2 wejście od "czoła" namiotu. Niemal identyczny
    model był dostępny w Decathlonie.
    Namiot kupiłem na Allegro już jako lekko używany czyli jest w corocznej
    eksploatacji już 10 lat i jedyne co się popsuło to ... pokrowiec na
    namiot. Reszta działa, jedyne uszkodzenia to te wynikające z różnych
    "przygód" - zerwane mocowanie linki, jakaś plama. Jak wspomnieli koledzy
    sypialnia podwieszana do tropiku jest nieoceniona w razie deszczu.
    Wielkość 3os oznacza że do środka wrzucasz pełnowymiarowy 2os materac i
    jeszcze masz miejsce na graty (oprócz przedsionka). No i w środku nie
    masz ataków klaustrofobii a przebranie się nie stanowi wyzwania li tylko
    dla rumuńskiej gimnastyczki.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 6. Data: 2010-03-08 10:39:08
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    falco pisze:

    > Ktoś z Was je macał...?
    > Inne propozycje?

    Ja korzystam od 10 lat z namiotu Marabut (2osobowy). Jedna osoba
    rozkłada go bardzo szybko. Spakowany ma średnicę około 10-12 cm. Dla
    dwóch osób w środku może być trochę ciasno, zwłaszcza jeśli chciałbyś
    włożyć do środka mokre kurtki.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2010-03-08 11:18:38
    Od: falco <m...@w...pl>

    Dzięki za szybki i konkretny odzew!

    newroom - niestety, ale budżet mam już napięty, zwłaszcza, że to zakup
    drugiego namiotu, więc niestety odpada. średnica 50 cm koła, to jednak
    też trochę za bogato, choć błyskawiczne rozkładanie jest rewelacyjne,
    zwłaszcza przy złej pogodzie lub po kilku bro... ;)

    Rafik - porównuję właśnie oferty FN i zastanawiam się pomiędzy Sierra II
    a Lima II. Różnica w cenie to raptem kilkadziesiąt złociszy w sumie
    różnią się tylko dod. wejściem i minimalnie wymiarami. Stroną ntg znam,
    dzięki!

    Barnaba - zgadzam się, że czasem można dobrze trafić w HC, zresztą tak
    upolowane igloo służyło mi z powodzeniem kilka lat. Jednak nie bardzo
    mam teraz jak szukać na żywca, dlatego wolę już trochę droższy, ale
    sprawdzony produkt.

    Magic - na pewno jest fajny, ale dla mnie troszkę za duży, bo jako 2
    namiot musi być przede wszystkim mały po spakowaniu.

    Piotr - Marabuty mają bardzo dobre opinie, niestety po za moim budżetem,
    bo mam jeszcze inne wydatki.

    P.S. A miał ktoś styczność z namiotem Luoisa Nordkap Lite o którym
    wspomniałem
    http://www.moto-akcesoria.pl/namiot-nordkap-lite,p,1
    1862
    Z opisu jest niemal rewelacyjny - malutka paczka, leciutki a pomimo to
    największy wewnątrz po rozłożeniu w porównaniu do Sierry czy Limy. Cena
    też zbliżona, więc w czym tkwi haczyk?

  • 8. Data: 2010-03-08 11:25:13
    Od: n...@s...com

    On Mon, 08 Mar 2010 12:18:38 +0100, falco <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    >też trochę za bogato, choć błyskawiczne rozkładanie jest rewelacyjne,
    >zwłaszcza przy złej pogodzie lub po kilku bro... ;)

    Jaka kufra srednica kola ? To normalny namiot dla bialych ludzi, a nie
    tunel do uprawy marihuany :-)
    A cena... kupowalem na wyprzedazy posezonowej :>

    pozdr
    newrom
    PS. ale jak drugiego ? Bedzie 2 namioty wozic ? Bo jak tak to moze kup
    jeden z dwoma komorami ?

  • 9. Data: 2010-03-08 11:39:16
    Od: falco <m...@w...pl>

    n...@s...com pisze:

    > Jaka kufra srednica kola ? To normalny namiot dla bialych ludzi, a nie
    > tunel do uprawy marihuany :-)

    Aj... sorki! Nie spojrzałem dokładnie i myślałem, że to rzucana
    2sekundówka. ;)

    > A cena... kupowalem na wyprzedazy posezonowej :>

    Za późno się obudziłem, teraz ceny będą wręcz rosły, bo sezon za pasem...

    > PS. ale jak drugiego ? Bedzie 2 namioty wozic ?

    hehehe... nie, nie, drugiego w sensie, że jeden na inne wyjazdy (np.
    Garbuskiem) już mam i jest znacznie większy po złożeniu, dlatego teraz
    potrzebuję wersję mini. ;)

  • 10. Data: 2010-03-08 12:53:11
    Od: "Sta$" <s...@o...pl>

    > Fjord Nansen Lima II = przecena na 199zł

    Sam sobie odpowiedziales. Miesci sie w kufrze, lekki, latwo sie rozklada,
    tani, moze kolor w przecenach taki se, ale polecam, bo uzywam i jestem
    zadowolony.

    Pozdrawiam
    Żanet Kaleta ( ta od podpasek...)