  • 31. Data: 2010-03-08 21:36:42
    Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hn3nel$e7j$...@i...gazeta.pl...
    > Mozna przewidzieć co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju
    > silnikowym -

    Tylko tyle, ze Mustafa mowil:
    > nie chcę Cię martwić, ale w samochodzie do skrzyni lejesz dużo gorszy olej
    > niż do silnika

    Mam Ci podkreslic wyrazy "_w_ _samochodzie_"?

    > I jakos skrzynie sie od niego nie niszczą. Wiec i w samochodzie sie nie
    > zniszczą.

    Jestes tego 100% pewien?

    Dla mnie motocyklowe skrzynie znosza olej silnikowy ok (bo zreszta sa tak
    projektowane).

    Z tego co pamietam, to olej przekladniowy mozna zastapic silnikowym w
    przypadku gdy olej przekladniowy byl klasy GL-1 i GL-2. Zreszta i tak to
    GL-2 jest dyskusyjne.

    Poza tym z tego co mi sie wydaje to jesli chodzi o oleje przekladniowe vs.
    silnikowe to sprawa, ktory jest lepszy, ma sie tak jak wybor ktory motocykl
    jest lepszy - chopper czy scigacz, ew. co lepsze widelec czy noz. Oba sluza
    do innych celow, wiec nie mozna mowic co jest (ogolnie) gorsze. Mozna
    porownywac takie rzeczy jak:
    - lepkosci
    - temperatury charakterystyczne
    - wlasnosci smarne
    - odpornosci na starzenie
    - etc.

    Ale samo "gorszy" przy roznych zastosowaniach?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 32. Data: 2010-03-08 22:19:37
    Od: n...@s...com

    On Mon, 8 Mar 2010 21:18:07 +0100, "Tytus" <t...@g...pl> wrote:

    >Siemka

    szczaua

    >Moze kolega rozwinac???

    nima co rozwijac, producent napisal 'motorcycle engine oil' czy cos w
    ten desen. W kazdym razie wyraznie stalo ze motocyklowy ma byc.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 33. Data: 2010-03-08 22:39:52
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 8 Mar 2010 10:40:26 +0100, de Fresz
    <d...@n...o2.pl> wrote:

    > Tu warto chyba jeszcze dodać, że wszelakie "magiczne dodatki" w olejach
    > "motocyklowych" rzadko kiedy przekraczają 1-2% objętości, więc siłą
    > rzeczy ich wpływ na silnik (jeśli wogóle) to jest niewielki.

    Za to nowoczesne oleje samochodowe są ubogie w fosfor, siarkę i
    cynk (chociaż te najnowsze motocyklowe też mogą mieć ten feler,
    bo katalizatory ich nie lubią).

    > No i stara góralska zasada mówi, że silnikowi lepiej zrobi tani olej
    > ale częściej wymieniany, od najdroższego wymienianego rzadziej.

    I dlatego po drugiej stronie kałuży tamtejci dirt-jeźdzcy lubią
    Rotellę. Tania jak barszcz, dużo wspomnianych dodatków, zmieniać
    można co kilka motogodzin.

    r.
    _____________

  • 34. Data: 2010-03-08 22:44:55
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 8 Mar 2010 21:41:50 +0100, Budyń <b...@g...pl>
    wrote:

    > Mozna przewidzieć co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju silnikowym -
    > a czesto sie zalewa je samochodowymi.

    Skrzynki w starym Mini i bodajże Pugu 104 też. Tylko że tam olej
    zmieniało się co 5kkm, a nie co 30-50-70...

    > I jakos skrzynie sie od niego nie
    > niszczą. Wiec i w samochodzie sie nie zniszczą. Co jakos nie dziwi...

    Znalazłeś już olej silnikowy o klasyfikacji lepkościowej 75W-90
    czy 75W-140?

    r.
    _____________

  • 35. Data: 2010-03-08 23:32:26
    Od: Arni <n...@s...org>

    W dniu 2010-03-08 23:44, Robert Rędziak pisze:

    > Skrzynki w starym Mini i bodajże Pugu 104 też. Tylko że tam olej
    > zmieniało się co 5kkm, a nie co 30-50-70...

    talbot samba (pochodna pełgota 104) i talbot solara.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 36. Data: 2010-03-09 00:10:13
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości

    > Jak jezdzisz weekendowo to czy polsyntetyk czy syntetyk silnik tego nie
    > zauwazy.
    >
    > Jak katujesz duzo jazdy miejskiej, upal, korki plus chlodzenie powietrzem
    > to syntetyk moze miec jakies tam praktyczne znaczenie w sensie zywotnosci
    > silnika.

    no, miasta jest sporo. po to kupilem 2oo ;-)

    > I tyle dywagacji mocno teoretycznej, w sumie rzecz sprowadza sie do
    > portfela: jak Cie stac to kup syntetyk.
    > Noi przy sprzedazy bedzie to lepiej na allegro wygladalo.

    pier... allegro. w zakresie motoryzacyjnym, juz sie nauczylem - nie stac
    mnie na polsrodki i tanie rozwiazania.
    po 6k zostanie zalany syntetykiem ;-)
    lubie miec "park maszynowy" w stanie idealnym.

    dziekuje za opinie Tobie, i Magicowi.

    Alex./oby do wiosny/

  • 37. Data: 2010-03-09 06:21:42
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Budyń pisze:
    Mozna przewidzieć co. Nic. Skrzynie motocyklowe pracuja w oleju
    "Kuczu"
    Pod warunkiem ze w aucie jest skrzynia klowa, jak w motocyklu.
    > Synchronizatory w skrzyniach samochodowych lubia troche inny olej niz
    > skrzynie motocyklowe.

    Niom no i nikt jak na razie miszczowie nie zauwazyl ze skrzynie motocyklowe
    smarowane sa cisnieniowo z pompy oliwki wspolnej z silnikiem a w autkach
    zwykle to smarowanie jest realizowane li tylko rozbryzgowo.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 38. Data: 2010-03-09 08:57:31
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-08 21:45:25 +0100, Kuczu <q...@g...com> said:

    > Pod warunkiem ze w aucie jest skrzynia klowa, jak w motocyklu.
    > Synchronizatory w skrzyniach samochodowych lubia troche inny olej niz
    > skrzynie motocyklowe.

    Ale aby na pewno jest to kwestia lubienia, a nie również trwałości
    oleju w tym zastosowaniu? Bo ten przekładniowy w skrzyniach
    samochodowych to przedewszystkim jest niemal wieczny.

    de Fresz

  • 39. Data: 2010-03-09 09:06:13
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-08 23:39:52 +0100, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> said:

    > I dlatego po drugiej stronie kałuży tamtejci dirt-jeźdzcy lubią
    > Rotellę. Tania jak barszcz, dużo wspomnianych dodatków, zmieniać
    > można co kilka motogodzin.

    Siakieś Hamerykanckie pismo zrobiło parę lat temu test - do nowego
    motocykla (nie pomnę co to było) po dotarciu lali najtańszy i
    najbadziewniejszy olej do cieżarówek, tylko zmieniali go co bodaj 3k
    mil. Jak po 20k mil rozkręcili silnik na śrubki, to wyszło... nic,
    nuffka sztuka. A u nas prasa dalej powtarza i popiera caluśkim swoim
    wątłym autorytetem mity o tym, jak to silnik motocykla zaraz się zatrze
    albo i wybuchnie po przejechaniu kilometra na oleju samochodowym.

    de Fresz

  • 40. Data: 2010-03-09 10:17:44
    Od: "wilkxt" <w...@w...pl>

    Tak dodam od siebie, ze kilkanascie lat temu robiąc mieszankę do rometa jak
    nie miałem mixolu lub LUXa to wlewałem olej jadalny rzepakowy, dawałem go
    troszke więcej ale bylo ok

    Pozdrawiam
    Enduro Motocross
    Tomek W