-
31. Data: 2015-03-12 10:11:07
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Tata <k...@k...pl>
De gustibus non est disputandum. Odpowiedziałem na pytanie Trybuna.
Chcę, dolewam i nie narzekam, a dolewam cztery dodatki. Wolna wola i
każdy niech robi według swojego uznania. Ciekawe, czym różnią się
rodzaje ON na stacjach paliw?
MJ
-
32. Data: 2015-03-12 11:19:06
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Tata" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
news:mdrmhr$56p$1@mx1.internetia.pl...
> De gustibus non est disputandum. Odpowiedziałem na pytanie Trybuna. Chcę,
> dolewam i nie narzekam, a dolewam cztery dodatki. Wolna wola i każdy niech
> robi według swojego uznania. Ciekawe, czym różnią się rodzaje ON na
> stacjach paliw?
>
Nazwą handlową, ceną, dodatkami firmowymi (które wszystkie spełniają te same
funkcje).
--
Pozdrawiam,
yabba
-
33. Data: 2015-03-12 11:28:03
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Tata <k...@k...pl>
> ...dodatkami firmowymi...
Wymień te dodatki firmowe?
MJ
-
34. Data: 2015-03-12 11:55:33
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Poldek <p...@i...pl>
Dawid wrote:
> W dniu 2015-03-11 o 18:24, Poldek pisze:
>
>>
>> Miksol nie wiem, czy jeszcze można go gdzieś kupić. Może na wsi.
>
> no to dowaliłeś, Lidzbark i Białystok :-)
> http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
=miksol&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-mt-0113
Przepraszam - Lidzbark i Białystok to oczywiście nie wsie.
Natomiast używanie Mixola zdecydowanie odradzam. Lepiej już dołożyć parę
zł i lać coś półsyntetycznego. Zdecydowanie mniej potem problemów z nagarem.
-
35. Data: 2015-03-12 11:59:52
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik jerzu t...@i...pl ...
>>Akurat pisałem o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen
>>jumpy.
>>
>>Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebował tego czasu troche wiecej.
>
> Miałem 2.0 TDDi - nagrzewał się w miarę szybko. 2.5 dCi nagrzewa się
> wolniej od 2.0 TDDi. 1.6TDCi to już masakra pod tym względem ;)
>
Widocznie te nowoczesne jednostki potrzebuja wiecej czasu.
Sprawdziłem wczoraj na 1.9D - po kilometrze wskazówka sie delikatnie
podnosi (minimalne wskazanie to 70 stopni)
Po około 5 kilometrach (z czego 4 to dojazd do autostrady) otwiera sie
termostat.
-
36. Data: 2015-03-12 19:47:36
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Poldek p...@i...pl ...
> Przepraszam - Lidzbark i Białystok to oczywiście nie wsie.
>
> Natomiast używanie Mixola zdecydowanie odradzam. Lepiej już dołożyć
> parę zł i lać coś półsyntetycznego. Zdecydowanie mniej potem problemów
> z nagarem.
>
Czytałes artykul ktory był tutaj zalinkowany?
-
37. Data: 2015-03-13 10:47:28
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Tata" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
news:mdrr22$k8e$1@mx1.internetia.pl...
>> ...dodatkami firmowymi...
>
> Wymień te dodatki firmowe?
Nazw i wzorów chemicznych Ci nie podam, ale z rozmów z chemikami znającymi
się w tym temacie, to są to jakieś środki przeciwspieniające, ułatwiające
rozpylanie, myjące aparaturę wtryskową. Każda firma handlowa dodaje swoją
"tajną
kompozycję", ale w działaniu są one porównywalne. Baza paliwa jest w
zasadzie ta sama we wszystkich ON, wyprodukowana głownie przez ORLEN i
Lotos.
ON arktyczny to trochę inna sprawa. Nie wszyscy producenci sprzedają go
innym sieciom. Była tu niedawno dyskusja o na grupie.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
38. Data: 2015-03-14 00:37:16
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 12 Mar 2015 09:10:16 +0100, jerzu napisał(a):
> On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata <k...@k...pl> wrote:
>
>>Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a
>>turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa",
>
> Silnik 9 lat, 460 tys. km., turbo fabryczne. I to wszystko bez
> magicznych dodatków.
Gdybyś lał fabryczne dodatki, to miałby już 18 lat i milion km ;)
-
39. Data: 2015-03-14 09:36:55
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-03-09 o 18:19, yabba pisze:
>
>>>
>>> Teraz nie widzę sensu. Ważne, żeby nie zatankować podrabianego ON.
>>>
>>
>> Tylko jak rozpoznać taki podrabiany?
>
> Nie rozpoznasz. Można tylko zmniejszyć prawdopodobieństwo wtopy,
> kupując na firmowych stacjach. Ale i tak nie masz 100% pewności.
>
I tak właśnie robię. Staram się tankować tylko w ruchliwym Orlenie.
Jednak i tam zdarza się ON o różnej jakości, czasem nie idzie
zatankować, tak się pieni.
-
40. Data: 2015-03-14 09:37:17
Temat: Re: Olej do dwusuwów w ON
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-03-09 o 16:47, t-1 pisze:
> W dniu 2015-03-09 o 13:00, Trybun pisze:
>> Praktykował ktoś z Was dolewki oleju do dwusuwów, do oleju napędowego?
>> Na ile można wierzyć jego dobroczynnemu oddziaływaniu na osprzęt i sam
>> silnik auta, o którym tak głośno w necie?
>
> Tu masz obszernie opisany problem nawet z odnośnikami do prac badawczych:
>
> http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_
romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy
_pigulce.html
>
>
Sporo już takich artykułów przeczytałem w necie. I właśnie stąd moje
pytanie, tu na grupie.