  • Data: 2009-07-13 18:43:31
    Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
    Od: "Jd." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wt" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h3a40q$gk7$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > A ja nie mogę się nigdzie dowiedzieć jak smarowane są tłoki w silnikach
    > parowych. Pytałem na okoliczność w muzeum kolejnictwa, ale jeden się
    > przyznał, że nie wie. Pytałem emerytowanego maszynistę, ale ten pracował
    > na spalinowych. W starych podręcznikach było wiele ciekawych wiadomości,
    > ale nie o tym.

    Była tzw. smarotłocznia, zwana też prasą smarną - rodzaj pompy dozującej
    olej do poszczególnych punktów silnika i nie tylko - zwykle dwusekcyjna,
    jedna sekcja dozowała "olej cylindrowy" druga "olej osiowy" (ten trafiał do
    punktów smaroania nie mających kontaktu z parą).

    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl