    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Olej-cylindy i tłoki
    Date: Sat, 11 Jul 2009 12:16:27 -0500

    On Sat, 11 Jul 2009 19:03:40 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    >o jednocylindrowym silniku piszesz? I to pewno o jakiejs jego nie istniejacej
    >odmianie. W silnikach nie ma walow korbowych.waly sa na forum a waly korbowe
    >przy studniach. w silnikach spalinowych z reguly sa waly wykorbione.I w takich
    >samochodowych, co je za oknem widzisz jak jada. Nie ma sworzni z otworami do
    >smarowania. w glowce korbowodu jest tulejka z brazu, smarowana mgla olejowa i
    >tym co nasika na nia z tego otworu co jest w korbowodzie.W tloku jest tak samo
    >smarowane, teraz robi sie plywajace sworznie, obraca sie w tloku i w
> [...]

    Poczytaj se, sikacu, cos o smarwoaniu silnikow, na przyklad tutaj:

    http://www.angelfire.com/ia3/autocare/oilsystem.htm

    na tym rysunku jest fotografia korbowodu i w tym korbowodzie widac
    otwo ktorym wlasnie olej ejst pompowany z walu KORBOWEGO, A nei
    wykorbionego, KORBOWEGO, zebys nawet zalozyj gacie przez glowe.

    Jak nei wiesz co to jest "wal korbowy" to poczytaj tutaj:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy

    cytuje "Spotyka sie rózne przeciwstawne okreslenia definiujace wal
    korbowy i wal wykorbiony. Wedlug jednych wal wykorbiony to wal,
    którego korby sa osadzone miedzy lozyskami. Wedlug innych wal
    skladajacy sie z jednego tylko wykorbienia nazywa sie walem
    wykorbionym.

    Najczesciej jednak, zwyczajowo, walem korbowym nazywa sie wal bedacy
    czescia silnika spalinowego, a walem wykorbionym wal z wykorbieniami
    znajdujacy sie w kazdej innej maszynie.".

    Tutak mozesz znalezc rozne obrazki WALOW KORBOWYCH, WALOW KORBOWYCH,
    WALOW KORBOWYCH

    http://tinyurl.com/leq7qj

    A jak otworzysz wlew do oleju, to zobaczysz:

    1. Dym wydostajacy sie stamtad,
    2. Olej sikajacy na walek rozrzadu i popychacze, ktory to olej nie ma
    nic wspolnego e smarowaniem cylindrow

    A.L.