  • Data: 2015-12-10 00:31:32
    Temat: Re: Okulary do jazdy w nocy
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:XnsA56BBD929B5E7budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Czesto jezdze nocami - swiatła, źle ustawione swiatła, latka, wszystko
    > sprawia ze bardzo meczy mi się wzrok.
    > Sa moze jakies rozwiazania do nocnej jazdy, jakies okulary etc ktore
    > pomogą
    > jezdzic noca?

    Napiszę o subiektywnych odczuciach z oboma typami.
    Polaryzacyjne działają tak, jak filtr polaryzacyjny w fotorgafii. Niebo
    jest bardziej niebieskie (o ile słońce świeci z boku), nie widać
    odbłysków na tafli wody. Przy dobrym świetle poprawia się kontrast. Przy
    słabym widac za mało, żeby rzeczywiście pomagały w nocy. Rzeczywiście
    zmniejsza się stopień oślepienia z reflektorów z przeciwka. Ale gdy
    światła niewiee, to i niewiele widać, w każdym razie mniej, niż bez
    nich.
    Żółte nie sa lepsze. Owszem, przy szarówce, kiedy jest jeszcze jasno,
    pomagają poprzez poszerzenie "zakresu tonalnego" - świat wygląda trochę
    jak HDR. Ale gdy robi się ciemniej, to już tylko przeszkadzają. Nie
    redukują oślepiania, to co ciemne robi się czarne, a jedynie to co
    jaśniejsze, robi się trochę mniej szare (żółto-szare). To są okulary dla
    ludzi z kurzą ślepotą, nie do jazdy nocnej. W moim przypadku sprawdzają
    się lepiej żółte niż polaryzacyjne, ale działają przez ok 20-30 minut,
    gdy słońce już zajdzie ale ciemności jeszczenie są egipskie, a i tylko,
    gdy jadę przez jakies wsie, gdzie nie ma lamp i przy niewiekim ruchu. W
    mieście, gdy ruch większy, sporo samochodów z przeciwka i latarni, bez
    okularów widzę więcej.

    --
    Yogi(n)