  • Data: 2015-12-10 10:03:32
    Temat: Re: Okulary do jazdy w nocy
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:op.x9ezq5xmg01fvf@l-089.harvard.local...
    W dniu .12.2015 o 00:31 Yogi(n) <y...@k...pl> pisze:

    >Ale zdajesz sobie sprawę, że "żółte" "żółtemu" nie równe.
    >Ja mam dobry wzrok (jak u dwudziestolatka) i "moje" żółte zdecydowanie
    >pomagają w nocy - mniej męczy się wzrok. Wiele razy jechałem całą noc
    >(od zmierzchu do poranka) w okularach i bez nich i mam porównanie.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że "subiektywny" znaczy to, co znaczy?
    Moje oczy się nie męczą, to znaczy nie męczy ich jazda czy 'wytężanie"
    wzroku podczas tejże. Gdy jest ciemno, po prostu zapalam drogowe (o ile
    wolno i nic nie jedzie z przeciwka). W mieście nie ma takiej potrzeby, a
    mijania świecą całkiem nieźle. W nocy największym problemem są
    oślepienia, ale tu specjalnej poprawy nie widzę. Jedyny moment, kiedy
    rzeczywiście widzę różnicę w żółtych okularach, to ten moment, który
    opisałem. Być może są lepsze (a pewnie - lepiej dopasowane do
    wrażliwości moich czopków) ale sprawdzałem kilka par i każde działały
    podobnie i w ograniczonym zakresie. Jak zaznaczyłem i tak okazały się
    lepsze od polaryzacyjnych.

    --
    Yogi(n)