  • Data: 2015-12-10 12:52:36
    Temat: Re: Okulary do jazdy w nocy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:n4bnvm$h8u$...@u...news.interia.pl...
    W dniu 2015-12-10 o 10:52, J.F. pisze:
> [...]
    > (...)

    >To były pomysły (i testy drogowe) opisywane w podręcznikach z lat
    >70-tych, a może wcześniejszych. Nie mam teraz dostępu do swoich
    >książek.
    >Pomysł polegał na tym, że zarówno lampy jak i szyba przednia miały
    >polaryzator pod kątem 45° względem pionu. W rezultacie nie było widać
    >bezpośredniego światła z pojazdu jadącego z naprzeciwka - tak, jakby
    >miał wyłączone światła - gdyż wtedy polaryzatory wzajemnie się
    >gasiły. Natomiast było widać zarówno przedmioty oświetlone swoimi
    >światłami (bo kierunek polaryzacji zgodny),

    Wiekszosc obiektow jest matowa i swiatlo odbite juz nie jest
    spolaryzowa.
    No ale jakies chromowane elementy, oodblaski, itp ...

    >1/
    >polaryzator, w zależności od "gęstości" zabiera przynajmniej 30%
    >światła. Żarówkę do reflektora można dać mocniejszą, ale na przednią
    >szybę już nie ma rady.

    A tu ktos chce ubierac na noc ciemne okulary.

    >ówcześnie wysoka cena (teraz chyba też) folii polaryzacyjnej -
    >zwłaszcza na przednią szybę.

    Juz nie jest taka droga, za to w szybach i tak jest folia (zwykla)
    wklejona.
    No i mozna by sie zdac na okulary.

    Jest ryzyko, ze przez taka szybe nie przejdzie swiatlo od niektorych
    obiektow - bo akurat spolaryzowane pod zlym katem.

    P.S. Typowe "szkielko odblaskowe" z trzech lusterek (a raczej z narozy
    szesciennego pryzmatu) - czy ono nie zmienia plaszczyzny polaryzacji ?

    J.