  • Data: 2015-12-10 09:10:58
    Temat: Re: Okulary do jazdy w nocy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 10 Dec 2015 07:17:19 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że "żółte" "żółtemu" nie równe.
    > Ja mam dobry wzrok (jak u dwudziestolatka) i "moje" żółte zdecydowanie
    > pomagają w nocy - mniej męczy się wzrok.

    Mniej się męczy to na pewno, ale każde kolorowe szkła polegają na wycięciu
    części światła, czyli obraz jest po prostu ciemniejszy.

    Wycięcie koloru niebieskiego (co robią żółte szkła) owszem subiektywnie
    powoduje wrażenie że obraz jest jaśniejszy, ale tak naprawdę światła jest
    mniej i w ciemności trudniej zauważyć ciemne rzeczy.

    Czyli wiadomo - komfort mijania się z innymi samochodami będzie lepszy, ale
    szansa na ominięcie nieoświetlonego pieszego już mniejsza.