-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ograniczenie prędkości
Date: Mon, 11 Mar 2019 00:28:39 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 57
Message-ID: <q646j9$6d2$1@node2.news.atman.pl>
References: <k...@4...net>
<q5hgbj$4dc$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q5k4jm$srf$1@node1.news.atman.pl>
<5c7d9acb$0$19258$426a74cc@news.free.fr>
<q5n3l8$od2$1@node1.news.atman.pl>
<5c7f8168$0$5611$426a74cc@news.free.fr>
<q5unpp$67t$1@node2.news.atman.pl>
<e47t78gdtt0u.rsebllhbucvx$.dlg@40tude.net>
<q60ktf$4pg$1@node1.news.atman.pl>
<1wle6krlqn43c$.kjr6001hjvf6.dlg@40tude.net>
<q615bl$kiu$1@node1.news.atman.pl>
<10iw7wtiyklke$.54het85qrm6r$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1552260521 6562 89.70.94.204 (10 Mar 2019 23:28:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Mar 2019 23:28:41 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.3
In-Reply-To: <10iw7wtiyklke$.54het85qrm6r$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651932
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-03-09 o 21:12, Jacek Maciejewski pisze:
>> Uważam iż w ogólnej dyskusji precyzyjne wyrażenia również
>> niczego nie wniosą.
> No cóż, wolno ci. Ja wolę precyzję wypowiedzi.
Ok, zatem treningowo przyczepię się kiedyś do Twoich wypowiedzi żądając
precyzji. Interpunkcja również potrafi zmienić znaczenie zdania więc i
ją wezmę pod lupę. Mogę założyć się, że 90% treści Twojego wątku stanie
się dyskusją nie na temat.
> Dobra, to są przekomarzanki. Gdybyś serio zdefiniował problem, można by
> serio porozmawiać. Tak, wiem że to trudne :) Bezpieczeństwo wyprzedzania
> jest zależne od tak wielu czynników że praktycznie dla każdego przypadku
> wyprzedzania inny czynnik będzie dominował i inne będą proporcje tych
> czynników.
No więc odwracasz kota ogonem i po powyższej krytyce przyznajesz mi
rację co do tego, że nie sposób doprecyzować zagadnienie.
> Zatem uogólnienie/uproszczenie typu "pojazd o małym
> przyspieszeniu jest niebezpieczny" są bezsensowne.
Nie zgodzę się. Wylosuj sobie jakiś pojazd o małej mocy typu Yaris -
powiedzmy z przyspieszeniem 16s do setki. Potem auto, które ma
przyspieszenie, powiedzmy 7 do setki. Przelicz sobie jaki czas i drogę
będzie zajmował manewr wyprzedzania TIRa jadącego 70km/h przy wdepnięciu
gazu do dechy w obu przypadkach. Załóż, że nie wisisz na zderzaku TIRa
ani nie wjedziesz mu przed zderzak. Do 16m długości TIRa dodaj więc 20m.
Teraz do wyliczeń dodaj odcinek drogi jaki musisz mieć do pojazdu
jadącego w przeciwnym kierunku by uznać manewr wyprzedzania za
bezpieczny. Oczywiście odcinek ten będzie inny dla obu powyższych
pojazdów bo mocniejsze auto skończy wyprzedzanie szybciej. Załóż, że
auto z naprzeciwka jedzie z przepisową 90tką.
Obstawiam, że dobijesz w okolice kilometra drogi w tych kalkulacjach dla
słabego auta. JF już to przeliczał w tym wątku. Poszukaj sobie.
Na tych ogólnikowym pierdylionie założeń łatwo wykazać moją tezę. Nawet
jeśli wymyślisz sobie inne dane, to zawsze słabsze auto będzie
potrzebowało większego dystansu i czasu na ukończenie manewru = staje
się relatywnie niebezpieczne względem auta mocnego.
> A jeśli chodzi o
> bezpieczeństwo na drodze, nic nie zastąpi myślenia.
Tu pełna zgoda. Dodam również: że myślenia również u wyprzedzanych i
włączających się do ruchu - by patrzeli np. czy ich pas jest wolny z obu
stron.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.19 07:59 Budzik
- 11.03.19 08:16 Jacek Maciejewski
- 11.03.19 08:59 Budzik
- 11.03.19 08:59 Budzik
- 11.03.19 09:29 kk
- 11.03.19 10:18 p...@g...com
- 11.03.19 12:59 Budzik
- 11.03.19 12:59 Budzik
- 11.03.19 13:27 J.F.
- 11.03.19 13:59 Budzik
- 11.03.19 17:34 J.F.
- 11.03.19 21:08 kk
- 12.03.19 10:18 p...@g...com
- 12.03.19 13:59 Budzik
- 12.03.19 13:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=