    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ograniczenie prędkości
    Date: Mon, 11 Mar 2019 00:28:39 +0100
    <1wle6krlqn43c$.kjr6001hjvf6.dlg@40tude.net>
    <q615bl$kiu$1@node1.news.atman.pl>
    <10iw7wtiyklke$.54het85qrm6r$.dlg@40tude.net>

    > No cóż, wolno ci. Ja wolę precyzję wypowiedzi.

    Ok, zatem treningowo przyczepię się kiedyś do Twoich wypowiedzi żądając
    precyzji. Interpunkcja również potrafi zmienić znaczenie zdania więc i
    ją wezmę pod lupę. Mogę założyć się, że 90% treści Twojego wątku stanie
    się dyskusją nie na temat.

    > Dobra, to są przekomarzanki. Gdybyś serio zdefiniował problem, można by
    > serio porozmawiać. Tak, wiem że to trudne :) Bezpieczeństwo wyprzedzania
    > jest zależne od tak wielu czynników że praktycznie dla każdego przypadku
    > wyprzedzania inny czynnik będzie dominował i inne będą proporcje tych
    > czynników.

    No więc odwracasz kota ogonem i po powyższej krytyce przyznajesz mi
    rację co do tego, że nie sposób doprecyzować zagadnienie.

    > Zatem uogólnienie/uproszczenie typu "pojazd o małym
    > przyspieszeniu jest niebezpieczny" są bezsensowne.

    Nie zgodzę się. Wylosuj sobie jakiś pojazd o małej mocy typu Yaris -
    powiedzmy z przyspieszeniem 16s do setki. Potem auto, które ma
    przyspieszenie, powiedzmy 7 do setki. Przelicz sobie jaki czas i drogę
    będzie zajmował manewr wyprzedzania TIRa jadącego 70km/h przy wdepnięciu
    gazu do dechy w obu przypadkach. Załóż, że nie wisisz na zderzaku TIRa
    ani nie wjedziesz mu przed zderzak. Do 16m długości TIRa dodaj więc 20m.

    Teraz do wyliczeń dodaj odcinek drogi jaki musisz mieć do pojazdu
    jadącego w przeciwnym kierunku by uznać manewr wyprzedzania za
    bezpieczny. Oczywiście odcinek ten będzie inny dla obu powyższych
    pojazdów bo mocniejsze auto skończy wyprzedzanie szybciej. Załóż, że
    auto z naprzeciwka jedzie z przepisową 90tką.

    Obstawiam, że dobijesz w okolice kilometra drogi w tych kalkulacjach dla
    słabego auta. JF już to przeliczał w tym wątku. Poszukaj sobie.

    Na tych ogólnikowym pierdylionie założeń łatwo wykazać moją tezę. Nawet
    jeśli wymyślisz sobie inne dane, to zawsze słabsze auto będzie
    potrzebowało większego dystansu i czasu na ukończenie manewru = staje
    się relatywnie niebezpieczne względem auta mocnego.

    > A jeśli chodzi o
    > bezpieczeństwo na drodze, nic nie zastąpi myślenia.

    Tu pełna zgoda. Dodam również: że myślenia również u wyprzedzanych i
    włączających się do ruchu - by patrzeli np. czy ich pas jest wolny z obu
    stron.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek