eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOgraniczenie prędkości › Re: Ograniczenie prędkości
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ograniczenie prędkości
    Date: Sat, 9 Mar 2019 16:08:30 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <q60ktf$4pg$1@node1.news.atman.pl>
    References: <k...@4...net>
    <q5hgbj$4dc$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q5k4jm$srf$1@node1.news.atman.pl>
    <5c7d9acb$0$19258$426a74cc@news.free.fr>
    <q5n3l8$od2$1@node1.news.atman.pl>
    <5c7f8168$0$5611$426a74cc@news.free.fr>
    <q5unpp$67t$1@node2.news.atman.pl>
    <e47t78gdtt0u.rsebllhbucvx$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1552144111 4912 89.70.94.204 (9 Mar 2019 15:08:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Mar 2019 15:08:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.3
    In-Reply-To: <e47t78gdtt0u.rsebllhbucvx$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651757
    [ ukryj nagłówki ]


    > To jest tylko jeden z czynników wpływających na bezpieczeństwo i wcale
    > nie najwazniejszy.

    Nie zastanawiałem się nad gradacją czynników. Rozmawiamy o tym, że
    przekraczanie prędkości przy wyprzedzaniu jest bee, więc w sugestii
    kolegi powyżej, jeśli wspomniany TIR np. przyspieszy gdy będziemy go
    wyprzedzać, to po trupach musimy trzymać się limitów prędkości i jechać
    z nim prawie równolegle - bo lepsza czołówka z kimś, kto za minutę czy
    dwie wyjedzie zza zakrętu w oddali niż dociśnięcie gazu, przekroczenie
    limitu prędkości i dokończenie manewru bezpiecznie.

    > I jeśli już coś chcesz twierdzić to daruj sobie oceny
    > w rodzaju "ledwie przyspieszający" tylko posłuż się wielkościa
    > przyspieszenia w m/s2.

    Sądzę, że w złą stronę idziemy z dyskusją. Siedząc za kierownicą nie
    używam kalkulatora i dalmierza i nie przeliczam m/s2. Intencją kierowcy
    jest bezpieczne dokończenie manewru wyprzedzania.

    > Paradoksalnie może się okazać że najwięcej procentowo wypadków przy
    > wyprzedzaniu generują bryki o mocnych silnikach.

    Być może tak jest, choć jak patrze na ostatnie wypadki śmiertelne w
    3mieście, to Corolla w lutym:

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Smiertelny-wypa
    dek-na-Chwarznienskiej-n131919.html

    i wczoraj Passat - 2 trupy, 3 osoby ranne. Więc auta takie se...
    Oczywiście to jako dygresja a nie argument w jakąkolwiek stronę.


    > Kierowca takiego
    > pokłada nadmierne zaufanie w swoim przyspieszeniu.

    I o tym wyraźnie napisałem w wypowiedzi, którą komentujesz:

    "Oczywiście jest też druga strona medalu - jest duża moc auta więc
    często skłania to kierowców do szarżowania. Jednakże nie o tym piszę."

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: