  • Data: 2009-04-02 16:41:14
    Temat: Re: Ogniwa słoneczne-odpornosc na zwarcie.
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jerry1111 wrote:

    > Bo i sa. U nas ogniwa robia (jakies eksperymentalne). Napylaja na to
    > zlote elektrody <1um grubosci i nie za bardzo grube. Moge sie podpytac
    > czy jest tu jakis limit, czy warstwa jest cienka bo sie nie chce dluzej
    > czekac ;-)

    hmm, no ja jestem ciekaw, producenci/sprzedawcy zwykle podaja bardzo
    ogolnikowe dane, wiec postanowilem sprobowac zepsuc sam ;)

    uzywalem kilku modeli mono i polikrystalicznych
    zasilanych z koncentratorow slonecznych i soczewek fresnela , jednoczesnie
    chlodzac woda - i za cholere w 'domowych' warunkach nie udalo mi sie ich
    uszkodzic (max prad jaki uzyskalem to okolo ~10A z ogniwka ~4x2cm, przy
    nap. okolo 0.4V), po prostu brakuje mi dosc duzej soczewki fresnela, bo
    lustrem parabolicznym 'domowej' roboty to ciezko uzyskac dosc mala wiazke
    zeby mozna bylo cos nabroic ]:-)