  • Data: 2009-04-02 13:28:04
    Temat: Re: Ogniwa słoneczne-odpornosc na zwarcie.
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości

    > Opatentuj. Koniecznie!!! Przecież właśnie wynalazłeś perpetuum mobile -
    > ogniwo fotowoltaiczne które samo z siebie wytwarza energię...
    >

    > Przeczytaj uważnie co napisałem.. najlepiej dwa razy.

    Ja zrozumiałem to w ten sposób:
    np. 90% energii słońca służy do nagrzania ogniwa, 10% energii słońca jest
    przetwarzana na prąd w ogniwie.
    I teraz z tych 10% enegii przy zwarciu ogniwa 100% jest zamieniane w ciepło w
    samym ogniwie.
    Czyli 100% energii światła słonecznego jast zamieniane w ciepło.
    (o ile fotoogniwo jest ciałem doskonale czarnym :)

    Zbyszek