eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać? › Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Date: Tue, 21 Mar 2017 16:55:35 +0100

    news:58d10b8f$0$15203$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ten korytarz to ze zbrojonego betonu ?

    Tak!

    > Cos mi chodzi po glowie, ze jest jakis minimalny rozmiar falowodu ... ale
    > tam raczej wszedzie jest ponad 2m.

    Są węższe korytarze. W każdym razie, jeden boczny udało mi się zmierzyć
    wyłacznie używając radia na 225 kHz, obserwując siłę odbioru. Pomyliłem się
    o niecałe 10% chyba.

    > A moze zbrojenie jakos wrednie rozlozone, ze np co metr jest pierscien w
    > tunelu.

    Cholera wie... ale raczej nie będzie to mieć znaczenia. Powiedziałbym, że to
    megaskutek propagacji wielodrożnej, tak, że nie ma siły, że sygnały po 100
    metrach po prostu są już tak poznoszone, że pozostaje komunikacja światłem.
    Krzyszeć można, usłyszy się, ale pogłos jest taki, że czytelność tego jest
    niska.

    > PMR i CB warto sprawdzic ...

    Zrobi się, jak tylko będę mieć możliwość.

    > Wiele z konstrukcji traktuje fotodiode jako zrodlo sygnalu radiowego.
    > Normalna modulacja AM czy FM po stronie nadawczej, a po stronie odbiorczej
    > mozna uzyc typowych konstrukcji radiowych.

    Tylko, że takie coś po stronie odbiorczej, może mieć kłopot przy słabym
    sygnale, ale w sumie czemu nie, jak się da zamigać tak ok., 465 kHz, to się
    weźmie detektor FM z jakiegoś starego radiotelefonu... I kto wie, może
    włączę to jako jeden z rodzajów odbioru?

    > To nie takie proste, jest ma dzialac w szerokim zakresie oswietlen.
    > Ale jesli radiowo - mozna maly transformatorek powietrzny ...

    Na zbytnią prostotę nie liczę, raczej może na skuteczność, a prostota o
    tyle, żeby nie wymagało to stosowania układów "skomputeryzowanych", lub co
    najwyżej tam, gdzie to okaże się naprawdę niezbędne.
    Myślę sobie też, żeby spróbować sygnał przy nadawaniu formować tak, żeby
    jednocześnie szło kilka emisji, a po stronie odbiorczej układ podejmowałby
    prostą decyzję, z której emisji odebrany sygnał jest najlepszy, podobnie,
    jeśli chodzi o sposób wykrywania i formowania sygnalu użytecznego. Tu
    przyznam, że nie chcę być zbyt oszczędny, no, tak trochę to tak, żeby w
    miarę, było skuteczne, a nie pracowało na granicy możliwości. Dywersyfikacja
    rodzajów emisji wchodzi jak najbardziej w grę. Pomyslałem sobie, czy nie
    miało by szansy udać się, gdybym fotoogniwo spolaryzował zaporowo i wykrywał
    nie wiem... zmiany oporności, pojemności, składowej stałej... no, abym przy
    miganiu miał ogarnialny ślad, że była reakcja czujnika na szczątek światła.
    Jeśli trzeba by do tego DSP to ja to przeboleję, jeśli nie da się tego
    uniknąć. Cały czas o tym myślę i próbuję rozkminiać niuanse, np. "A jakby
    zastosować..." i jedne przechodza, inne już na starcie przepadają przez
    sprzeczność.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.