  • 131. Data: 2010-05-27 17:48:52
    Temat: Re: Ogniskowa obiektywu a perspektywa i glebia ostrosci
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <htm6sv$2s0$1@inews.gazeta.pl>,
    JA nabazgrał:

    > To nie było pytanie, tylko zadanie. Zadanie jest niewykonalne. Nie jest
    > absurdalne.

    Znaczy co jest niewykonalne, zrobienie panoramy? Czy uważasz, że wszyscy
    którzy chwalą się gigapikselowymi panoramami kłamią? Czy też wydaje Ci
    się, że to nie ta skala?

    Największe co znalazłem w dwie minuty to panorama mająca 243 stopnie
    na szerszym boku robiona obiektywem 400mm...

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Takie słowa od polityka? W Polsce?!

  • 132. Data: 2010-05-27 18:17:33
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-27 19:48:52 +0200, l...@l...localdomain said:

    > Znaczy co jest niewykonalne, zrobienie panoramy? Czy uważasz, że wszyscy
    > którzy chwalą się gigapikselowymi panoramami kłamią? Czy też wydaje Ci
    > się, że to nie ta skala?

    A co ma do tego panorama?
    Przecież mając APS-C i 200 mm nie sfotografujesz tunelu tak, żeby jego
    wylot był malutki na powiedzmy 15% powierzchni kadru, a drgi (a
    właściwie wlot), zajmował cały kadr. Oczywiście możesz stanąć u tego
    wlotu i zacząć robić dziesiątki zdjęć, właśnie panoramę. Wyrównanie
    oświetlenia, na poszczególnych kadrach, poruszające się obiekty w tym
    tunelu, głębia ostrości i zniekształcenia, być może minimalna odległość
    ostrzenia już uniemożliwić zrobienie "najbliższych" planów, wszystko
    zależy od tego jaki to tunel.
    Ja mówię o praktycznym aspekcie, nie o teorii. Choć przypuszczam, że i
    teoretycznie nie jest to możliwe.

    A wszystko to po to, żeby udowodnić wszem i wobec, że się da. A
    wystarczy wziąć jakąś 12-tkę, przyjść pstryknąć z ręki, a resztę czasu
    poświęcić na coś przyjemniejszego.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 133. Data: 2010-05-27 18:20:33
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <htmcvt$nt4$1@inews.gazeta.pl>,
    JA nabazgrał:
    > A wszystko to po to, żeby udowodnić wszem i wobec, że się da. A
    > wystarczy wziąć jakąś 12-tkę, przyjść pstryknąć z ręki, a resztę czasu
    > poświęcić na coś przyjemniejszego.

    Nie rozumiesz sztuki! :]