  • Data: 2017-07-03 18:27:42
    Temat: Re: Ogłoszono start produkcji: ten piątek
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Może źle zrozumiałem, ale nie zaczynają od 5000 tylko chca osiągnać 5k
    > na tydzień do końca roku.

    > Nie wiadomo ile osób "zapisało się" na Teslę 3, tylko że Musk
    > zapowiedział, że na normalny rynek napewno nie trafi przed końcem 2018.
    > Może równie dobrze z tego wynikać, że dobrze zdają sobie sprawę, że nie
    > mają żadnego doświadczenia w masowej produkcji i przewidują problemy, a
    > nie żaden pół miliona zamówień.

    ts-Model-3-Car-Will-Go-on-Sale-on-Friday-432242633.h
    tml?_osource=SocialFlowFB_CHBrand

    > Ciekawe jest co innego "The car is to start around $35,000 and with a
    > $7,500 federal electric car tax credit, could cost $27,500"
    >
    > Czy ja dobrze zrozumiałem, że 1/4 dopłaca państwo?

    Owszem... Istnieje federalna ulga podatkowa dla pierwszych 200 tysięcy, w
    pełni elektrycznych "plug in" aut i dla każdego producenta liczy się to
    200k osobno.

    Wielu producentów się na tą ulgę chce łapać. Jest to więc chyba dobry
    stymulant rozwoju technologii EV.

    Tesla już dużo z tych 200k odhaczyła sprzedając tysiące Roadsterów i Model
    S lub X, dla tych aut te $7.5k to bardziej kropla w morzu... Jest możliwe,
    że też garstka kupujących Model 3 się na tą ulgę załapie, ale szybko się
    ona niestety skończy.