  • 1. Data: 2017-07-03 17:52:09
    Temat: Ogłoszono start produkcji: ten piątek
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tesla ogłosiła dziś, w poniedziałek, że rozpocznie produkcję Model 3 już
    piątek.

    Produkcja zacznie się powoli, okolo 5000 sztuk na tydzień aż do końca roku,
    kiedy zwiększy się ta liczba dwukrotnie w przyszłym roku.

    Ze względu na dużą liczbę osób którzy już zapisali się w kolejce (ok pół
    miliona rezerwacji po $1000) ci którzy dziś zechcą kupić to auto będą
    musieli czekać do końca 2018 roku lub dłużej na swój samochód.

    http://www.nbcchicago.com/news/business/Tesla-Says-I
    ts-Model-3-Car-Will-Go-on-Sale-on-Friday-432242633.h
    tml?_osource=SocialFlowFB_CHBrand

  • 2. Data: 2017-07-03 18:11:35
    Temat: Re: Ogłoszono start produkcji: ten piątek
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

> [...]

    > http://www.nbcchicago.com/news/business/Tesla-Says-I
    ts-Model-3-Car-Will-Go-on-Sale-on-Friday-432242633.h

    Te, a umiesz czytać?

    "The Palo Alto, California-based company aims to make 5,000 Model 3 sedans
    per week by the end of this year"

    To wg ciebie jest 5000 tygodniowo do końca roku? A może planuje osiągną 5000
    tygodniowo.

    Ech te z Jackowa...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2017-07-03 18:17:10
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    007 <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
> [...]
    > per week by the end of this year"
    >
    > To wg ciebie jest 5000 tygodniowo do końca roku? A może planuje osiągną 5000

    Tak, tak, rozkręcają produkcję... cenna korekta ;-)

    > Ech te z Jackowa...

    Co Ty z tym Jackowem? Dobrze się czujesz? Co Ci ta stara polska parafia
    katolicka w Chicago przeszkadza? I czemu ciągle o niej wspominasz? :-)

  • 4. Data: 2017-07-03 18:19:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.07.2017 o 17:52, Pszemol pisze:

    > Produkcja zacznie się powoli, okolo 5000 sztuk na tydzień aż do końca roku,

    Może źle zrozumiałem, ale nie zaczynają od 5000 tylko chca osiągnać 5k
    na tydzień do końca roku.

    > Ze względu na dużą liczbę osób którzy już zapisali się w kolejce (ok pół
    > miliona rezerwacji po $1000) ci którzy dziś zechcą kupić to auto będą
    > musieli czekać do końca 2018 roku lub dłużej na swój samochód.

    Nie wiadomo ile osób "zapisało się" na Teslę 3, tylko że Musk
    zapowiedział, że na normalny rynek napewno nie trafi przed końcem 2018.
    Może równie dobrze z tego wynikać, że dobrze zdają sobie sprawę, że nie
    mają żadnego doświadczenia w masowej produkcji i przewidują problemy, a
    nie żaden pół miliona zamówień.

    > http://www.nbcchicago.com/news/business/Tesla-Says-I
    ts-Model-3-Car-Will-Go-on-Sale-on-Friday-432242633.h
    tml?_osource=SocialFlowFB_CHBrand

    Ciekawe jest co innego "The car is to start around $35,000 and with a
    $7,500 federal electric car tax credit, could cost $27,500"

    Czy ja dobrze zrozumiałem, że 1/4 dopłaca państwo?

    Shrek.

  • 5. Data: 2017-07-03 18:27:42
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > $7,500 federal electric car tax credit, could cost $27,500"
    >
    > Czy ja dobrze zrozumiałem, że 1/4 dopłaca państwo?

    Owszem... Istnieje federalna ulga podatkowa dla pierwszych 200 tysięcy, w
    pełni elektrycznych "plug in" aut i dla każdego producenta liczy się to
    200k osobno.

    Wielu producentów się na tą ulgę chce łapać. Jest to więc chyba dobry
    stymulant rozwoju technologii EV.

    Tesla już dużo z tych 200k odhaczyła sprzedając tysiące Roadsterów i Model
    S lub X, dla tych aut te $7.5k to bardziej kropla w morzu... Jest możliwe,
    że też garstka kupujących Model 3 się na tą ulgę załapie, ale szybko się
    ona niestety skończy.

  • 6. Data: 2017-07-03 18:32:05
    Od: z <...@...pl>

    Daj spokój.
    Porozmawiajmy o czymś ambitniejszym.
    Wszak trzeba gdzieś skołować kasę na furę :-)
    Kopiesz kryptowaluty?
    Spekulujesz na ich kursie?
    Masz udziały w kopalni?
    Cokolwiek... nowoczesnego, ponadczasowego o nieograniczonym potencjale w
    postaci zapisu cyfrowego powstałego przy pomocy PRĄDU ELEKTRYCZNEGO :-)

  • 7. Data: 2017-07-03 18:44:14
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    z <...@...pl> wrote:
    > Daj spokój.
    > Porozmawiajmy o czymś ambitniejszym.
    > Wszak trzeba gdzieś skołować kasę na furę :-)

    Skołowałem na razie jakies $15000 na akcjach TSLA. Muszę "skołować" jeszcze
    trochę ;-)

    > Kopiesz kryptowaluty?
    > Spekulujesz na ich kursie?

    Przeoczyłem ostatnią hossę na bitcoin, a Ty ? :-)

    > Masz udziały w kopalni?

    Kopalni bitcoin? :-)))

    > Cokolwiek... nowoczesnego, ponadczasowego o nieograniczonym potencjale w
    > postaci zapisu cyfrowego powstałego przy pomocy PRĄDU ELEKTRYCZNEGO :-)

    Napisz o swoich potencjałach :-)

  • 8. Data: 2017-07-03 19:01:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-03 o 18:44, Pszemol pisze:
    > Przeoczyłem ostatnią hossę na bitcoin, a Ty ? :-)

    Też przeoczyłem. Podupadłem trochę na zdrowiu i nie miałem na to głowy.
    Dopiero jak znajomy "komunista" chciał kupić komputer do graniai nie
    mógł kupić GPU... połknąłem bakcyla. Ale to już po ptokach.
    Na razie hobbystycznie planuję kupić 2 x rx460. Są dostępne i tanie i
    niestety wolniejsze. Ale są:-)

    > Kopalni bitcoin? :-)))

    Kopalni czy innym instrumencie. To się zrobił wielki rynek spekulacyjny
    i mnogość walut. Dla mnie to za wysokie progi. Nie lubię grać w kasynie.
    Za stary na to jestem. Chętnie bym sobie pokopał. Lubię sprzęt w stelażu
    na pająka. piękny widok. :-)
    http://tiny.pl/g1475

    > Napisz o swoich potencjałach :-)

    Potencjalnie stać mnie na koparkę o mocy 80-100MH ale się waham :-)

  • 9. Data: 2017-07-03 19:38:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.07.2017 o 18:27, Pszemol pisze:

> [...]
    > że też garstka kupujących Model 3 się na tą ulgę załapie, ale szybko się

    Czyli biedni dorzucili się bogatym. Kapitalizm pełną gębą;)

    Shrek

  • 10. Data: 2017-07-03 19:39:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.07.2017 o 18:44, Pszemol pisze:

    > Napisz o swoich potencjałach :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencja%C5%82_elektry
    czny :P

    Shrek